Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Avant] Podświetlane zewnętrzne klamki.

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 19 sty 2012, 12:57

<mysli> To na wiosnę mam już dużo do kombinowania. Może i to dołączę skoro nie ma problemów.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

Steiker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2011, 22:52
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Steiker » 20 sty 2012, 20:21

Fajny temacik to i ja się podepnę. <okok>
Wasze opisy zachęciły mnie do zmontowania u siebie takiego bajeru.
Jest to praktyczne i estetyczne, ale lasek na to nie wyrwie <rotfl>
Jak znajdę fotki z montażu i trochę czasu to umieszczę w temaciku, na razie mam pod ręka filmik z testu Led - ów wystających z klamek. <okok>


P.S. Nie polecam montowania na zimnie, katar można złapać.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 sty 2012, 20:28

Steiker, kolego a jak zamocowałeś ledy pod klamkami przewód podiąłeś pod lampke w podsufitce.

Steiker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2011, 22:52
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Steiker » 20 sty 2012, 20:49

daniel1997 Tak. Jest w niej dużo miejsca na podłączanie kabli, a ponadto Ledy ładnie gasną wraz z wewnętrznym oświetleniem.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 20 sty 2012, 20:53

Steiker, dzięki za info dobra robota ładnie te ledy ci święcą.

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 21 sty 2012, 21:43

<lol> kolejny bajerek ktory montuje i ja , tylko tak mysle ze do srebrej niuni fajnie wygladalyby czerwone , jak myslicie

Awatar użytkownika
1237709
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 24 lip 2011, 12:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: 1237709 » 22 sty 2012, 00:30

Zgadzam sie ze czerwone jest w naszych si :) nawet w srodku mam ledki red :)

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 27 sty 2012, 19:31

Steiker, podziel sie info jak te diody zamocowales do klamki i jakiego rodzaju diody zastosowales. Pozdro
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

Steiker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2011, 22:52
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Steiker » 30 sty 2012, 19:02

Kilka słów ode mnie. Mam nadzieje ze komuś się to przyda. :)

1.Materiał
2. Sprzęt
3. Demontaż
4. Montaż
5. Uwagi

ETAP 1 Materiał
ÂŻarówki: ( ja wybrałem Ledy, białe zimne na 12 v, samoprzylepne dzielone co trzecia żarówkę oblane silikonem przez co nie ma z nimi problemu w miejscach wilgotnych,)
Kabel: Linka 0.5 dwużyłowy +/- 20 m spokojnie wystarczy
Kostka do łączenia kabli ( może tez być Złączka WAGO 2.5 na twardy kabel, zdjęcie niżej)
Zacisk 2.5 ( potrzebny bo robiłem na miękkim kablu )
Lut ( w sumie teraz tak się zastanawiam czy nie lepiej było zrobić dziurki w miejscach lutowania przeciągnąć kabel i połączyć na stale bez lutowania)

Obrazek

ETAP 2. Sprzęt
Kombinerki (najlepiej dwoje)
ÂŚciągaczki do kabli ( ewentualnie mocne żeby lub ostry nóż)
Stalka do przeciągania kabli
Drut cieki sztywny 1.0mm-2.0mm tez do przeciągania kabli z 0.5-1.0 m
Taśma izolacyjna
Wkrętak krzyżakowy może być 3x150 duży albo 1x100 średni, mały odpada bo śrubki są spore
Wkrętak Torxowy T30
Kluczyk 8
Wiertło 8
wiertarka
Lutownica
Jakaś lampka
Pojemnik na śrubki ( ja preferuje wytłoczkę na jajka )

ETAP 3. Demontaż (Zachować ostrożność)
Zaczynamy od demontażu podsufitki, oczywiście nie całej bez strachu, tylko te boczne trzy elementy. W Kolejności 3,1,2. Obie strony maja taka samą procedurę.

Element 3 z uchwytem: potrzebujemy krzyżaka i torxa. Dwa wkręty ukryte są pod uchwytem, kolejny za wieszakiem, czwarty widoczny. Po odkręceniu, odciągamy lekko do ciebie z 10cm( UWAGA!! On jest lekko poluzowany nie ciągnąc na chama bo można złamać albo coś urwać).

Element 1: wystarczy krzyżak. Wkręty tak samo jak wcześniej są pod uchwytem. No i zaczyna się zabawa ze spinkami one wyglądają jakoś tak &#8222; _/\_ &#8222; Powinno ich być 4 sztuki, ale ja miałem 3 być może wypadła podczas odpinania. Teraz najgorsze! Teoretycznie nic nie powinno się stać ale i tak za każdym razem jak próbowałem odłączyć element ze spinkami od konstrukcji to miałem niezłego pietra bo one trzymają bardzo bardzo mocno. Po kolei, od strony uchwytów odciągamy element ręcznie w dół tak żeby wyskoczyła najpierw jedna spinka, przestawiamy ręce, druga, trzecia, czwarta. I po strachu. Teraz lekko kiwając na boki i ciągnąc do siebie wyciągamy go, i możemy odłożyć. UWAGA!! Jest tam kabel jakiś Kabel dość gruby, co prawda z dużym luzem i nie zamontowany do niczego ale i tak trzeba uważać żeby go nie wyrwać.

Obrazek

Element 2: Nie potrzeba Wkrętaków. Zaczynamy od przesunięcia w gore pasa (jak na zdjęciu), potem demontaż od góry, najpierw z lewej strony wyciągamy spinkę, prawej i całość wysuwamy w górę trzymając jedna ręką dolna część elementu bo są tam dwa plastiki prowadzące ( mi udało się je naderwać -_-&#8216;&#8217; tak że ostrożnie).
ÂŚwiatło : ściągamy plastikowa przesłonkę, taka białawą, za nią są żarówki. Następnie chwytamy od środka auta i ciągniemy w dół wyskoczy bez problemów.

Obrazek

Schowek: Zamontowany jest na 5 śrubach 8&#8217;. Podłączone są do niego kable tak ze nie ma co bawić się i ich odpina, tylko zostawmy go wiszącego nic mu się nie stanie a nie będzie przeszkadzał.

Obrazek

Osłona kawałka progu: to nie osłoną progu bez obaw, ona idzie w głąb, pod schowek. Potrzebny krzyżak do dwóch wkrętów. Delikatnie dociągamy do siebie i ostrożnie bo po słupku w gore ciągnie się cieki kawałek który można łatwo złamać.

Obrazek

Boczki: Krzyżak do dwóch wkrętów. Po pierwsze należy rozłączyć podnoszenie szyb. Z dołu jest otworek w który musimy wsadzić wkrętaka i wypchnąć przełącznik do góry, potem jak na zdjęciu wepchnąć do środka ten dzyndzel i wyciągnąć wtyczkę. Trzymają jeszcze dwa wkręty po bokach. Jak to zrobimy boczek zejdzie bez przeszkód wystarczy go podciągać powoli delikatnie do góry aż zeskoczy z zaczepów. UWAGA!! blokada drzwi taki metalowy pręcik lubi wypadać nie ma żadnych problemów z założeniem ale warto nie zgubić. Boczek trzyma się na kablach wiec dla zmniejszenia ilości prac nie rozpinajcie ich tylko zostawcie go wiszącego.

Obrazek

Obrazek

Wszystkie boczki ściąga się tak samo !!!

Od strony kierowcy nie potrzebowałem wyjmować podnoszenia szyb.

ETAP 4 Montaż
Wiercimy otwory w klamkach. Klamka ma dwie nóżki warto nie trafić w nie tylko obok po wewnętrznej stronie. Klamka otwarta czy zamknięta zostawia trochę wolnego miejsca kolo nóżek dlatego nie trzeba więcej otworów, wystarczy przeprowadzić tamtędy kabel najlepiej za pomaca drugiego sztywnego.

Obrazek

Kabel przeprowadzając przez drzwi wciskamy za srebrną belka tak żeby nie latał po wnętrzu tylko klinował się. Uwaga szyba może przeciąć kabel. Przeprowadzamy go do wnętrza auta tak jak jest przeprowadzona wiązka kabli ( najlepiej użyć stalki ). Słupkiem pod podsufitkę i z tamta do lampy.

Obrazek

Obrazek

To był akurat tył, z przodem jest więcej roboty bo trzeba przeprowadzając trafić w otwory co nie jest łatwe, bo jest Malo miejsca Male otwory i bez stalki na pewno nie dał bym bym rady. Warto wydać te 15 zł albo pożyczyć od elektryka.
Z prawej strony z przodu był chyba tylko 1 otwór którym dało się przeprowadzić kabel.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lewa strona to jest problem. Najpierw ściągnąłem osłonę plastikowa z dwoma wkrętami, następnie przepuściłem koniec stalki otworem w którym szedł cały zwitek kabli od kabiny do drzwi. Ciężko jest trafić w otwór zasłonięty gumowa uszczelka, ja musiałem wykombinować haczyk którym wyciągnąłem stalkę ze słupka, najgorsze jest to ze nic nie widać.
Dobra jak mamy przeprowadzone kabelki pod światło warto zostawić z 20 cm zapasu.
Ja jako ze nie jestem elektrykiem i Malo się na tym znam to zrezygnowałem ze złączek WAGO i zrobiłem to na normalnych kostkach, poskręcałem ze sobą cztery kable - i wsunąłem do zacisków, Całość ścisnąłem kombinerkami, zgiąłem na pół po dłuższej krawędzi bo mi się nie Mieściło do kostki. To samo z drugą faza. Lepsze będą FOTY.


Obrazek

Obrazek

W przełączniku najlepiej kable przełożyć od góry nie tak jak na focie &#8222;+&#8221; zakręcamy za brązowy, miedziany listek a &#8222;-&#8221;. To nie przeszkadza żarówce która później tam z powrotem wsadzamy.

Obrazek

A zapomniałem Wspomnieć o kabelku 30 cm którym łączymy nasze kostki z wyłącznikiem jak opisane wyżej.

Lutowanie: Musiałem nadmiar sylikonu obciąć bo zasłaniały luty. Ważne żeby polutować Fazami plus do plusa minus do minusa odwrotnie może nie świecić tak było w moim przypadku.

Obrazek

Teraz wystarczy przykleić do górnej część klamki nasze Ledy i po robocie .
Ze składaniem nie powinno być problemów bo robimy wszystko analogicznie tylko odwrotnie.
Teraz możemy Cieszyć się podświetlonymi klamkami


Obrazek

Kupa śniegu <lol>

Obrazek

Sorry za wszystkie błędy, niedomówienia, chaos i nieporządek <rotfl>

Mam nadzieje że pomoże to chociaż jednej osobie.

Pozdrawiam :]

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 30 sty 2012, 22:10

Steiker, bardzo dobra robota <okok>

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 30 sty 2012, 23:19

Steiker, na pewno sie przyda bo na wiosne bede to robil w swojej niuni.
Dzieki serdeczne <okok>
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

danio84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 23 lut 2012, 21:50
Imię: Tonny
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: danio84 » 26 lut 2012, 10:24

Witam. Ja koledzy do tego bajeru użyłem gotowych listew z allegro. Kupiłem listwy wodoszczelne z trzema ledami, każda z nich ma 0,25A. Kolor biały zimny. Było troche zachodu z prowadzeniem kabli. Czas pracy to koło 5 godzin, ale się opłacało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja