Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Czas na obnizenie zawieszenia...?

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Huan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:27
Lokalizacja: Londyn/Tunbridge W.

[A6 C5] Czas na obnizenie zawieszenia...?

Post autor: Huan » 19 maja 2008, 14:22

Panie i Panowie, jak w temacie...

Ktos juz to robil? ktos cos poleca? jakies wskazowki? oscylacyjne koszty? Ktos chce cos dodac? Ktos chce kopa?:)
Ty wyprzedzasz, ja sie delektuje...
Obrazek

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 19 maja 2008, 18:58

Jedyna rada jak chcesz robić zawieszenie to broń boże nie wymieniaj samych sprężyn bo będziesz miał efekt piłeczki ping-pongowej czy zero przyjemności z jazdy. Sam przez to przechodziłem.

Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 19 maja 2008, 23:10

nie wiem o czym piszecie :shock: , jak do waszego auta wsiada z tylu dwie osoby i obniza zawieszenie tez macie efekt pileczki pinpongowej?
taki efekt owszem jest ale na padnietym gwincie.
akurat zawiecha w a6 jest na tyle perfekcyjna ze przy wlozeniu sprezyny do 4cm nie odczuwa sie zadnego dyskomfortu, ja jezdze na Weitecu od trzech lat i zadnych problemow, w poprzednich swoich autach zawsze wymienialem sprezyny z amorami ale w tym odpuscilem sobie temat ze wzgledu na komfort.
co do samego wyboru sprezyn to radze zwrocic uwage na odpwiednie dobranie tzn. np. w 1.9 dostepne sa dwa rodzaje sprezyn do ciezszego auta i lzejszego (ciezar uzalezniony jest od wersji wyposazenia).
Huan, jesli mialbys jakies konkretne pytania daj znac.

Raffaell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:43
Lokalizacja: Wodzislaw Sl/Sligo

Post autor: Raffaell » 20 maja 2008, 02:34

Ja sie wtrace...Rowniez mam zamiar nie dlugo zalozyc felgi 18 i mysle nad delikatnym obnizeniem zawieszenia nie tracac przy tym miesiecznej wyplaty;)Jakie sprezyny powinienem uzyc jesli planuje zakup 225/40/18?
Felgi ,ktore mi sie marza dostepne sa pod linkiem

http://www.rimstyle.com/pages/products/ ... HS18805112

-prosze o opinie.
A wyglad ktory choc w polowie PRAGNALBYM osignac jest tu;

[ Dodano: 2008-05-20, 02:36 ]
Prosze o rade,ewentualne miejsce zakupu o cene przypuszczalna tych sprezyn (lub calej zawiechy jesli nie da rady inaczej)
:-(
Dodam,ze jezdze po drogach Irlandzkich,ktore nie sa cudowne jak niemieckie ale napewno duuuzo lepsze jak polskie...Z gory dzieki za pomoc.Pozdrawiam
Załączniki
s62omb_458.jpg
W kazdy zakret da sie wejsc...ale nie z kazdego da sie wyjsc...

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 20 maja 2008, 14:11

arturro_A6 pisze jak jest, bo sam przez to przechodziłem. Według mnie wstawianie skróconych sprężyn i twardszych zarazem do ori amortyzatora to katowanie i zabijanie amortyzatora. ÂŻyczę powodzenia w użytkowaniu auta.

Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 20 maja 2008, 15:47

to fakt ze amor dostaje po d.... ale tylko ze wzgledu na to ze pracuje tak jakby caly czas bylo auto obciazone ale nie ma to wplywu zupelnie na komfort, auto jest troszke twardsze ale to tez zalezy od producenta sprezyn.
z mojej strony napisze ze A6 1.9 na nizszym zawieszeniu sprawuje sie rownie dobrze co na serii (przejechalem na tym zawieszeniu ok 60tys).

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 20 maja 2008, 15:50

polecam lekturę nowego Auto ÂŚwiata tam jest fragment o zmianach zawieszenia. Co prawda czytelnik pytał o bmw ale zawsze ;-)

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 15 cze 2008, 18:26

a tu macie oferte sprzedazy :arrow: viewtopic.php?t=1564

daniels77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:29
Lokalizacja: Szczecin

Zawieszenie

Post autor: daniels77 » 20 paź 2008, 11:30

Witam. Jak cos to mam sportowe spreżyny do sprzedania. MIałem je zamontowane w Audi A6 1.9 tdi 1999r. Kolor czerwony sprężyn:)

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 20 paź 2008, 18:55

arturro_A6, amor dostaje i to konkretnie bo nie pracuje w strefie komfortu..wiem to z autopsji :-D a do tego auto nie zachowuje sie tak jak powinno.

Uwazam ze powinno sie wylozyc wiecej kasy i regulowana zawiecha z amorami inaczej to roznie moze byc. :-/

Pozaty audi chyba w oryginale tez wychodzilo z kilkoma rodzajami zawieszen,ja mam w kodzie ze sportowe ale komfort jest ok tyle tylko ze nie buja tak na boki z czego sie bardzo ciesze bo kolo mial sedana ze zwyklym to wyginala sie ze za chwile by miala trzec o kraweznik na rondzie <rotfl> chyba ze mial cos nie tak <hmm>
Jak by tak bylo w mojej tez bym myslal o zmianach <ok>

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 21 paź 2008, 18:40

Moją obniżali w serwisie w niemczech.Fachowa robota ale naprawde nie polecam, a wręcz odradzam. tak jak tu koledzy mówią auto traci na komforcie
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 01 lis 2008, 16:13

po 1 fajnie to wygląda ale jest przeciwna strona medalu to że na komforcie się traci

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 04 lis 2008, 13:59

A ja mam autko prawie na samej glebie i non stop zadzieram podwoziem albo zderzaczkiem gdziekolwiek... ale jest warto - non stop ktoś się na mnie patrzy jak jadę i autko naprawdę nieźle się prezentuje :-)
Odległość opony od rantu błotnika jedynie "na palec" - więcej nie wejdzie :-)

Co do właściwości jezdnych to totalna rewelacja.
Nie ma porównania na wejściu w zakręt - ciśniesz but i nic się nie dzieje - żadnych niekontrolowanych akcji :-) :-)
ÂŻadnego bujania - no problemo :-)
Moim poprzednim samochodem nigdy, ale to prze nigdy bym nie wszedł z takimi prędkościami w zakręty, a tutaj - no problemo, zero stresa :)

Skok mojego zawieszenia to jakieś 2cm :-) Takie twarde jest, ale troszke komfortu daje :-)

Największym problemem jednak są wszędobylskie koleiny i dziurawe drogi :-(

U nas generalnie nie ma mowy o komforcie w samochodzie, bo dziury i koleiny na drogach to czyste nieporozumienie i zawieszenie dostaje po dupie jak nigdzie indziej w Europie :-/

Nie pytajcie, co to za zawieszenie u mnie jest wmontowane, bo nie wiem - z takim już kupiłem samochód :-)

Moja opinia generalnie jest taka:
Warto obniżyć, bo dodaje uroku a i bezpieczeństwa też :-)

Obiżaj furę śmiało i nie czytaj tych bzdur o tym, że tracisz na komforcie.
W takich przypadkach nie można mówić o komforcie, jeżeli decydujesz się na obniżaną zawieche...

Jeżeli mogę doradzić, to kup coś z gwintowanym skokiem - w zime nie dasz rady poruszać się po naszych drogach :-) a i w każdym momencie możesz się dżwignąć wyżej, lub niżej :-)

Powodzenia w doborze zawiechy :)

Raffaell
Jak chcesz, to podskocz w czwartek na Spot pod GO-SPORT w Katowicach to możesz kuknąć na moją zawiechę :-)
...chyba, że dalej siedzisz w Irlandii :-(
Pozdro,

victory
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 19 sie 2008, 20:55
Lokalizacja: Klodzko/Austria

Post autor: victory » 05 lis 2008, 18:05

calkowicie zgadzam sie z przedmowca ja takze mam obnizone malenstwo i powiem tak ze zaluje ze nie zrobilem tego wczesniej jezeli sie decydujesz na utwardzenie zawiechy to rzecz wiadoma ze utracisz na komforcie. Ale jak to w zyciu nie ma nic za darmo wedlug mnie naprawde warto.
jestem Losiem i mam V8

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 05 lis 2008, 18:39

victory, <piwo>
... my wiemy, co dobre :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja