Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 A.9 TDI AVF] Problem ze wspomaganiem

Układ kierowniczy
hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

[A6 C5 A.9 TDI AVF] Problem ze wspomaganiem

Post autor: hostastow » 02 cze 2009, 21:10

Witam Koledzy ponownie..
Koledzy jadąc sobie pewnego dnia po Litewskich drogach przy próbie gwałtownego manewru tj. ominięcie kota poczułem delikatne drgania na kole kierownicy, później skręcając na skrzyzowaniu z pod maski zaczął wydobywać się pisk.

nie myśląc długo, po powrocie do garazu rozebrałem spód auta aby wymienić pasek wielkolinowy, który napedza pompe wspomagania oraz alternator.. niestety piszczenie nie ustąpiło.. Teraz pytanie czy to pompa wspomagania? a moze koło pasowe na pompie wspomagania?

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 02 cze 2009, 21:38

A więc tak:
Przed napisaniem tego postu, użyłem wyszukiwarki naszego super forum ;)
Wymieniłem płyn cały na zielony Febi (miał znaczek citroena niewiedzieć czemu??)
a co do rolki to sprawdzałem stan napinacza tego paska i ma delikatny luz aczkolwiek nie sądze aby to było źrodłem buczenia oraz pisku..

kurde i jeżeli pompa by siadła to na wolnych obrotach praktycznie nie miałbym wspomagania, a wspomaganie działa normalnie tylko tak jakby pasek sie slizgał i piszczy;//

druga opcja z tym zaworem na maglownicy jutro po południu zostanie ruszona :)

Ale czekam od razu na inne sugestie..

PS. w Sobotę bede wymieniał kompletny rozrząd.. bo uznałem, ze jezeli juz pasek od wspomagania piszczy to i reszta kończy swój żywot...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 02 cze 2009, 21:41

musisz zrzucic pasek i krecic wszystkimi rolkami jak syszysz jakis szelest czy cos w tym stylu opor a co najgorsze luz to na 90% bedzie to to

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 02 cze 2009, 21:49

Dzięki alukard, napewno spróbuje to zrobić.. Teraz tylko myśle, czy konieczna bedzie wymiana paska na nowo?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 02 cze 2009, 21:54

nie paska nie musisz zmieniac
chyba ze cos doprowadzilo do jego uszkodzenia tzn. poszczepione krawedzie albo cos
jezeli pasek jest'zdrowy' to poprostu zrzuc go pokrec wszystkimi rolkami dokladnie sie wsluchaj

jezeli piszczy to moze to byc takze sprzegielko alternatora (to kolo po ktorym ''leci'' pasek )
tak jak mowie krec rolkami i konkretnie sluchaj

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 02 cze 2009, 22:10

Dobrze, dziękuje za rade, jutro przedstawie rezultaty...

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 03 cze 2009, 07:49

Klego Piotruś, podpowiedz mi na co zwrócić uwagę kupując używane koło pasowe wału korbowego? Gdzie szukać oznak zużycia?

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 03 cze 2009, 08:59

z tym piszczeniem, to może ten kot panu wlazł i go na zakręcie coś ściska:-)

A na poważnie, to zasugeruję wymianę drążka kierowniczego.
Pozdrawiam, Quick.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 cze 2009, 09:27

hostastow pisze:Klego Piotruś, podpowiedz mi na co zwrócić uwagę kupując używane koło pasowe wału korbowego? Gdzie szukać oznak zużycia?
z tego co wiem to musi sie trzymac "kupy" nie moze sie rozwarstwiac
jesli mysle zle piotrus mnie poprawi :)

Mixer82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 12 lis 2008, 11:57
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Mixer82 » 03 cze 2009, 17:26

Mialem podobny problem z piszczeniem podczas skrecania nawet gdy auto stalo w miejscu, umnie byly to juz wyeksploatowane koncowki drazkow keirownicy, przesmaruj WD-40 zeby sie upewnic, mi pomoglo a drazki i tak do wymiany w moi przypadku
Bo musi byc tak zeby bylo tak jak chcemy

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 03 cze 2009, 23:31

Witam i od razu dziękuje za podjęcie tematu..

Koledzy sprawa wygląda następująco:
zwaliłem dwa paski (od alternatora i klimy), odkręciłem koło pasowe, które znajduje się na wale korbowym, zawiozłem do cenionego w moim regionie mechanika, który stwierdził, ze elementy tłumiące są okej, koło jak najbardziej spełnia swoją funkcje.. Oczywiscie tak jak wspomniał Piotruś zakupiłem nowe śruby do przykrecenia owego koła..

Kolejnym elementem było przesmarowanie paska preparatem do polepszenia przyczepności paska.. i mimo ze piszczenie było dalej słyszalne stało się bardziej widzoczne prawdopodobne uszkodzenie a mianowicie przy skręcaniu kołami koło pasowe pompy wspomagania traci strasznie na obrotach, pasek az skacze... Sie luzuje i dopiero odpuszczenie kierownicy powoduje powrót paska do prawidłowej, nieszarpanej pracy...

Koledzy i co teraz? Brać się za te drążki?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 04 cze 2009, 09:34

drazki nie maja tu nic wspolnego z twoja usterka

albo zeczywiscie uklad wspomagania konczy swoj zywot.
bo z tego co opisujesz cos stanowi opor i to bardzo duzy skoro pasek "skacze"

to tak jak wszystkie kola po ktorych leci pasek sa ok
to na 80% bedzie to wspomaganie

ale poczekaj az wypowie sie ktos "kumatszy' :mrgreen: odemnie <ok>

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 04 cze 2009, 13:52

A więc tak.. Jeżeli pompa wspomagania by 'siadała' to czy nadal bym miał wspomaganie? Pasek źle dobrany nawet jeśli jest to usterka występowała również na starym, orginalnym pasku również...
Teraz przechodząc do napinacza to jest on samonapinaczem, ten na spręzynie? o tym mowa jeśli rozumiem? na napinaczu występują delikatne 'luzy' ale zaznaczam, ze bardzo znikome.. I teraz mowa o tym kole na wale korobwym hmm patrząc od dołu na auto podczas 'piszczenia' nie widać aby pasek zatrzymywal się na tym kole a dopiero na kole od pompy..

a co sądzicie na temat zaworka na maglownicy? jak go zlokalizowac?

Czy koło na alternatorze ma sprzegło? jesli zblokuje alternator to czy koło powinno się kręcić?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 04 cze 2009, 15:16

skoro na pomie od wspomagania to cos nie tak z pompa

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 07 cze 2009, 14:08

Po wymianie napinacza oraz koła pasowego na pompie, wszystko wróciło do normy, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga