ciężko chodzi kierownica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
ciężko chodzi kierownica
Witam wszystkich serdecznie. Od jakiegos czasu zauważyłem ze kierownica chodzi ciezko wrecz opornie. Wymieniłem plyn wspomagania( stary byl czarny jak noc) odpowierzylem uklad jak nalezy ale problem nie ustapil a moze jest nawet gorzej. Nic sie nie blokuje ale wydaje mi sie ze slychac pompe a dodatkowo podnioslem przod i probowalem skrecic ciagnac za kola efekt - ciezko ruszyc. Odpalilem auto i probowalem tego samego ale efek podobny - ciezko skrecic ciagnac za kolo. Nawet na podniesionym przodzie i zapalonym silniku ciezko jest obraca kolem kierownicy. Prosze o sugestie gdzie jest problem bo nie chcialbym wymieniac magla i pompy a problem pozostanie. A moze to gdziec opór na łozysku amorka bo tez slyszalem takie opinie.
[ Dodano: 2017-05-06, 22:17 ]
ktos pomoze?
[ Dodano: 2017-05-06, 22:17 ]
ktos pomoze?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
masz calkowita racje, a ja myslalem ze jest łozysko... człowiek uczy sie całe zycie ehh
zrobie jak radzisz, rozepne koncówki drazka i bede ruszal kolami a potem samymi koncówkami i wyjdzie co jest grane. a sluchaj, jeszce jedno, jak bede poruszal samymi koncówkami drazka na wylaczonym silniku to powinno chodzic lekko czy raczej z pewnym oporem?

- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
próbowalem pomyslu z dodawaniem gazu - nie ma zadnej róznicy wiec pompa raczej odpada bo bylaby nawet minimalna roznica przy wiekszych obrotach a przynajmniej tak mysle...wiec tak - pompa nie, nie ma łozyska amorka. a może Panowie jakis zaworek przy pompie albo maglownicy bo slyszalem ze sa jakies zaworki ciśnieniowe czy jakos tak...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Sprawdź czy masz wtyczkę przy maglownicy w serwotroniku jest magiel połączony kablami z przekaźnikiem pod kierownicą. Podejrzewam jednak, że to nie jest to bo przy serwotroniku miałbyś efekt odwrotny, kierownica chodzi bardzo lekko. Brak wspomagania to przeważnie zabita pompa, jak już umiera to efekt jest taki jak kolega wyżej pisał po dodaniu gazu wspomaganie wraca. W twoim przypadku jednak jeśli przód masz w powietrzu a koła ciężko kręcą to problem raczej leży gdzieś indziej. Spróbuj odpiąć drążki kierownicze i sprawdzić czy wtedy dasz radę ruszyć koło i czy czasem któreś nie blokuje. Jeśli koła z odpiętymi drążkami się ruszają to przyczyna leży pewnie w maglu, zobaczysz czy z odpiętymi kołami kierownica będzie lekko chodzić, powinna chodzić jednym palcem nawet na zgaszonym silniku. Magiel ma śrubę regulującą docisk do zębatki możesz spróbować nią pokręcić i zobaczyć czy się coś zluzuje, oczywiście jeśli to magiel ci blokuje a nie koła.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Spróbuj tez ściągnąć sobie te manszety z drążków kierowniczych i zobacz sobie w jakim stanie jest listwa. Ja u siebie mialem tak zardzewiala ze pewnego razu uszkodzila uszczelniacz. Ale chodzila lekko. Ale ty wtedy bedziesz mogl sobie ocenic zeby nie trafila co sie przygoda na drodze
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
- Lokalizacja: zamosc
dzieki Panowie za rady, pojutrze auto w góre i krece kierownica na wszystkie sposoby. Dam znac co zdziałałem.
[ Dodano: 2017-05-11, 15:04 ]
dziś podniosłem przód i rozpialem koncówki drązków z obu stron, kół nic nie blokuje, mozna nimi bez wiekszego problemu skrecac. maglownica tez chodzi, wciagalem ja i wyciagalem reką trzymajac za jeden z koncówek drązka. slychac jakby przelewajacy sie plyn w srodku ale raczej tak przeciez musi byc. krecac kierownica w pewnym momencie jest lzej a niekiedy ciezej ale ogólnie kierownica krecilem palcem choc czuc pewien delikatny opór. martwi mnie tylko to ze nie ma roznicy obracajac kierownice na zgaszonym i zapalonym silniku. czy tak powinno byc?
[ Dodano: 2017-05-11, 15:04 ]
dziś podniosłem przód i rozpialem koncówki drązków z obu stron, kół nic nie blokuje, mozna nimi bez wiekszego problemu skrecac. maglownica tez chodzi, wciagalem ja i wyciagalem reką trzymajac za jeden z koncówek drązka. slychac jakby przelewajacy sie plyn w srodku ale raczej tak przeciez musi byc. krecac kierownica w pewnym momencie jest lzej a niekiedy ciezej ale ogólnie kierownica krecilem palcem choc czuc pewien delikatny opór. martwi mnie tylko to ze nie ma roznicy obracajac kierownice na zgaszonym i zapalonym silniku. czy tak powinno byc?