Maglownica Audi
części samochodowe
Kalkulator OC mfind
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Audi A6 C5 - przegub - jakiej firmy?

Układ kierowniczy
z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Audi A6 C5 - przegub - jakiej firmy?

Post autor: z.daniel » 21 sty 2015, 20:15

Witam,
czeka mnie wymiana przegubu z lewej strony, aczkolwiek myślę nad wymianą po obu stronach.
auto od początku jest w rodzinie, jednak nikt nie pamięta czy to było robione ...
obecny przebieg, 100% to 140.000

jakiej firmy kupić przegub? gdzie dokonać zakupu?

p.s.
dodam, że prawdopodobnie będę to robił sam. myślę, że bez problemu sobie poradzę?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6649
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 sty 2015, 21:59

ten link dużo pomoże: http://www.myturbodiesel.com/wiki/cv-bo ... -and-audi/

Ja założyłem w poprzedniej A4 B5 przegub LPR i przejechałem 80 tyś km i nic się nie dzaiło więc mogę śmiało polecić , natomiast na pierwszy montaż idą chyba GKN Lobro.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 21 sty 2015, 22:13

czy możesz podać jakiś link do przegubów?
średnicę mam 90mm czy ?

opis auta w profilu w 100% zgodny.

znalazłem tutaj:
90mm http://www.iparts.pl/czesc/przegub-nape ... 01956.html

98mm http://www.iparts.pl/czesc/przegub-nape ... 01961.html

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6649
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 sty 2015, 22:43

ten większy
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 27 sty 2015, 19:43

mam do wyboru LOBRO 301961 za 179zl
lub SKF za 214zł

ktory lepszy?

Awatar użytkownika
lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 27 sty 2015, 20:58

Ja bym wziął LOBRO.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia...
JUNKERS na 6 palników. NEW

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 27 sty 2015, 22:24

cena SKF VKJA 3002 - 183zł
cena LOBRO 301961 - 179zł

wezmę chyba SKF, w hurtowni mówią, że nie zdarza się żadna reklamacja na SKF, chyba, że po wyciągnięciu z pudełka od razu coś widać.
natomiast LOBRO mają przypadki, że po 2-3 msc przyjeżdżają mechanicy i mówią, że klient żąda wymiany
również historia firm przemawia za SKF.

... to moje zdanie, jeżeli ktoś ma większe konkrety, potwierdzenia to proszę :)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 766
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 28 sty 2015, 00:04

Lobro jeździ w wielu autach na pierwszym montażu i ku niemu też bym się skłaniał.
Polecam również Metelli, świetny stosunek ceny do jakości (około 130zł/szt). W poprzednim aucie takie założyłem i po 50k km wyglądały i zachowywały się ok.
Pozdrawiam...

maro88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 398
Rejestracja: 09 paź 2011, 16:23
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: maro88 » 28 sty 2015, 07:30

W moim przypadku zastosowałem 2 różne przeguby:
1. Kamoka- przejechane już 45tyś i wszystko ok ( 90zł )
2. Ruville- przejechane 35tyś i również wszystko ok ( 109zł )
Jak pęknie osłona to i przegub za 500zł nie pomoże, trzeba od czasu do czasu kontrolować stan osłon :)

Awatar użytkownika
lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 28 sty 2015, 19:56

Ja u siebie mam spidana już trzeci rok i bez zarzutu.
Mimo wszystko polecam LOBRO marka sama w sobie (jak adidas). <okok>
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia...
JUNKERS na 6 palników. NEW

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 29 sty 2015, 09:55

wymieniłem przeguby zew. w swoim Audi
kupiłem GKN LOBRO 301961
179zł/szt - sklep motostacja, kraków

niby prosta czynność, ale dziś mój historyczny dzień - bo pierwszy raz robię cokolwiek sam przy samochodzie, zawsze mechanik [serwis] wymieniał olej, tarcze, klocki, filtry, cokolwiek innego ... ale dziś wreszcie sam :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

p.s.
swoją drogą polecam Wam warsztat samoobsługowy FIX-Car w Krakowie, Centralna 57 - nigdy się jeszcze nie spotkałem z miejscem, gdzie mamy full wyposażony, w 100% warsztat i wszystkim zajmujemy się sami :) super sprawa :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6649
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 sty 2015, 11:07

ja przy wymianie odkręcałem półoś od skrzyni - nie trzeba wtedy ruszać wahaczy no i półoś można zamontować w imadło i wygodniej się robi
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI

Awatar użytkownika
lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 29 sty 2015, 18:22

jw polecam te opcję.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia...
JUNKERS na 6 palników. NEW

omzig
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 14 gru 2013, 14:49
Imię: Michał
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: omzig » 05 lut 2015, 19:28

No tak, tylko wszystko zależy w jakich warunkach wymienia się przegub, jak przed blokiem, to lepiej odpiąć wahacze i końcówkę...

PS: Lobro, Spidan, Ruville ewentualnie.
REGULAMIN

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 608
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 07 lut 2015, 11:55

to LOBRO naprawde takie dobre :shock:

ja miałem jednego LPRa no i trzymał dobrze tylko gumowa osłona puściła i z tego powodu dostał luzów...
natomiast z drugiej strony miałem RUVIELA no i tak to przegub cacy tylko puściła osłona gumowa po ja wiem jakichś 20k km za to przy próbie demontażu przegubu przegub rozerwało w kawałki tak się zblokowała zawleczka <uoee>

czyli przy następnej wymianie kierować się w stronę LOBRO ??

z gumową osłoną czy termoplastyczną ??

Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
Kalkulator OC hamulce