Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

dziwne objawy... co to może być ?

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
LUKAUDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

dziwne objawy... co to może być ?

Post autor: LUKAUDI » 10 sty 2014, 01:13

Witam. Panowie mam taki oto problem w swojej C5. Silnik 2.8 v6, problem polega na tym:
podczas jazdy nie wazne czy na biegu czy na luzie gdy wychodze z zakrętu i zaczynam prostowac kierownice nie powraca ona plynnie tylko w takich dziwnych uskokach. Nie ma roznicy czy to lewy zakret czy prawy, dzieje sie tak przy kazdym wyjsciu z zakretu na prosta. Dodam jeszcze ze mam cale zawieszenie wymienione, zadnych luzow na kierownicy, sprawdzalem to na 3 kompletach kol, plyn od wspomagania w normie, zadnych wyciekow i pompa wspomagania cichutko chodzi nawet przy pelnym skrecie. Niewiem juz jak rozwiazac ten problem czy mial ktos podobne objawy? jesli tak to prosze o pomoz. Pozdrawiam
AUDI ... Vorsprung durch Technik

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 11 sty 2014, 17:39

przed wymianą zawieszenia było to samo?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 11 sty 2014, 17:46

LUKAUDI, popraw tytuł zgodnie z Regulaminem Forum,
Warsztat, naprawy Audi A6.

LUKAUDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: LUKAUDI » 11 sty 2014, 17:51

tak przed wymianą było tak samo
AUDI ... Vorsprung durch Technik

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 15 sty 2014, 16:14

zbieżność robiona była? Jeśli tak to podjedź do jakiegoś lepszego warsztatu żeby ją zweryfikowali, ja miałem kiedyś podobny problem, bo jak się potem okazało, paproch który mi robił zbieżność, uczył się jej ustawiać na moim aucie...

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 15 sty 2014, 16:23

LUKAUDI, jeszcze raz Cię proszę, popraw tytuł zgodnie z Regulaminem Forum, chodzi o prawidłowe nazywanie tematów <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 sty 2014, 18:49

też mi się wydaje, że winę tutaj ponosi niewłaściwa geometria, skoro wszystko inne ok to pozostaje tylko to.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 sty 2014, 08:03

Problem może tkwić w samej maglownicy - być może śruba regulacji luzu jest zbyt mocno dokręcona, przez co listwa zębata może się blokować na kole zębatym.

Pamiętam, że był temat o kasowaniu luzów na kierownicy, i w nim była poruszona kwestia zbyt 'ciasnego' dokręcenia tej śruby - problem z powrotem kierownicy w położenie wyjściowe.

Na postoju dzieje się to samo?

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 29 sty 2014, 20:00

witam ...

Nie chcę zakładać nowego postu a jest podobny do tego.
Ja też zaczynam się zastanawiać nad maglownicą. U mnie jest to trochę inaczej.
Jak auto jest zimne to wspomaganie działa jak by na odwrót. Stawia opór i to duży , jak w starze gruźliku. ;)

Jak się silnik rozgrzeje to nagle ustępuje to i działa już normalnie. Problem zaczął się po wymianie pompy wspomagania i co dziwne ...
tracę płyn przez zbiorniczek. Wylewa się przez odpowietrznik korka.
Jak jest płynu powyżej max. to chodzi pompa cicho i nawet na pełnym skręcie a jak jest równo z MAX to wyje jak wściekła i to nawet bez skręcania.
Doleję płynu i mam spokój na jakieś 300km.
Ale wracając do blokowania się kierownicy to zaczynam podejrzewać maglownicę. Zamarza ??

derbyking1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: derbyking1988 » 29 sty 2014, 20:42

czesc tobie kolego moze przy wkładaniu pompy nie pokrecili kólkiem recznie bez paska i z zalanym płynem w celu jej odpowietrzenia i czasem jak sie tego nie zrobi pompa sie zaciera i są jaja takie albo poprostu pompa kiepska od poczatku jak regenerowana to sie nie dziwie. ja osobiscie wolał bym uzywana kupic
A co do blokowania sie maglowncy to zobacz te srbe lub jeszcze osłone maglownicy sciagnij z bydwu stron i zobacz czy nie zardzewiała

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 30 sty 2014, 05:23

Być może i pompa. Jednak błąd jaki popełniłem to taki że pompę wymieniłem ze względu na to że stara zaczęła wyć.
Efekt "zamarzania" na starej też występował ale on był bardzo , ale to bardzo słabo wyczuwalny. Trzeba był się wyjątkowo mocno skupić żeby ten naprawdę nie wielki opór wyczuć a który występował bardzo sporadycznie. Po wymianie pompy na początku wszystko było ok i nagle zaczęła wyć. Nie stopniowo ale nagle. Dolałem płynu i cisza .... a po jakimś czasie zaczęła potem "zamarzać.
Pompa pracuje , daje ciśnienie ale ten opór jest wyjątkowo dziwny.

derbyking1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: derbyking1988 » 30 sty 2014, 22:01

wydaje mi sie ze masz pompe do smieci

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 01 lut 2014, 09:01

może Być że pompa jest coś nie tak.
A od wczoraj by to potwierdzał kolor płynu. Jest grafitowy.
Wiec czeka mnie znów robota ...

derbyking1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: derbyking1988 » 01 lut 2014, 10:04

wiec pompa na smietnik. jak włozysz drugą pompe to pametaj zalac plynem zbiornik i pokrec recznie pompa. a jak odpalisz to pokrec troche az przestanie chałasowac i zgas silnik i poczekaj chwile az płyn w zbiorniczku nie bedzie spieniony bo raczej sie spienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja