Odpowietrzenie układu hamulcowego, jak wykonac poprawnie ?
Mam pytanie w temacie. Dwa lata temu wymieniałem przy kompleksowej naprawie hamulców także przednie przewody giętkie. Z braku czasu i glupoty pojechałem do tzw stacji szybkiej obsługi. Pan zmienił mi w towarzystwie 4 uczniów przewody a nastepnie na podnośniku metoda tradycyjną odpowietrzył hamulce. Skutek byl taki że przy hamowaniu ze 180 km/h malo sie nie rozwalilem. Dopiero wtedy na stacji diagnostycznej sprawdziłem siłe hamowania i okazało się że tył hamuje jak w maluchu.
Pojechałem do goscia który miał taką bańke do wymiany płynu poprzez wpychanie nowego do układu przez zbiorniczek. Stwierdził że tył miałem strasznie zapowietrzony, że wymiany dokonuje sie na kanale by był otwarty zawór rozdziału siły hamowania, na włączonym zapłonie - by pracowała pompa ABS.
W tym roku znowu wymieniłem u niego płyn ale nie wiedziałem nic o odpowietrzaniu pompy VAG-iem.
Czy powinienem dla swojego bezpieczeństwa podjechać do serwisu i wymienic plyn jak należy?
Jakie byłyby objawy zapowietrzenia pompy? Wydaje mi się że auto hamuje normalnie choć nigdy nie było mistrzem w tym temacie szczególnie podczas ostrej jazdy. Mój model to bardziej autko dla statecznej osoby..
Pojechałem do goscia który miał taką bańke do wymiany płynu poprzez wpychanie nowego do układu przez zbiorniczek. Stwierdził że tył miałem strasznie zapowietrzony, że wymiany dokonuje sie na kanale by był otwarty zawór rozdziału siły hamowania, na włączonym zapłonie - by pracowała pompa ABS.
W tym roku znowu wymieniłem u niego płyn ale nie wiedziałem nic o odpowietrzaniu pompy VAG-iem.
Czy powinienem dla swojego bezpieczeństwa podjechać do serwisu i wymienic plyn jak należy?
Jakie byłyby objawy zapowietrzenia pompy? Wydaje mi się że auto hamuje normalnie choć nigdy nie było mistrzem w tym temacie szczególnie podczas ostrej jazdy. Mój model to bardziej autko dla statecznej osoby..
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Marek3003, Jak ja miałem zapowietrzoną pompę ABS to mi on poprostu nie działał,auto hamowało jak by go nie było.ÂŻadna kontrolka ani nic innego nie wyskakiwao,VAG też nic nie pokazywał.Płyn wymieniałem w zakładzie który się tym zajmuje.Wymienili poprzez odsysanie(wpinali sie w odpowietrzniki hamulcóe i ściągali płyn a do zbiorniczka mieli przyczepioną bańkę nowym płynem).Po tym zabiegu nic Vagiem nie modzili ani nic i wszystko działa-hamulce brzytwa i ABS działa (koszt takiej usługi 90zł )
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Panowie u mnie w nastawach podstawowych nie działa 002, mam allroada z 2002r, czy może być to gdzie indziej?
czy w momencie uruchomienia pompy abs do odpowietrzenia nie trzeba odkręcać zadnego odpowietrznika, by dać ujście pęcherzykom powietrza?
mam problem bo mam dziwny hamulec, niby hamuje, ale jak gwałtownie go wciskam to jakby robiło się ciśnienie pod pedałem, i zanim pedał dojdzie do momentu kiedy hamulce łapią trwa chwila która może być znacząca przy awaryjnej sytuacji, może coś zapowietrzone, podciśnienie serwa zaciąga powietrze wieć chyba jest ok?
czy w momencie uruchomienia pompy abs do odpowietrzenia nie trzeba odkręcać zadnego odpowietrznika, by dać ujście pęcherzykom powietrza?
mam problem bo mam dziwny hamulec, niby hamuje, ale jak gwałtownie go wciskam to jakby robiło się ciśnienie pod pedałem, i zanim pedał dojdzie do momentu kiedy hamulce łapią trwa chwila która może być znacząca przy awaryjnej sytuacji, może coś zapowietrzone, podciśnienie serwa zaciąga powietrze wieć chyba jest ok?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 lut 2013, 13:44
- Lokalizacja: Podkarpacie/Rymanów
Kolego mam ten sam problem z hamowanie w takim samym aucie i siedzę już 2 dzień na forach i dowiedziałem się tylko że w allroadach procedura odpowietrzania jest inna ale jaka?? napisz czy poradziłeś sobie z hamulcami. Oczywiście jeśli któryś z kolegów mam pomysły również proszę o pomoc.
było:
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 lut 2013, 13:44
- Lokalizacja: Podkarpacie/Rymanów
Próbowałem procedury odpowietrzania pompy abs w swoim aucie i lipa słychać coś przez ułamek sekundy i przerywa połączenie ze sterownikiem... ale sprawdzałem też w golfie 4 i poszło bez problemu pompa brzęczy przez 10 s a potem wyświetla się komunikat (używałem polskiego vaga) zakręć odpowietrzniki i wciśnij pedał chamulca 10 razy. więc wynikało by z tego że podczas odpowietrzania pompy należy odkręcić odpowietrzniki.
Co ciekawe mimo że nie odkręcaliśmy odpowietrzników w golfie bo miała to być tylko próba użycia polskiego vaga, kolega mówi że hamulec jest jakby twardszy...
Co ciekawe mimo że nie odkręcaliśmy odpowietrzników w golfie bo miała to być tylko próba użycia polskiego vaga, kolega mówi że hamulec jest jakby twardszy...
było:
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
A ja ze swojej strony dorzucę fajny patent na czyste i skuteczne odpowietrzanie - cewniki z apteki. Kilka zł, wężyk elegancko pasuje, nie narozlewamy, nie ma możliwości żeby powietrze się cofnęło, w przezroczystym wężyku idealnie widać syfy i powietrze w płynie. Moje odpowietrzanie skończyło się tym, że przelałem przez układ 1L płynu zanim przestało lecieć cokolwiek oprócz czyściutkiego DOT4.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lip 2014, 12:34
- Lokalizacja: Warthausen
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wymień wężyk, i zalej zbiorniczek płynem do "max". Jeśli płynu nie ubyło Ci dużo poniżej "min" to nie musisz nic odpowietrzać prócz samego zacisku po wymianie wężyka. Mi nieraz udaje się wymienić przewód w ten sposób że zalewam go grawitacyjnie płynem i nie trzeba nic odpowietrzać.M_a_N_i_e_K pisze:Czy procedura wyżej opisana jest taka sama w innych autach?
W Allroadzie odpowietrzanie możesz przeprowadzić tak jak tu jest opisane
Lektor.
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki bardzo. Sprawa już właśnie załatwiona, wszystko założone i odpowietrzone
[ Dodano: 2014-12-26, 19:50 ]
Jeszcze jedno zasadnicze pytanie, jeśli chciałbym odpowietrzać pompkę ABS czy po wejściu do VAG któryś z zaworków musi być otwarty czy zamknięty??
Jak na razie u każdego widzę również inne wersje odpowietrzania. Jedni zaczynają od prawego przodu, inni zaś dawnym sposobem od prawego tyłu. Prosiłbym o podpowiedzi w tych tematach.
[ Dodano: 2014-12-26, 19:50 ]
Jeszcze jedno zasadnicze pytanie, jeśli chciałbym odpowietrzać pompkę ABS czy po wejściu do VAG któryś z zaworków musi być otwarty czy zamknięty??
Jak na razie u każdego widzę również inne wersje odpowietrzania. Jedni zaczynają od prawego przodu, inni zaś dawnym sposobem od prawego tyłu. Prosiłbym o podpowiedzi w tych tematach.
tomekkk1 pisze:Z ciekawości chciałem sprawdzić czy pompa się uruchomi. U mnie nie działa, może dla tego że nie podniosłem samochodu do góry. Ktoś z was próbował uruchomić procedurę z samochodem na ziemi?darek188 pisze:Dwa konieczne warunki do przeprowadzenia tego:
• koła muszą być swobodnie w powietrzu (auto podniesione),
• musi być włączony zapłon.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8:
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Odgrzewam. U mnie procedura 002 dziala bo pompa pulsacyjnie zaczyna pracowac, z tym, ze caly czas, a nie tylko przez 10 sek. Pytanie czy ta metoda da sie odpowietrzyc poszczegolne kola, czy tylko pompe I w jaki sposob to zrobic? Odkrecic najpier odpowietrznik a potem odpalic pompe, czy tez najpierw uruchomic pompe, a dopiero potem poluzowac odpowietrznik
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga