Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASG 4.2] Wymiana płynu hamulcowego

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 mar 2017, 12:37

Nie leci, bo odpowietrznik jest w górnej części zacisku, a antygrawitacyjnie podciśnienie samo się nie zrobi, dlatego najlepiej coś co wytworzy nam podciśnienie - typu strzykawka, pompka etc. lub pompujący w aucie.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 20 mar 2017, 15:05

Mazdomania pisze:Nie leci, bo odpowietrznik jest w górnej części zacisku, a antygrawitacyjnie podciśnienie samo się nie zrobi, dlatego najlepiej coś co wytworzy nam podciśnienie - typu strzykawka, pompka etc. lub pompujący w aucie.
tylko i wyłącznie w kwestii formalnej (i trochę żartobliwej ) - pompujący w aucie wytworzy nam ciśnienie a nie podciśnienie <lol>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 mar 2017, 15:09

Wiem ;p ;)
motostacja - części samochodowe.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 20 mar 2017, 22:00

Za dużo pisania o zbyt prostej sprawie.
Najwięcej do powiedzenia mają ci, co tego nigdy nie robili :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sawiksaw, łącznie zmieniany 1 raz.

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 21 mar 2017, 13:37

Skoro juz temat wrze to napisze jeszcze cos :] Tak jak pisalem pare postow wyrzej strzykawką i podcisnieniem idze calkiem dobrze sprawe załatwić ale szczerze jesli bede robil to kolejny raz to zorganizuje cos do wytworzenia cisnienia na zbiorniczku i ten sposób bede wymieniał. Metoda podcisneniowa jest ok, problem w tym ze przez gwint odkreconego odpowietrznika zaciagamy powietrze i to troche utrudnia operacje. Dodatkowo nie wiemy czy to lewe powietrze czy moze z za powietrznego zacisku.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 21 mar 2017, 15:59

Problem polega na tym, że Ty sobie zorganizujesz.
Ja już takie coś mam, ale większość właścicieli nie będzie tego cuda budować do jednej wymiany.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sawiksaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 mar 2017, 10:15

bont pisze:szczerze jesli bede robil to kolejny raz to zorganizuje cos do wytworzenia cisnienia na zbiorniczku i ten sposób bede wymieniał
Jeśli nie robi się tego zarobkowo, a raz na rok to chyba najszybciej i najłatwiej wziąć kogoś do pomocy - dziecku kupić lizaka, bądź kumpla, postawić mu piwo (przy okazji będzie z kim pogadać) i chwila moment sprawa załatwiona. Choć każdy zrobi po swojemu ;)
motostacja - części samochodowe.

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 05 maja 2017, 10:25

[b]Mazdomania[/b], pompowania podałem raczej wolał bym unikać, na czytałem sie ze niby cos z pompą abs itp moze się stać dlatego zostsl bym jednak przy którejś z metod bez ingerencji w pedał.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 maja 2017, 10:53

U siebie podczas wymiany płynu też stosowałem metodę z pompowaniem pedałem hamulca. Wymianę robiłem półtora roku temu (niecałe 110 tysięcy km temu) i wszystko jest <okok> .

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 03 sie 2017, 07:52

Jestem po wymianie płynu hamulcowego, niestety po tym zabiegu miga kontrolka (P) - hamulec ręczny, w sterowniku nie ma żadnych błędów, po odpięciu kostki od czujnika w zbiorniczku wszystko jest OK , moje pytanie: czy jest możliwe aby nowy płyn uszkodził czujnik w zbiorniczku? płyn zalany zgodnie z normą vw




Problem rozwiązany winne było sitko

szerszen11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2017, 18:17
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: szerszen11 » 05 lis 2017, 10:39

Z kolei ja u siebie płyn hamulcowy wymieniałem sam :] 4 butelki +cztery wężyki które były naciągnięte na popuszczone odpowietrzniki ,maska do góry odkręcamy korek w zbiorniczkui wysysamy ile się da strzykawką ale tak żeby się powietrze do układu nie dostało zalewamy nowym płynem, włączamy zapłon tak co kilka minut (jak kto woli) płyn sobie zlatuje do butelek i pilnujemy stanu płynu w zbiorniku , można też w taki sam sposób zmieniać płyn po kolei w każdym kole trochę czasu to schodzi ale metoda jest sprawdzonana kilku autach :) oczywiście bez dotykania pedału hamulca i nieważne czy odpowietrznik jest na górze zacisku czy na dole musi zlatywać aż pokaże się czysty płyn :> a jeżeli nie chce zlatywać to kłaniają się przewody gumowe do wymiany (wulkanizacja się z biegiem czasu) lepiej wymienić koszt niewielki a pracy przy wymianie jeszcze mniej a ile można zaoszczędzić&#128526; objawiają się zbyt wolnym cofaniem się płynu po czym tarcza się nagrzewa tak przez kilka razy no i mamy po hamulcach. I przy każdej wymianie czy z pompowaniem czy bez zapłon włączyć żeby pompa ABS przerzuciła płyn. :)

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 05 lis 2017, 17:20

szerszen11 pisze:włączamy zapłon tak co kilka minut (jak kto woli)
że tak się ściślej dopytam - Po co ??

szerszen11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2017, 18:17
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: szerszen11 » 05 lis 2017, 17:38

Jak włączysz zapłon to pompa ABS przez kilka sekund pracuje i wspomaga ,przyspiesza przepychanie płynu ;) można też Vagiem zrobić test pompy ABS wtedy pompuje znacznie dłużej ale vaga nie posiadam dlatego wspomagam zlatywanie płynu zaplonem :)

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 05 lis 2017, 20:13

całkiem możliwe że mam coś zepsute ale u mnie po przekręceniu zapłonu pompa ABSu tak "sama z siebie" nie pracuje .
W sumie nie mam ogromnego doświadczenia a w kilku C5 które miałem okazje oglądać też NIE SŁYSZAŁEM żeby pracowała

szerszen11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2017, 18:17
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: szerszen11 » 06 lis 2017, 10:44

To wciśnij hamulec i wtedy zapłon przekrec powinieneś wyczuć delikatne pstryknięcie w pedale testowałem w A8d2 ,A8d3, a6c4,6c5 ,s6c5 i w wielu innych modelach i różnych gamach silnikowych fakt w a3 też nie słyszałem ale wszystko pracowało poprawnie i ABS i ESP także jeżeli wszystko pracuje poprawnie to lać i jeździć niekombinowac <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga