Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Tdi] Wady,zalety chipa

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
leszekskp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2013, 08:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ A6 C5 Tdi] Wady,zalety chipa

Post autor: leszekskp » 06 sty 2013, 17:01

Witam chcialbym sie dowiedziec jakie sa plusy a jakie minusy chipa A6 C5 2001 2,5 tdi v6 155 KM Tiptronic

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 06 sty 2013, 17:26

Chodzi Ci kolego o chipa(gotowego boxa) czy o chiptuning? Bo chip to pojęcie względne.

leszekskp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2013, 08:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: leszekskp » 06 sty 2013, 17:43

Zależy mi na takim że tak powiem mniej inwazyjnym i bardziej pewnym.Jestem też ciekawy czy zwiększają moc skracamy żywotność poszczególnych części bo wiadome że gdy aut ma 155km to jego części są własnie do tej mocy dostosowane ,chociaż na pewno jest jakaś tolerancja.

[ Dodano: 2013-01-06, 17:48 ]
AA i ciekawy jestem jak to sie ma do spalania <palacz>

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 06 sty 2013, 18:11

Każdy silnik turbodoładowany ma zapas mocy. A jaki ten zapas mocy do zależy od konstrukcji i typu silnika. Przy prawidłowej eksploatacji auta zwiększenie mocy nie powoduje zmian w zużyciu się poszczególnych części silnika. O ile tuner zrobi program indywidualny pod dany silnik i jego stan, a nie wgra gotowca. Najbardziej wrażliwym elementem podczas zwiększania mocy jest turbina.
Co do zwiększenia mocy w silniku 2.5 TDI nie mam doświadczenia i nie będę się wypowiadał.
Mam u siebie zwiększoną moc na 167 KM i auto sprawuje się rewelacyjnie. Spalanie w cyklu mieszanym spadło ok 0,5 l.
Jak podnoszenie mocy to tylko indywidualny program i hamownia. Pozdrawiam

leszekskp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2013, 08:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: leszekskp » 06 sty 2013, 18:29

A jaka jeste cena u profesjonalisty

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 06 sty 2013, 20:05

Ja robiłem po promocyjnej cenie za 600 zł. Może niektórzy napiszą że mało itp. Ale jestem zadowolony. Chcesz wiedzieć więcej to pisz na priv.

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 07 sty 2013, 12:20

leszekskp jak będziesz chciał to się odezwij dam Ci namiary na gościa który zrobi ci profi program indywidualny z hamownią przed i po w dobrej cenie.
Ja właśnie śmigam swoim pomodzonym i powiem Ci że piękna sprawa

leszekskp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2013, 08:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: leszekskp » 07 sty 2013, 19:33

Jak tylko pojawi sie jakis maly zastrzyk hajsu to nieomieszkam sie odezwac ze 110 na ile poszło

[ Dodano: 2013-01-07, 19:44 ]
Waham sie tez troszku bo mam maly problem amianowicie buja mi na biegu "D" i "R" wyczytalem ze to wina softu ale nigdy do konca nie wiadomo bo szkoda by bylo gdybym zwiekszyl moc a po tym padła by skrzynia bądz jakaś inna częśc.A zresz ta ja jestem taki ze bym chcial wszystko na raz ale niestety az tyle nie zarabiam

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 07 sty 2013, 20:45

Jak tip się Ci chrzani to ja bym nie ryzykował zwiększania mocy. Jaki masz ori przebieg?
Narobią wszędzie fotoradarów, to odechce nam się wszystkim zwiększać kucyków hehe... Przerzucimy się na traktory.
P.S tanio sprzedam 5 bieg, bo do przepisowej jazdy nie będzie mi już potrzebny <rotfl>

leszekskp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2013, 08:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: leszekskp » 08 sty 2013, 12:14

Oginalny przebieg to 200 000 km najpierw sprawdze co z tą skrzynią a zreszta dokladnie niewiem co nawala moze to byc multum innych rzeczy.

leszekskp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 sty 2013, 08:52
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: leszekskp » 08 sty 2013, 20:48

Ok więc chyba mnie przekonałeś że niema co kombinować chociaż przydało by sie więcej kucy .Więc sumując gdy bede chcial miec więcej mocy zmienie auto <okok>

[ Dodano: 2013-01-08, 20:51 ]
Ciesze się że jest kogo spytać o radę bo ja sam to bym pewnie głupot narobił.Trzeba sie cieszyc tym co sie ma,może kiedy to zrozumie ale znając mnie to zawsze bede chcial miec wszystko naraz <uoee>

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 08 sty 2013, 22:46

No to fakt jak skrzynia już zaczyna się odzywać to nie ma co myśleć o sofcie.
U mnie troszkę poszło ale z seryjnych gratów nie wiele zostało :-P

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 12 sty 2013, 21:11

generalnie multitronic i programowa zmiana mocy to kiepskie polaczenie
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 sty 2013, 23:51

Kolego leszekskp, skoro to Multitronic to może by wypadało zmienić w opisie auta? Masz tam podane Tiptronic - a dobrze mieć podane właściwie - do tego co widzimy, się odnosimy. Kolega Piotruś, jest jednym z niewielu "dinozaurów", któremu dwa słowa wystarczą by strzelić w dziesiątkę - my potrzebujemy kilkunastu zdań by do tego dojść na czworaka <lol>
Generalnie pierwsza zasada modów: zanim zaczniesz zawsze przywróć układ napędowy (oraz inne, powiązane - hamulcowy, jezdny) do stanu bdb - tylko wtedy chip tuning nie skróci żywotności pojazdu.
Nie jestem przeciwnikiem rozwiązania chip+Multitronic, lecz gdy już mamy z tą skrzynią kłopoty to szczerze odpuścił bym temat nawet po ich rozwiązaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja