[ A6 C5 Tdi] Wady,zalety chipa
[ A6 C5 Tdi] Wady,zalety chipa
Witam chcialbym sie dowiedziec jakie sa plusy a jakie minusy chipa A6 C5 2001 2,5 tdi v6 155 KM Tiptronic
Zależy mi na takim że tak powiem mniej inwazyjnym i bardziej pewnym.Jestem też ciekawy czy zwiększają moc skracamy żywotność poszczególnych części bo wiadome że gdy aut ma 155km to jego części są własnie do tej mocy dostosowane ,chociaż na pewno jest jakaś tolerancja.
[ Dodano: 2013-01-06, 17:48 ]
AA i ciekawy jestem jak to sie ma do spalania
[ Dodano: 2013-01-06, 17:48 ]
AA i ciekawy jestem jak to sie ma do spalania

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Każdy silnik turbodoładowany ma zapas mocy. A jaki ten zapas mocy do zależy od konstrukcji i typu silnika. Przy prawidłowej eksploatacji auta zwiększenie mocy nie powoduje zmian w zużyciu się poszczególnych części silnika. O ile tuner zrobi program indywidualny pod dany silnik i jego stan, a nie wgra gotowca. Najbardziej wrażliwym elementem podczas zwiększania mocy jest turbina.
Co do zwiększenia mocy w silniku 2.5 TDI nie mam doświadczenia i nie będę się wypowiadał.
Mam u siebie zwiększoną moc na 167 KM i auto sprawuje się rewelacyjnie. Spalanie w cyklu mieszanym spadło ok 0,5 l.
Jak podnoszenie mocy to tylko indywidualny program i hamownia. Pozdrawiam
Co do zwiększenia mocy w silniku 2.5 TDI nie mam doświadczenia i nie będę się wypowiadał.
Mam u siebie zwiększoną moc na 167 KM i auto sprawuje się rewelacyjnie. Spalanie w cyklu mieszanym spadło ok 0,5 l.
Jak podnoszenie mocy to tylko indywidualny program i hamownia. Pozdrawiam
Jak tylko pojawi sie jakis maly zastrzyk hajsu to nieomieszkam sie odezwac ze 110 na ile poszło
[ Dodano: 2013-01-07, 19:44 ]
Waham sie tez troszku bo mam maly problem amianowicie buja mi na biegu "D" i "R" wyczytalem ze to wina softu ale nigdy do konca nie wiadomo bo szkoda by bylo gdybym zwiekszyl moc a po tym padła by skrzynia bądz jakaś inna częśc.A zresz ta ja jestem taki ze bym chcial wszystko na raz ale niestety az tyle nie zarabiam
[ Dodano: 2013-01-07, 19:44 ]
Waham sie tez troszku bo mam maly problem amianowicie buja mi na biegu "D" i "R" wyczytalem ze to wina softu ale nigdy do konca nie wiadomo bo szkoda by bylo gdybym zwiekszyl moc a po tym padła by skrzynia bądz jakaś inna częśc.A zresz ta ja jestem taki ze bym chcial wszystko na raz ale niestety az tyle nie zarabiam
Ok więc chyba mnie przekonałeś że niema co kombinować chociaż przydało by sie więcej kucy .Więc sumując gdy bede chcial miec więcej mocy zmienie auto
[ Dodano: 2013-01-08, 20:51 ]
Ciesze się że jest kogo spytać o radę bo ja sam to bym pewnie głupot narobił.Trzeba sie cieszyc tym co sie ma,może kiedy to zrozumie ale znając mnie to zawsze bede chcial miec wszystko naraz

[ Dodano: 2013-01-08, 20:51 ]
Ciesze się że jest kogo spytać o radę bo ja sam to bym pewnie głupot narobił.Trzeba sie cieszyc tym co sie ma,może kiedy to zrozumie ale znając mnie to zawsze bede chcial miec wszystko naraz

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolego leszekskp, skoro to Multitronic to może by wypadało zmienić w opisie auta? Masz tam podane Tiptronic - a dobrze mieć podane właściwie - do tego co widzimy, się odnosimy. Kolega Piotruś, jest jednym z niewielu "dinozaurów", któremu dwa słowa wystarczą by strzelić w dziesiątkę - my potrzebujemy kilkunastu zdań by do tego dojść na czworaka 
Generalnie pierwsza zasada modów: zanim zaczniesz zawsze przywróć układ napędowy (oraz inne, powiązane - hamulcowy, jezdny) do stanu bdb - tylko wtedy chip tuning nie skróci żywotności pojazdu.
Nie jestem przeciwnikiem rozwiązania chip+Multitronic, lecz gdy już mamy z tą skrzynią kłopoty to szczerze odpuścił bym temat nawet po ich rozwiązaniu.

Generalnie pierwsza zasada modów: zanim zaczniesz zawsze przywróć układ napędowy (oraz inne, powiązane - hamulcowy, jezdny) do stanu bdb - tylko wtedy chip tuning nie skróci żywotności pojazdu.
Nie jestem przeciwnikiem rozwiązania chip+Multitronic, lecz gdy już mamy z tą skrzynią kłopoty to szczerze odpuścił bym temat nawet po ich rozwiązaniu.