dziwne objawy... co to może być ?
dziwne objawy... co to może być ?
Witam. Panowie mam taki oto problem w swojej C5. Silnik 2.8 v6, problem polega na tym:
podczas jazdy nie wazne czy na biegu czy na luzie gdy wychodze z zakrętu i zaczynam prostowac kierownice nie powraca ona plynnie tylko w takich dziwnych uskokach. Nie ma roznicy czy to lewy zakret czy prawy, dzieje sie tak przy kazdym wyjsciu z zakretu na prosta. Dodam jeszcze ze mam cale zawieszenie wymienione, zadnych luzow na kierownicy, sprawdzalem to na 3 kompletach kol, plyn od wspomagania w normie, zadnych wyciekow i pompa wspomagania cichutko chodzi nawet przy pelnym skrecie. Niewiem juz jak rozwiazac ten problem czy mial ktos podobne objawy? jesli tak to prosze o pomoz. Pozdrawiam
podczas jazdy nie wazne czy na biegu czy na luzie gdy wychodze z zakrętu i zaczynam prostowac kierownice nie powraca ona plynnie tylko w takich dziwnych uskokach. Nie ma roznicy czy to lewy zakret czy prawy, dzieje sie tak przy kazdym wyjsciu z zakretu na prosta. Dodam jeszcze ze mam cale zawieszenie wymienione, zadnych luzow na kierownicy, sprawdzalem to na 3 kompletach kol, plyn od wspomagania w normie, zadnych wyciekow i pompa wspomagania cichutko chodzi nawet przy pelnym skrecie. Niewiem juz jak rozwiazac ten problem czy mial ktos podobne objawy? jesli tak to prosze o pomoz. Pozdrawiam
AUDI ... Vorsprung durch Technik
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Problem może tkwić w samej maglownicy - być może śruba regulacji luzu jest zbyt mocno dokręcona, przez co listwa zębata może się blokować na kole zębatym.
Pamiętam, że był temat o kasowaniu luzów na kierownicy, i w nim była poruszona kwestia zbyt 'ciasnego' dokręcenia tej śruby - problem z powrotem kierownicy w położenie wyjściowe.
Na postoju dzieje się to samo?
Pamiętam, że był temat o kasowaniu luzów na kierownicy, i w nim była poruszona kwestia zbyt 'ciasnego' dokręcenia tej śruby - problem z powrotem kierownicy w położenie wyjściowe.
Na postoju dzieje się to samo?
witam ...
Nie chcę zakładać nowego postu a jest podobny do tego.
Ja też zaczynam się zastanawiać nad maglownicą. U mnie jest to trochę inaczej.
Jak auto jest zimne to wspomaganie działa jak by na odwrót. Stawia opór i to duży , jak w starze gruźliku.
Jak się silnik rozgrzeje to nagle ustępuje to i działa już normalnie. Problem zaczął się po wymianie pompy wspomagania i co dziwne ...
tracę płyn przez zbiorniczek. Wylewa się przez odpowietrznik korka.
Jak jest płynu powyżej max. to chodzi pompa cicho i nawet na pełnym skręcie a jak jest równo z MAX to wyje jak wściekła i to nawet bez skręcania.
Doleję płynu i mam spokój na jakieś 300km.
Ale wracając do blokowania się kierownicy to zaczynam podejrzewać maglownicę. Zamarza
Nie chcę zakładać nowego postu a jest podobny do tego.
Ja też zaczynam się zastanawiać nad maglownicą. U mnie jest to trochę inaczej.
Jak auto jest zimne to wspomaganie działa jak by na odwrót. Stawia opór i to duży , jak w starze gruźliku.

Jak się silnik rozgrzeje to nagle ustępuje to i działa już normalnie. Problem zaczął się po wymianie pompy wspomagania i co dziwne ...
tracę płyn przez zbiorniczek. Wylewa się przez odpowietrznik korka.
Jak jest płynu powyżej max. to chodzi pompa cicho i nawet na pełnym skręcie a jak jest równo z MAX to wyje jak wściekła i to nawet bez skręcania.
Doleję płynu i mam spokój na jakieś 300km.
Ale wracając do blokowania się kierownicy to zaczynam podejrzewać maglownicę. Zamarza

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
czesc tobie kolego moze przy wkładaniu pompy nie pokrecili kólkiem recznie bez paska i z zalanym płynem w celu jej odpowietrzenia i czasem jak sie tego nie zrobi pompa sie zaciera i są jaja takie albo poprostu pompa kiepska od poczatku jak regenerowana to sie nie dziwie. ja osobiscie wolał bym uzywana kupic
A co do blokowania sie maglowncy to zobacz te srbe lub jeszcze osłone maglownicy sciagnij z bydwu stron i zobacz czy nie zardzewiała
A co do blokowania sie maglowncy to zobacz te srbe lub jeszcze osłone maglownicy sciagnij z bydwu stron i zobacz czy nie zardzewiała
Być może i pompa. Jednak błąd jaki popełniłem to taki że pompę wymieniłem ze względu na to że stara zaczęła wyć.
Efekt "zamarzania" na starej też występował ale on był bardzo , ale to bardzo słabo wyczuwalny. Trzeba był się wyjątkowo mocno skupić żeby ten naprawdę nie wielki opór wyczuć a który występował bardzo sporadycznie. Po wymianie pompy na początku wszystko było ok i nagle zaczęła wyć. Nie stopniowo ale nagle. Dolałem płynu i cisza .... a po jakimś czasie zaczęła potem "zamarzać.
Pompa pracuje , daje ciśnienie ale ten opór jest wyjątkowo dziwny.
Efekt "zamarzania" na starej też występował ale on był bardzo , ale to bardzo słabo wyczuwalny. Trzeba był się wyjątkowo mocno skupić żeby ten naprawdę nie wielki opór wyczuć a który występował bardzo sporadycznie. Po wymianie pompy na początku wszystko było ok i nagle zaczęła wyć. Nie stopniowo ale nagle. Dolałem płynu i cisza .... a po jakimś czasie zaczęła potem "zamarzać.
Pompa pracuje , daje ciśnienie ale ten opór jest wyjątkowo dziwny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
- Lokalizacja: Łódź