[ A6 C5] Brak sił do abs
Witam! Podłaczę sie do postu. Mam taki sam problem jak kolega xoslox, latem jak odpale zimny samochód i przemierzam droge jest wszystko ok, żadne kontrolki się nie świeca, natomiast jak wyłacze silnik i odpalę ponownie po przekroczeniu prędkości 40km/h zaczynają się świecić ABS i ESP, silnik ostygnie i znowu jest OK. zaś zimą jak jest na - wogóle nie mam z tym problemu, byłem już parę razy u elektryka VAG pokazał jakiś błąd czujnika na pompie ESP, elekktryk stwierdzic iż trzeba ją wymienić, tak oto zrobiłem, kupiłem z pewnego źródła uzywaną pompe (oznaczenia identyczne) zaś problem dalej istnieje. Przyzwyczaiłem się ze to badziewie mi się świeci i tak jeżdże, ale najgorzej jest latem jak spadnie deszcz bo nie da się tym normalnie jeździć, ze świateł bierze mnie polonez;/ a niestety nie mam quattro. Może ktoś pomoże rozwiązać tą zagwostkę?
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
U mnie na VAGu tak jak pisałem wyżej jedynie błąd tylnego lewego czujnika. Czujnik wymieniałem - objawy nadal te same. Błąd pojawia się co jakiś czas, nieregularnie. Jak nie ma błędu ABS i ASR działają normalnie. Sprawdzałem stan wtyczki pod kanapą i stan wtyczki do modułu ABS - czysto, sucho, nic nie jest pośniedziałe. Zauważyłem też, że przy boksowaniu kołami w zimę czasami miga kontrolka ASR. I tak jak pisałem latem częściej, zimą rzadziej wywala błąd.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 maja 2010, 23:17
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Witam panowie podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem odnośnie tego nieszczęsnego czujnika ABS problem pojawił się w wakacje kiedy to zaczął mi się pokazywać "znany" czerwony wykrzyknik i ABS okazało się że sterownik ABS był uszkodzony oddałem do naprawy sterownik wszystko zaczęło działać poprawnie później zaczął wyskakiwać błąd czujnika abs lewe przednie koło (tylko żółta kontrolka bez czerwonego wykrzyknika). Czujnik został wczoraj wymieniony. Efekt pracy jest taki że nadal wyświetla czujnik abs. Również wczoraj zostały wymienione przednie klocki hamulcowe i efekt jest taki że doszła kontrolka na fisie odnośnie kończących się okładzin na klockach. Dodam jeszcze że poprzedni właściciel zamontował klocki bez czujników końca okładzin więc musiałem dorobić na jednym z czujników wtyczkę a żebym mógł podpiąć czujnik końca okładzin hamulcowych. W vagu jedynie jakie błędy wyskakują
00623 - ABS/Transmission Electrical Connection
35-00 - -
00283 - Front Left ABS wheel speed sensor (G47)
30-00 - open or Short to B+
Odnośnie odczytów scanu z bloku wartości mierzonych - prędkości kół i położenie czujki skrętu kół co kolega wcześniej wspominał nie wiem jak to wyczytać za pomocą vaga może jak ktoś podpowie jak to się uda odczytać wszystkie potrzebne dane
00623 - ABS/Transmission Electrical Connection
35-00 - -
00283 - Front Left ABS wheel speed sensor (G47)
30-00 - open or Short to B+
Odnośnie odczytów scanu z bloku wartości mierzonych - prędkości kół i położenie czujki skrętu kół co kolega wcześniej wspominał nie wiem jak to wyczytać za pomocą vaga może jak ktoś podpowie jak to się uda odczytać wszystkie potrzebne dane
Ten który Cię zdenerwował zdobył nad Tobą władzę
Witam Panowie,
Czytałem szperałem po forum ponieważ miałem ten sam problem w moim A6 Allroad 2,5 tdi z 2001 roku.
Zimą wyskakiwały błędy po nagrzaniu auta a teraz w plusowych temperaturach stale....
VAG wy skanował błąd 290 - przerwa lub zwarcie połączenia do czujnika lewy tył.
Dzisiaj postawiłem to zbadać:
1 sprawdziłem kostkę pod tylną kanapą - OK
2 Przejście od wtyczki do modułu ABS - OK
3 zdemontowałem koło o sprawdzam kabel a tu ku mojemu zdziwieniu kabel tak jakby przełamany... rozciąłem izolacje i faktycznie na Brązowej żyle brak przejścia.
Kabel prowizorycznie polutowany a czujnik ( ze względu na kabel ) zamówiony.
Ot cała przyczyna...
Kabel nie wyglądał ewidentnie na przełamany... trzeba nim było poruszać żeby to wyczuć.
Polecam dobrze przemierzyć kabelki czy są przejścia!
powodzenia Panowie w szukaniu
Czytałem szperałem po forum ponieważ miałem ten sam problem w moim A6 Allroad 2,5 tdi z 2001 roku.
Zimą wyskakiwały błędy po nagrzaniu auta a teraz w plusowych temperaturach stale....
VAG wy skanował błąd 290 - przerwa lub zwarcie połączenia do czujnika lewy tył.
Dzisiaj postawiłem to zbadać:
1 sprawdziłem kostkę pod tylną kanapą - OK
2 Przejście od wtyczki do modułu ABS - OK
3 zdemontowałem koło o sprawdzam kabel a tu ku mojemu zdziwieniu kabel tak jakby przełamany... rozciąłem izolacje i faktycznie na Brązowej żyle brak przejścia.
Kabel prowizorycznie polutowany a czujnik ( ze względu na kabel ) zamówiony.
Ot cała przyczyna...
Kabel nie wyglądał ewidentnie na przełamany... trzeba nim było poruszać żeby to wyczuć.
Polecam dobrze przemierzyć kabelki czy są przejścia!
powodzenia Panowie w szukaniu
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jaką wersję ABS masz - z ESP czy bez?kovalnet pisze:Witam,
Koledzy ma ktoś opis pinów na wtyczce przy sterowniku ABS. Konkretnie chodzi mi o masy i zasilanie. Mam błąd 01200. Brak zasilania a bezpiecznik nr 7 w kabinie jest ok. Może być jeszcze przekaÂźnika ale najpierw chcę sprawdzić czy faktycznie nie ma zasilania.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga