
[ A6 C5 Avant] Podświetlane zewnętrzne klamki.
Fajny temacik to i ja się podepnę.
Wasze opisy zachęciły mnie do zmontowania u siebie takiego bajeru.
Jest to praktyczne i estetyczne, ale lasek na to nie wyrwie
Jak znajdę fotki z montażu i trochę czasu to umieszczę w temaciku, na razie mam pod ręka filmik z testu Led - ów wystających z klamek.
P.S. Nie polecam montowania na zimnie, katar można złapać.

Wasze opisy zachęciły mnie do zmontowania u siebie takiego bajeru.
Jest to praktyczne i estetyczne, ale lasek na to nie wyrwie

Jak znajdę fotki z montażu i trochę czasu to umieszczę w temaciku, na razie mam pod ręka filmik z testu Led - ów wystających z klamek.

P.S. Nie polecam montowania na zimnie, katar można złapać.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Kilka słów ode mnie. Mam nadzieje ze komuś się to przyda.
1.Materiał
2. Sprzęt
3. Demontaż
4. Montaż
5. Uwagi
ETAP 1 Materiał
ÂŻarówki: ( ja wybrałem Ledy, białe zimne na 12 v, samoprzylepne dzielone co trzecia żarówkę oblane silikonem przez co nie ma z nimi problemu w miejscach wilgotnych,)
Kabel: Linka 0.5 dwużyłowy +/- 20 m spokojnie wystarczy
Kostka do łączenia kabli ( może tez być Złączka WAGO 2.5 na twardy kabel, zdjęcie niżej)
Zacisk 2.5 ( potrzebny bo robiłem na miękkim kablu )
Lut ( w sumie teraz tak się zastanawiam czy nie lepiej było zrobić dziurki w miejscach lutowania przeciągnąć kabel i połączyć na stale bez lutowania)
![Obrazek]()
ETAP 2. Sprzęt
Kombinerki (najlepiej dwoje)
ÂŚciągaczki do kabli ( ewentualnie mocne żeby lub ostry nóż)
Stalka do przeciągania kabli
Drut cieki sztywny 1.0mm-2.0mm tez do przeciągania kabli z 0.5-1.0 m
Taśma izolacyjna
Wkrętak krzyżakowy może być 3x150 duży albo 1x100 średni, mały odpada bo śrubki są spore
Wkrętak Torxowy T30
Kluczyk 8
Wiertło 8
wiertarka
Lutownica
Jakaś lampka
Pojemnik na śrubki ( ja preferuje wytłoczkę na jajka )
ETAP 3. Demontaż (Zachować ostrożność)
Zaczynamy od demontażu podsufitki, oczywiście nie całej bez strachu, tylko te boczne trzy elementy. W Kolejności 3,1,2. Obie strony maja taka samą procedurę.
Element 3 z uchwytem: potrzebujemy krzyżaka i torxa. Dwa wkręty ukryte są pod uchwytem, kolejny za wieszakiem, czwarty widoczny. Po odkręceniu, odciągamy lekko do ciebie z 10cm( UWAGA!! On jest lekko poluzowany nie ciągnąc na chama bo można złamać albo coś urwać).
Element 1: wystarczy krzyżak. Wkręty tak samo jak wcześniej są pod uchwytem. No i zaczyna się zabawa ze spinkami one wyglądają jakoś tak „ _/\_ „ Powinno ich być 4 sztuki, ale ja miałem 3 być może wypadła podczas odpinania. Teraz najgorsze! Teoretycznie nic nie powinno się stać ale i tak za każdym razem jak próbowałem odłączyć element ze spinkami od konstrukcji to miałem niezłego pietra bo one trzymają bardzo bardzo mocno. Po kolei, od strony uchwytów odciągamy element ręcznie w dół tak żeby wyskoczyła najpierw jedna spinka, przestawiamy ręce, druga, trzecia, czwarta. I po strachu. Teraz lekko kiwając na boki i ciągnąc do siebie wyciągamy go, i możemy odłożyć. UWAGA!! Jest tam kabel jakiś Kabel dość gruby, co prawda z dużym luzem i nie zamontowany do niczego ale i tak trzeba uważać żeby go nie wyrwać.
![Obrazek]()
Element 2: Nie potrzeba Wkrętaków. Zaczynamy od przesunięcia w gore pasa (jak na zdjęciu), potem demontaż od góry, najpierw z lewej strony wyciągamy spinkę, prawej i całość wysuwamy w górę trzymając jedna ręką dolna część elementu bo są tam dwa plastiki prowadzące ( mi udało się je naderwać -_-‘’ tak że ostrożnie).
ÂŚwiatło : ściągamy plastikowa przesłonkę, taka białawą, za nią są żarówki. Następnie chwytamy od środka auta i ciągniemy w dół wyskoczy bez problemów.
![Obrazek]()
Schowek: Zamontowany jest na 5 śrubach 8’. Podłączone są do niego kable tak ze nie ma co bawić się i ich odpina, tylko zostawmy go wiszącego nic mu się nie stanie a nie będzie przeszkadzał.
![Obrazek]()
Osłona kawałka progu: to nie osłoną progu bez obaw, ona idzie w głąb, pod schowek. Potrzebny krzyżak do dwóch wkrętów. Delikatnie dociągamy do siebie i ostrożnie bo po słupku w gore ciągnie się cieki kawałek który można łatwo złamać.
![Obrazek]()
Boczki: Krzyżak do dwóch wkrętów. Po pierwsze należy rozłączyć podnoszenie szyb. Z dołu jest otworek w który musimy wsadzić wkrętaka i wypchnąć przełącznik do góry, potem jak na zdjęciu wepchnąć do środka ten dzyndzel i wyciągnąć wtyczkę. Trzymają jeszcze dwa wkręty po bokach. Jak to zrobimy boczek zejdzie bez przeszkód wystarczy go podciągać powoli delikatnie do góry aż zeskoczy z zaczepów. UWAGA!! blokada drzwi taki metalowy pręcik lubi wypadać nie ma żadnych problemów z założeniem ale warto nie zgubić. Boczek trzyma się na kablach wiec dla zmniejszenia ilości prac nie rozpinajcie ich tylko zostawcie go wiszącego.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Wszystkie boczki ściąga się tak samo
!
Od strony kierowcy nie potrzebowałem wyjmować podnoszenia szyb.
ETAP 4 Montaż
Wiercimy otwory w klamkach. Klamka ma dwie nóżki warto nie trafić w nie tylko obok po wewnętrznej stronie. Klamka otwarta czy zamknięta zostawia trochę wolnego miejsca kolo nóżek dlatego nie trzeba więcej otworów, wystarczy przeprowadzić tamtędy kabel najlepiej za pomaca drugiego sztywnego.
![Obrazek]()
Kabel przeprowadzając przez drzwi wciskamy za srebrną belka tak żeby nie latał po wnętrzu tylko klinował się. Uwaga szyba może przeciąć kabel. Przeprowadzamy go do wnętrza auta tak jak jest przeprowadzona wiązka kabli ( najlepiej użyć stalki ). Słupkiem pod podsufitkę i z tamta do lampy.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
To był akurat tył, z przodem jest więcej roboty bo trzeba przeprowadzając trafić w otwory co nie jest łatwe, bo jest Malo miejsca Male otwory i bez stalki na pewno nie dał bym bym rady. Warto wydać te 15 zł albo pożyczyć od elektryka.
Z prawej strony z przodu był chyba tylko 1 otwór którym dało się przeprowadzić kabel.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Lewa strona to jest problem. Najpierw ściągnąłem osłonę plastikowa z dwoma wkrętami, następnie przepuściłem koniec stalki otworem w którym szedł cały zwitek kabli od kabiny do drzwi. Ciężko jest trafić w otwór zasłonięty gumowa uszczelka, ja musiałem wykombinować haczyk którym wyciągnąłem stalkę ze słupka, najgorsze jest to ze nic nie widać.
Dobra jak mamy przeprowadzone kabelki pod światło warto zostawić z 20 cm zapasu.
Ja jako ze nie jestem elektrykiem i Malo się na tym znam to zrezygnowałem ze złączek WAGO i zrobiłem to na normalnych kostkach, poskręcałem ze sobą cztery kable - i wsunąłem do zacisków, Całość ścisnąłem kombinerkami, zgiąłem na pół po dłuższej krawędzi bo mi się nie Mieściło do kostki. To samo z drugą faza. Lepsze będą FOTY.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
W przełączniku najlepiej kable przełożyć od góry nie tak jak na focie „+” zakręcamy za brązowy, miedziany listek a „-”. To nie przeszkadza żarówce która później tam z powrotem wsadzamy.
![Obrazek]()
A zapomniałem Wspomnieć o kabelku 30 cm którym łączymy nasze kostki z wyłącznikiem jak opisane wyżej.
Lutowanie: Musiałem nadmiar sylikonu obciąć bo zasłaniały luty. Ważne żeby polutować Fazami plus do plusa minus do minusa odwrotnie może nie świecić tak było w moim przypadku.
![Obrazek]()
Teraz wystarczy przykleić do górnej część klamki nasze Ledy i po robocie .
Ze składaniem nie powinno być problemów bo robimy wszystko analogicznie tylko odwrotnie.
Teraz możemy Cieszyć się podświetlonymi klamkami
![Obrazek]()
Kupa śniegu
![Obrazek]()
Sorry za wszystkie błędy, niedomówienia, chaos i nieporządek
Mam nadzieje że pomoże to chociaż jednej osobie.
Pozdrawiam![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

1.Materiał
2. Sprzęt
3. Demontaż
4. Montaż
5. Uwagi
ETAP 1 Materiał
ÂŻarówki: ( ja wybrałem Ledy, białe zimne na 12 v, samoprzylepne dzielone co trzecia żarówkę oblane silikonem przez co nie ma z nimi problemu w miejscach wilgotnych,)
Kabel: Linka 0.5 dwużyłowy +/- 20 m spokojnie wystarczy
Kostka do łączenia kabli ( może tez być Złączka WAGO 2.5 na twardy kabel, zdjęcie niżej)
Zacisk 2.5 ( potrzebny bo robiłem na miękkim kablu )
Lut ( w sumie teraz tak się zastanawiam czy nie lepiej było zrobić dziurki w miejscach lutowania przeciągnąć kabel i połączyć na stale bez lutowania)
ETAP 2. Sprzęt
Kombinerki (najlepiej dwoje)
ÂŚciągaczki do kabli ( ewentualnie mocne żeby lub ostry nóż)
Stalka do przeciągania kabli
Drut cieki sztywny 1.0mm-2.0mm tez do przeciągania kabli z 0.5-1.0 m
Taśma izolacyjna
Wkrętak krzyżakowy może być 3x150 duży albo 1x100 średni, mały odpada bo śrubki są spore
Wkrętak Torxowy T30
Kluczyk 8
Wiertło 8
wiertarka
Lutownica
Jakaś lampka
Pojemnik na śrubki ( ja preferuje wytłoczkę na jajka )
ETAP 3. Demontaż (Zachować ostrożność)
Zaczynamy od demontażu podsufitki, oczywiście nie całej bez strachu, tylko te boczne trzy elementy. W Kolejności 3,1,2. Obie strony maja taka samą procedurę.
Element 3 z uchwytem: potrzebujemy krzyżaka i torxa. Dwa wkręty ukryte są pod uchwytem, kolejny za wieszakiem, czwarty widoczny. Po odkręceniu, odciągamy lekko do ciebie z 10cm( UWAGA!! On jest lekko poluzowany nie ciągnąc na chama bo można złamać albo coś urwać).
Element 1: wystarczy krzyżak. Wkręty tak samo jak wcześniej są pod uchwytem. No i zaczyna się zabawa ze spinkami one wyglądają jakoś tak „ _/\_ „ Powinno ich być 4 sztuki, ale ja miałem 3 być może wypadła podczas odpinania. Teraz najgorsze! Teoretycznie nic nie powinno się stać ale i tak za każdym razem jak próbowałem odłączyć element ze spinkami od konstrukcji to miałem niezłego pietra bo one trzymają bardzo bardzo mocno. Po kolei, od strony uchwytów odciągamy element ręcznie w dół tak żeby wyskoczyła najpierw jedna spinka, przestawiamy ręce, druga, trzecia, czwarta. I po strachu. Teraz lekko kiwając na boki i ciągnąc do siebie wyciągamy go, i możemy odłożyć. UWAGA!! Jest tam kabel jakiś Kabel dość gruby, co prawda z dużym luzem i nie zamontowany do niczego ale i tak trzeba uważać żeby go nie wyrwać.
Element 2: Nie potrzeba Wkrętaków. Zaczynamy od przesunięcia w gore pasa (jak na zdjęciu), potem demontaż od góry, najpierw z lewej strony wyciągamy spinkę, prawej i całość wysuwamy w górę trzymając jedna ręką dolna część elementu bo są tam dwa plastiki prowadzące ( mi udało się je naderwać -_-‘’ tak że ostrożnie).
ÂŚwiatło : ściągamy plastikowa przesłonkę, taka białawą, za nią są żarówki. Następnie chwytamy od środka auta i ciągniemy w dół wyskoczy bez problemów.
Schowek: Zamontowany jest na 5 śrubach 8’. Podłączone są do niego kable tak ze nie ma co bawić się i ich odpina, tylko zostawmy go wiszącego nic mu się nie stanie a nie będzie przeszkadzał.
Osłona kawałka progu: to nie osłoną progu bez obaw, ona idzie w głąb, pod schowek. Potrzebny krzyżak do dwóch wkrętów. Delikatnie dociągamy do siebie i ostrożnie bo po słupku w gore ciągnie się cieki kawałek który można łatwo złamać.
Boczki: Krzyżak do dwóch wkrętów. Po pierwsze należy rozłączyć podnoszenie szyb. Z dołu jest otworek w który musimy wsadzić wkrętaka i wypchnąć przełącznik do góry, potem jak na zdjęciu wepchnąć do środka ten dzyndzel i wyciągnąć wtyczkę. Trzymają jeszcze dwa wkręty po bokach. Jak to zrobimy boczek zejdzie bez przeszkód wystarczy go podciągać powoli delikatnie do góry aż zeskoczy z zaczepów. UWAGA!! blokada drzwi taki metalowy pręcik lubi wypadać nie ma żadnych problemów z założeniem ale warto nie zgubić. Boczek trzyma się na kablach wiec dla zmniejszenia ilości prac nie rozpinajcie ich tylko zostawcie go wiszącego.
Wszystkie boczki ściąga się tak samo

Od strony kierowcy nie potrzebowałem wyjmować podnoszenia szyb.
ETAP 4 Montaż
Wiercimy otwory w klamkach. Klamka ma dwie nóżki warto nie trafić w nie tylko obok po wewnętrznej stronie. Klamka otwarta czy zamknięta zostawia trochę wolnego miejsca kolo nóżek dlatego nie trzeba więcej otworów, wystarczy przeprowadzić tamtędy kabel najlepiej za pomaca drugiego sztywnego.
Kabel przeprowadzając przez drzwi wciskamy za srebrną belka tak żeby nie latał po wnętrzu tylko klinował się. Uwaga szyba może przeciąć kabel. Przeprowadzamy go do wnętrza auta tak jak jest przeprowadzona wiązka kabli ( najlepiej użyć stalki ). Słupkiem pod podsufitkę i z tamta do lampy.
To był akurat tył, z przodem jest więcej roboty bo trzeba przeprowadzając trafić w otwory co nie jest łatwe, bo jest Malo miejsca Male otwory i bez stalki na pewno nie dał bym bym rady. Warto wydać te 15 zł albo pożyczyć od elektryka.
Z prawej strony z przodu był chyba tylko 1 otwór którym dało się przeprowadzić kabel.
Lewa strona to jest problem. Najpierw ściągnąłem osłonę plastikowa z dwoma wkrętami, następnie przepuściłem koniec stalki otworem w którym szedł cały zwitek kabli od kabiny do drzwi. Ciężko jest trafić w otwór zasłonięty gumowa uszczelka, ja musiałem wykombinować haczyk którym wyciągnąłem stalkę ze słupka, najgorsze jest to ze nic nie widać.
Dobra jak mamy przeprowadzone kabelki pod światło warto zostawić z 20 cm zapasu.
Ja jako ze nie jestem elektrykiem i Malo się na tym znam to zrezygnowałem ze złączek WAGO i zrobiłem to na normalnych kostkach, poskręcałem ze sobą cztery kable - i wsunąłem do zacisków, Całość ścisnąłem kombinerkami, zgiąłem na pół po dłuższej krawędzi bo mi się nie Mieściło do kostki. To samo z drugą faza. Lepsze będą FOTY.
W przełączniku najlepiej kable przełożyć od góry nie tak jak na focie „+” zakręcamy za brązowy, miedziany listek a „-”. To nie przeszkadza żarówce która później tam z powrotem wsadzamy.
A zapomniałem Wspomnieć o kabelku 30 cm którym łączymy nasze kostki z wyłącznikiem jak opisane wyżej.
Lutowanie: Musiałem nadmiar sylikonu obciąć bo zasłaniały luty. Ważne żeby polutować Fazami plus do plusa minus do minusa odwrotnie może nie świecić tak było w moim przypadku.
Teraz wystarczy przykleić do górnej część klamki nasze Ledy i po robocie .
Ze składaniem nie powinno być problemów bo robimy wszystko analogicznie tylko odwrotnie.
Teraz możemy Cieszyć się podświetlonymi klamkami
Kupa śniegu

Sorry za wszystkie błędy, niedomówienia, chaos i nieporządek

Mam nadzieje że pomoże to chociaż jednej osobie.
Pozdrawiam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire