Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z maglownicą wspomaganie działa w jedną stronę

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Problem z maglownicą wspomaganie działa w jedną stronę

Post autor: Quattross » 19 lut 2017, 19:34

Mam problem z wspomaganiem tzn zanim sie rozgrzeje działa tylko w prawo wtedy w miare rozgrzewania sie po takim przeskoczeniu jakby zaworek jakis sie zacial i puscil na rozgrzanym działa w miare okej . Zmieniałem płyn już 3x po jednym litrze zielony mineralny febi i płyn dalej czarny mam pytanie czym wypłukać układ oraz jaki to może być zaworek ? Może jakoś rozebrać maglownice jeśli tak to jak i co wyczyścić i spolerować drobnym papierem wodnym ?

maciek1209
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:00
Imię: Maciej
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Furmany

Post autor: maciek1209 » 14 mar 2017, 17:59

Kolego miałem podobny problem ze wspomaganiem i wiec zacząłem od wymiany pompy na zregenerowaną ale to nic nie dało wiec wymieniłem maglownice na używaną i mechanik który regenerował mi pompę wyczyścił mi cały układ jakimś płynem pod ciśnieniem i dodatkowo wyciągnął caly zbiorniczek i też go wyczyścił bo jest w nim siteczko w środku które wyłapuje opiłki metalu i zaproponował mi inny płyn do układu niż ten febi zielony a mianowicie do przekładni działających pod dużym obciążeniem i szczerze mówiąc jeżdżę juz tak ponad dwa lata i wszystko działa prawidlowo :)

Quattross
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 23 cze 2016, 11:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Quattross » 06 kwie 2017, 02:12

Ale ponwymianie samej maglownicy dalej się przycinalo i pomogło czyszczenie całego układu czy wymiana maglownicy ? Pompa napewno sprawna bo w prawo bybtez nie działało w przeciwnym razie

Arasito89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 paź 2017, 16:58
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Arasito89 » 26 paź 2017, 23:09

Witam serdecznie, kolego doszedłeś do ładu ze swoim wspomaganiem? Mam identyczny problem, mianowicie zaczęło się od wyjącej pompy i braku wspomagania, więc wymiana pompy na używaną oryginalną z anglika do tego wymiana płynu na nowy oczywiście Febi zielony, stary był dosłownie czarny i mętny.zabieg nic nie pomógł więc teoria maglownica ... Oddana do regeneracji i co? I nic żadnej poprawy pompa dalej wyje a wspomagania brak. Więc znowu wymiana pompy. Tym razem zakupiłem nową do tego płukanie układu i znowu nowy płyn. Po zabiegu radosc <radocha> wspomaganie powróciło pompa cichutko i niby wszystko ok. Po dwóch tygodniach znowu zaczyna się delikatne wycie i przycinanie wspomagania. Zaglądam do zbiorniczka a płyn znów czarny jak przepalony olej. Więc wymiana i płukanie. Po operacji wszystko znowu działało jak malina. Teraz znowu po jakimś miesiącu zaczyna się problem. Wspomaganie teraz działa tylko w prawo a w lewo załapie dopiero po jakimś czasie jak by jakiś zaworek się przycinał. W zbiorniczku płyn znowu czarny i mętny. Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego brudzenia płynu? Błagam pomóżcie bo odchodzę już od zmysłów.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 paź 2017, 00:06

Sprawdzili ci dokładnie maglownice a dokładnie to.sam korpus?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Arasito89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 paź 2017, 16:58
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Arasito89 » 28 paź 2017, 08:17

Wiesz, oddając ją do regeneracji to myślę że podeszli do tematu należycie. Tym bardziej że skasowali 700zl za usługę.
A takie pytanie: czy w miejscach łączenia maglownicy z przewodami ( dokładnie chodzi o te śruby ) to znajdują się tam jakieś zaworki?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 paź 2017, 09:04

Nie. Jest tylko zaworek jeśli posiadasz servotronic u mnie też kierownica ciężko chodzila. Po rozebraniu i wyjęciu tego całego trzpienia nie wiem czy to tak się nazywa, ale to co wychodzi już pod kierownicę ten kwadrat i on ma kilka takich oringow czy uszczelnień plastikowych w odstępach z 1.5 cm i korpus był od nich wytarty i dlatego u mnie kierownica ciężko chodziła. Korpus do smietnika

[ Dodano: 2017-10-28, 09:04 ]
Sorki bym cię wprowadził w błąd, są zaworki i na jednym z przewodów i na jednym tych co są przykręcone do maglownicy dwie rurki są metalowe i tam też są zaworki w tych śrubach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Arasito89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 paź 2017, 16:58
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Arasito89 » 28 paź 2017, 09:29

Ogólnie mam 12 miesięcy gwarancji na magiel. Więc myślę o tym aby ją reklamować... Tyle że wstawiłem im całe auto i to oni demontowali ją w cenie 150zl. Ogólnie wolał bym wyciągnąć ją samemu bo wtedy uszkodzili mi instalacje LPG. Ale demontując samemu to powinni również ją przyjąć prawda?

[ Dodano: 2017-10-28, 09:29 ]
Pokusił bym się na wymianę tych zaworków lecz pytanie gdzie bym je dostał. W zwykłym sklepie motoryzacyjnym by wiedzieli o jakie chodzi?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 paź 2017, 10:36

Jeśli byś chciał wymienić dwa to.musisz magiel wyjąć lub pomęczyć sie ale wątpię żeby się udalo. Jeśli ci robili z montażem to jedz odstaw i niech robią. Muszą zrobić
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Arasito89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 paź 2017, 16:58
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Arasito89 » 28 paź 2017, 10:50

Może masz rację lepiej pojadę i niech poprawiają. Bo kurcze przecież niż innego tam nie może raczej być pompa,płyny nowe więc tylko ta maglownica zostaje. Bo przewody od starości raczej by tak nie sparciały aby tak brudzić ciągle płyn. Co sądzisz....

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 paź 2017, 12:08

Czarny olej jest powodem zużytego czegoś. W moim przypadku był właśnie korpus wyrobiony i dlatego olej też miałem brudny. Ja za swoją z robota dałem 1100 ale mi z dwóch poskładał jedną i rok gwarancji
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Arasito89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 paź 2017, 16:58
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Arasito89 » 28 paź 2017, 14:32

Już nawet myślałem aby poświęcić drugi raz kasę i oddać do jakiegoś profesjonalnego serwisu i aby stwierdzili czy faktycznie poprzednik ją regenerował czy tylko ściemniał i skasował. Bo nawet nie zauważył że końcówki drążków były już do wyrzucenia. Musiałem je wymienić odrazu po ich naprawie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga