[All C5]Demontaż maglownicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
[All C5]Demontaż maglownicy
Witam kolegów,
Jak w temacie, czy ktoś to robił w swojej 6-ce? Może ktoś wie gdzie znaleźć jakiś filmik jak najlepiej do tego podejść, czy trzeba wyjąć silnik czy wystarczy podejść z pod podnośnika?
Jak w temacie, czy ktoś to robił w swojej 6-ce? Może ktoś wie gdzie znaleźć jakiś filmik jak najlepiej do tego podejść, czy trzeba wyjąć silnik czy wystarczy podejść z pod podnośnika?
Witam, czy ma ktoś opis jakiś jak wyciagnąć maglownicę, gdzie jakie śruby i czy da rade to zrobić bez kanału??? jestem akurat na wyjezdzie a wali mi płynem z maglownicy z lewej strony az cieknie po drążku i zastanawiam sie czy dam rade sam to zrobić bo gdzieś wyczytałem ze jakaś śruba jest od spodu i obawiam się o to ze bez kanalu nie dam rady:/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Dwie śruby są pod maską : jedna pod akumulatorem , druga koło serwa. Jedna od spodu . Dobierałem się do niej z kanału, chociaż przykręcałem już na aucie uniesionym i podłożonym wielkim pniu , że nie było możliwości że spadnie na mnie. Wgrzebałem się i też dało radę. Potrzebna nasadka 12-stokątna bodaj w rozmairze 10 była.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Przem@S, zdjęć nie znalazłem ale na rysunku popatrz.
Jak pisałem dwie są dostępne od góry ( pod akumulatorem , druga koło serwa) . A jedna jest od spodu. Do niej trzeba albo się dostać od dołu na przedłużce , chyba że ktoś jest magikiem i uda mu się przez lewe nadkole.
Cała kolumna wyjdzie w stronę kierowcy . Musisz tylko zdemontować lub odchylić maskownicę plastikową która jest z lewej strony za kołem.
Jak pisałem dwie są dostępne od góry ( pod akumulatorem , druga koło serwa) . A jedna jest od spodu. Do niej trzeba albo się dostać od dołu na przedłużce , chyba że ktoś jest magikiem i uda mu się przez lewe nadkole.
Cała kolumna wyjdzie w stronę kierowcy . Musisz tylko zdemontować lub odchylić maskownicę plastikową która jest z lewej strony za kołem.
Dzięki za info na pewno pomoże mi to przy demontażu, ale mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie gdzie znajdują sie nr i tabliczka znamionowa czy da się to obczaić bez wyciągania magla???
Magiel wymieniony trochę się nagłowiłem i namęczyłem ale dałem radę, nie obyło się też bez niespodzianek ale wszystko śmiga, jak by ktoś potrzebował pomocy i nakierowaniu to służę radą
Dodam że dolnej śruby od maglownicy nie odkręcałem od spodu auta tylko z boku z nadkola.
Pozdrawiam!
Magiel wymieniony trochę się nagłowiłem i namęczyłem ale dałem radę, nie obyło się też bez niespodzianek ale wszystko śmiga, jak by ktoś potrzebował pomocy i nakierowaniu to służę radą

Pozdrawiam!
Wydaje mi się że to nie ma znaczenia czy to jest quatro czy przedni napęd, Ale nie gwarantuję że tak jest,
Co do do drugiego pytania to wyciagałem lewą stroną odkręcałem tylko te osłony plastikowe co sa w nadkolach przykrecone osłaniające drązki kierownicze, No i odkręciłem tylko koncówki od zawieszenia i tyle demontażu, ogólnie to nie ma lipy łatwo wychodzi dobrze jest jak ktoś ci może pomóc i z prawej strony popycha jak z lewej strony ciągniesz.
Co do do drugiego pytania to wyciagałem lewą stroną odkręcałem tylko te osłony plastikowe co sa w nadkolach przykrecone osłaniające drązki kierownicze, No i odkręciłem tylko koncówki od zawieszenia i tyle demontażu, ogólnie to nie ma lipy łatwo wychodzi dobrze jest jak ktoś ci może pomóc i z prawej strony popycha jak z lewej strony ciągniesz.
Różniły się , że "stara" miała tłumik drgań. "Nowa" , go nie posiada. Wyjęcie magla , demontaż ogólnie rzecz biorąc to bajka.
Teraz muszę ustawić zbieżność i cieszyć się dalsza jazdą.
Wszystko rozkręcało się bez problemów. Sam demontaż i montaż , zajął mi ok 1h. Fakt jest taki że robiłem dłużej ( może 5h ) gdyż czyściłem chłodnicę , zbiorniczek , węże , magiel.
W końcu robiłem dla siebie. Wszystko co miało być nasmarowane , zostało ponownie nasmarowane wyczyszczone i złożone.
Dziś zbieżność i w drogę
pozdr.
Teraz muszę ustawić zbieżność i cieszyć się dalsza jazdą.
Wszystko rozkręcało się bez problemów. Sam demontaż i montaż , zajął mi ok 1h. Fakt jest taki że robiłem dłużej ( może 5h ) gdyż czyściłem chłodnicę , zbiorniczek , węże , magiel.
W końcu robiłem dla siebie. Wszystko co miało być nasmarowane , zostało ponownie nasmarowane wyczyszczone i złożone.
Dziś zbieżność i w drogę

pozdr.