a6c5 plyn wspomagania febi 6162
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 331
- Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
- Imię: Robert
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódż
a6c5 plyn wspomagania febi 6162
wiem ze temat walkowany ale opinie rozne mam konkretne pytanie do osob co zalaly mineralnym zielonym febi uklad wspomagania czy jest ok czy wspomaganie nie chodzi ciezej ktos napisal ze ten febi jest mniej gesty od orginalu ktorego juz nie produkuja ale i tak uwazam ze wlac ten niz syntetyk proponowany w aso moze napiszecie swoje odczucia po zalaniu febi 6162
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2018, 14:08
- Lokalizacja: G-ce
Przed podrożą kontrolowałem poziom płynów i okazało się, że mam absolutne minimum płynu wspomagania - choć podczas jazdy nie odczuwam problemów z układem kierowniczym, też nie piszczy.
Korek zbiorniczka - zielony
Napis na zbiorniku - tylko mineralny
Kolor aktualnego płynu - "miodowy" może nawet bursztynowy, raczej nie czerwony, płyn w miarę czysty.
Z lektory forum wychodzi na to, że płyn o oznaczeniu z zbiorniczka został zastąpiony G004000.
W dosyć sporym sklepie motoryzacyjnym na pytanie o olej mineralny do wspomagania zaproponowano mi FEBI 6162 (biała butelka, zielony korek) mineralny, ale po chwili rozmowy okazało się, że powinienem wybrać drugi FEBI 6161 (zielona butelka, czerwony korek), który jest syntetykiem. Ten drugi zaproponowano mi na podstawie weryfikacji danych mojego auta w katalogu. Sprzedający miał takie przypuszczenia w myśl zasady, że Audi po roku 2000 mają używać syntetyka. Co ciekawe inny pracownik salonu, który wszedł do sklepu "po fakcie" również potwierdził tę informację. Ostatecznie wstrzymałem się z zakupem.
Mój model jest z końcówki 2003 r, a na zbiorniczku jednak jest wzmianka o mineralnym.
Do końca nie wiem co jest w środku, a chciałem uzupełnić braki przed podróżną.
Ostatecznie rozważam, że się z tym wstrzymam do powrotu by wymienić cały płyn, ale i tak nadal nie wiem który będzie odpowiedni.
Jaka jest Wasza wiedza w tym temacie ?
PS: Na stacjach benzynowych widziałem jakiś uniwersalny płyn "Prestone Z" chyba z uszczelniaczem. Niby uniwersalne ale trochę strach to lać, jak nie wiem co w oryginale tam powinno się znaleźć.
Korek zbiorniczka - zielony
Napis na zbiorniku - tylko mineralny
Kolor aktualnego płynu - "miodowy" może nawet bursztynowy, raczej nie czerwony, płyn w miarę czysty.
Z lektory forum wychodzi na to, że płyn o oznaczeniu z zbiorniczka został zastąpiony G004000.
W dosyć sporym sklepie motoryzacyjnym na pytanie o olej mineralny do wspomagania zaproponowano mi FEBI 6162 (biała butelka, zielony korek) mineralny, ale po chwili rozmowy okazało się, że powinienem wybrać drugi FEBI 6161 (zielona butelka, czerwony korek), który jest syntetykiem. Ten drugi zaproponowano mi na podstawie weryfikacji danych mojego auta w katalogu. Sprzedający miał takie przypuszczenia w myśl zasady, że Audi po roku 2000 mają używać syntetyka. Co ciekawe inny pracownik salonu, który wszedł do sklepu "po fakcie" również potwierdził tę informację. Ostatecznie wstrzymałem się z zakupem.
Mój model jest z końcówki 2003 r, a na zbiorniczku jednak jest wzmianka o mineralnym.
Do końca nie wiem co jest w środku, a chciałem uzupełnić braki przed podróżną.
Ostatecznie rozważam, że się z tym wstrzymam do powrotu by wymienić cały płyn, ale i tak nadal nie wiem który będzie odpowiedni.
Jaka jest Wasza wiedza w tym temacie ?
PS: Na stacjach benzynowych widziałem jakiś uniwersalny płyn "Prestone Z" chyba z uszczelniaczem. Niby uniwersalne ale trochę strach to lać, jak nie wiem co w oryginale tam powinno się znaleźć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A tego Ci nie powiem, bo nie mam C5
. Powrót wraca z chłodnicy, która wygląda jak powyginane rurki, a zasilanie idzie ze zbiorniczka prosto na pompę. Możesz ściągnąć powrót przy wyjściu z chłodnicy, a nie przy samym zbiorniczku.
[ Dodano: 2018-10-04, 13:05 ]
Na 99% będzie to ten chudszy wąż, czyli ten z tyłu
. Obieg płynu wygląda tak: zbiorniczek -> pompa -> przekładnia -> chłodnica -> zbiorniczek itd.
[ Dodano: 2018-10-04, 13:19 ]
Jak wygląda płyn w zbiorniczku? Jest chociaż klarowny, czy wygląda jak błoto?

[ Dodano: 2018-10-04, 13:05 ]
Na 99% będzie to ten chudszy wąż, czyli ten z tyłu

[ Dodano: 2018-10-04, 13:19 ]
Jak wygląda płyn w zbiorniczku? Jest chociaż klarowny, czy wygląda jak błoto?