Kierownica "Ciężko chodzi"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 gru 2021, 15:14
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Kierownica "Ciężko chodzi"
Nie wiem czy tak ma być ale kierownica dość ciężko chodzi, nie zrozumcie mnie źle, że niby muszę się zapierać ale w porównaniu do innych aut to nie da się kręcić jednym palcem. Taki egzemplarz kupiłem a poprzedni właściciel regenerował maglownice. Co jest odpowiedzialne za "sztywność" kierownicy? Płyny są, jakieś przekaźniki? Bezpieczniki? Gdzie szukać co sprawdzać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Maglownica = hydrauliczne wspomaganie mechanicznej przekładni kierowniczej.
Pracujący silnik napędza pompę płynu hydraulicznego, który krąży przez maglownicę.
Od jakości tego płynu zależy "aksamitność" pracy wspomagania.
Stary płyn = szczerniały/czarny, będzie ciężko. Nowy płyn jest zielony.
Sprawdzamy w zbiorniczku na wyłączonym silniku, pod maską.
Kolor (i poziom stanu) płynu to pierwszy krok do diagnostyki.
Sprawny układ, przy 5km/h, pozwala manewrować na parkingu dwoma palcami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 290
- Rejestracja: 02 lis 2020, 11:12
- Imię: Alex
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Nie polecam wymiany plynu na nowy...absolutnie...ale to tylko moje zdanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 gru 2021, 15:14
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
To nie kwestia płynu. Siła jaką należy przyłożyć do kierownicy jest ciągle taka sama. Jakieś przekaźniki, bezpieczniki, czujniki odpowiedzialne za to?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Prawdopodobnie przytarty/zatarty zawór w pompie wspomagania, w moim przypadku w a6 c5 wspomaganie ciężko chodziło aż w końcu całkiem zginęło i rozwiązaniem była wymiana pompy.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Witam.sackoizo pisze: ↑21 gru 2021, 10:46Nie wiem czy tak ma być ale kierownica dość ciężko chodzi, nie zrozumcie mnie źle, że niby muszę się zapierać ale w porównaniu do innych aut to nie da się kręcić jednym palcem. Taki egzemplarz kupiłem a poprzedni właściciel regenerował maglownice. Co jest odpowiedzialne za "sztywność" kierownicy? Płyny są, jakieś przekaźniki? Bezpieczniki? Gdzie szukać co sprawdzać?
Dobrze byłoby w Twoim aucie odczytać nr przekładni kierowniczej, czy masz tzw. servotronik. Można też odczytać go z książki (na stronie gdzie masz VIN) lub z wlepki w bagażniku.
Jeśli posiadasz to powinieneś kręcić do pewnej prędkości 0-40/50km/h jednym palcem.
Być może coś mu nie dolega i stąd jest problem.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 gru 2021, 15:14
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Dzięki za info ale to nie takie proste. Autko jest po przekładce z Anglika z czasów swojej świetności. Ciężko stwierdzić co było doklejone podczas przekładki. Ale rozumiem że nr przekładni powinien mówić czy taki sterownik istnieje czy też nie?.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Szukaj SSP 259, chociażby w Googlach, są tam rysunki elementów sterujących i wykonawczych dla servotronica.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Witam.
Auto na podnośnik lub na kanał i od spodu zrobić zdjęcie naklejki lub przynitowanej blaszki z numerem przekładni i się wyjaśni.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 sty 2022, 07:10
- Imię: PIOTR
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: WŁÓKI
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Witam kolegów.
Jestem nowy i odrazu znalazłem ciekawy temat.
Podpinam sie pod "problem: "ciężko chodzi"
w mojej c5 bez servotronic również wydaje mi się, że kierownica nie chodzi tak jak powinna. Większy problem jest z niewracającą kierownicą-kołami na tor jazdy. Zrzucałem koncówki by porównać opory zwrotnic i lewa w SPAM do prawej gorzej wraca na miejsce. Lewą ruszam i wracam idealnie na wprost zaś lewa wyraźnie nie wraca na wprost i stawia nieznacznie wiekszy opór przy skręcaniu.
Będę wdzięczny za komentarz kogoś kto mierzył się już podobnym tematem
Jestem nowy i odrazu znalazłem ciekawy temat.
Podpinam sie pod "problem: "ciężko chodzi"
w mojej c5 bez servotronic również wydaje mi się, że kierownica nie chodzi tak jak powinna. Większy problem jest z niewracającą kierownicą-kołami na tor jazdy. Zrzucałem koncówki by porównać opory zwrotnic i lewa w SPAM do prawej gorzej wraca na miejsce. Lewą ruszam i wracam idealnie na wprost zaś lewa wyraźnie nie wraca na wprost i stawia nieznacznie wiekszy opór przy skręcaniu.
Będę wdzięczny za komentarz kogoś kto mierzył się już podobnym tematem

- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Witam.Piotrek31989 pisze: ↑21 sty 2022, 07:29Witam kolegów.
Jestem nowy i odrazu znalazłem ciekawy temat.
Podpinam sie pod "problem: "ciężko chodzi"
w mojej c5 bez servotronic również wydaje mi się, że kierownica nie chodzi tak jak powinna. Większy problem jest z niewracającą kierownicą-kołami na tor jazdy. Zrzucałem koncówki by porównać opory zwrotnic i lewa w SPAM do prawej gorzej wraca na miejsce. Lewą ruszam i wracam idealnie na wprost zaś lewa wyraźnie nie wraca na wprost i stawia nieznacznie wiekszy opór przy skręcaniu.
Będę wdzięczny za komentarz kogoś kto mierzył się już podobnym tematem![]()
Nie napisałeś, jak długo masz auto i jaki ma przebieg?
Czy wcześniej było lepiej ?
Co do nie wracającej kierownicy na wprost, mogą być dwie przyczyny:
1. Zbieżność.
2. Za bardzo dociągnięta śruba kasująca luz na przekładni.
Zaś ciężko pracująca przekładnia:
1. Stary płyn wspomagania.
2. Słabo wydajna pompa.
3. Zużyte łożyska kolumny.
4. Maglownica lub pompa zużyta i tu są największe koszta.
P/S
Sprawdzenie zbieżności na stacji diagnostycznej.
Sprawdź płyn wspomagania (jak jest ciemny, brudny, nie przezroczysty) wymień.
Spróbuj lekko popuścić śrubę regulacyjną 1/8 1/6 1/5 1/4 obrotu i sprawdź czy jest poprawa.
Jeśli nic to nie pomoże, to szykuj się na wymianę przekładni lub pompy wspomagania.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 sty 2022, 07:10
- Imię: PIOTR
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: WŁÓKI
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
auto mam miesiąc
od początku tak było
zbieżność zrobiona po wymianie końcówek
kolor płynu niby zielony ale na pewno jest stary.
zastanawiam sie na lewą zwrotnicą.
jak pisałem gorzej wraca na środek niż prawa.
pytanie który wahacz siedzi, banan czy główny?
ogólnie rzeźnik wcześniej grzebał w aucie.
sworzeń na bananie był bez podkładki więc można go było zdjąć bez odkręcania
półoś był niedokręcona i juz miałem wymieniać łożysko
od początku tak było
zbieżność zrobiona po wymianie końcówek
kolor płynu niby zielony ale na pewno jest stary.
zastanawiam sie na lewą zwrotnicą.
jak pisałem gorzej wraca na środek niż prawa.
pytanie który wahacz siedzi, banan czy główny?
ogólnie rzeźnik wcześniej grzebał w aucie.
sworzeń na bananie był bez podkładki więc można go było zdjąć bez odkręcania

półoś był niedokręcona i juz miałem wymieniać łożysko

- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 754
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
Witam.
Napisz jak sprawdziłeś, że jedna zwrotnica chodzi ciężko a druga lekko.
Możliwe, że łożysko kolumny się zatarło lub rozsypało.
Co do wahaczy (dolnych czy górnych) to najlepiej rozpiąć końcówki i sprawdzić (ręcznie) sworznie jak pracują.
Pozdrawiam.
Napisz jak sprawdziłeś, że jedna zwrotnica chodzi ciężko a druga lekko.
Możliwe, że łożysko kolumny się zatarło lub rozsypało.
Co do wahaczy (dolnych czy górnych) to najlepiej rozpiąć końcówki i sprawdzić (ręcznie) sworznie jak pracują.
Pozdrawiam.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: Kierownica "Ciężko chodzi"
sackoizo, czy da sie wyczuć różnicę w mocy wspomagania przy dodaniu/odjęciu gazu? Jeśli tak, to kupuj pompę wspomagania na podmianę. Częsta przypadłość w C5 (i pewnie nie tylko). Potem wymień płyn na nowy. Tip: Szukaj pompy od Skody albo Seata. Wiadomo, że używka będzie tańsza niż od "luksusowego" Audi.
Ale to są wszysto dokładnie te same pompy. Nawet numerem się za bardzo nie przejmuj, bo o ile pamiętam, to są tylko dwa rodzaje: 110 i 125 bar. Weź 125, będzie lepiej pracować.

Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.