Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Tunning-nie mogę połączyć się z ECU po wgraniu mapy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bumper7204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Zielona Gora/Manchester

Tunning-nie mogę połączyć się z ECU po wgraniu mapy

Post autor: bumper7204 » 09 lip 2014, 18:23

Witam
Koleś "tunningowiec" wrzucił mapkę do tego gotowca gdzie sie zaklinał,że robi mapki pod każde autko-kłamał,po jakimś czasie widze przy turbinie jest trochę oleju więc pojechałem do niego i go trochę pojechałem.A teraz najlepsze...podłącza kompa i nie może załadaować innej mapki z mniejszymi parametrami,mówi,że trzeba wyjąć kompa i podać mapke bezpośrednio bo gdy wrzucał mapkę zabezpieczył ją przed ewentualnym kopiowaniem...co o tym myślicie??
Obecnie nie mogę się połączyć z kompem żeby sprawdzić ewentualne błędy.Co jest grane ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 lip 2014, 19:36

Mapy są zabezpieczane przed kopiowaniem i to wszystko, nie ma opcji, żeby zabezpieczenie map wpłynęło komunikację z ECU. Bardziej prawdopodobne, że dzieje się coś niedobrego z samym ECU. Zawieź szpecowi auto i żądaj przywrócenia do stanu pierwotnego.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 10 lip 2014, 09:16

Mapy sa jedynie zabezpieczane przed odczytem... ale sila zabezpieczenia nie tkwi w sterowniku, a w urzadzeniach (znacznik noread) tj jak urzadzenie czytajaco-zapisujace napotka sie na taki znacznik przerywa odczyt flash'a (niektore czytaja do konca po czym tworza zaszyfrowany plik) inne daja stosowny komunikat, ale zawsze przy poprawnym w graniu, da sie sterownik nadpisac... dlatego tez jadac na update do audi / vw / mercedesa / bmw / otrzymuje sie informacje, ze jezeli silnik byl tuningowany to update moze cofnac tuning.

Jezeli nie dzialaja funkcje diagnozy, to niestety pozostaje demontaz sterownika, i jezeli posiadasz oryginalny wsad (kazdy tuner tworzy kopie i daje klientowi), mozesz zaprogramowac pamiec sterownika bezposrednio (moze byc tylko problem jezeli sterownik zapisal cos sobie w eepromie).

Podejrzewam, ze ten druciarz u ktorego byles nie posiada stacjonarnego programatora / adaptera do pamieci, a na swoim stanie posiada jedynie pirackie mpps i kwp2000 co w obecnej sytuacji moze raczej nie pomoc.

By the way, ciekaw jestem czy to troszke oleju ma jaki kolwiek zwiazek z tym tuningiem ... moze ten tuning po prostu nie dzialal jak nalezy... poniewaz masz niesprawny silnik...

Awatar użytkownika
bumper7204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Zielona Gora/Manchester

Post autor: bumper7204 » 10 lip 2014, 18:18

Rafal koles wyciagnal kompa przcial 4 sruby wyciagnal profesjonalny sprzet i wrzucil mi nowa mapke z mniejszymi parametrami.Ma do tego dobry sprzet slowo.Chodzi mi o to czy jechac do niego zeby wrzucil mi orginalna mapke przez co bede mogl laczyc sie z kompem i sprawdzac ewentualne bledy czy nawet po wrzuceniu orginalnej mapki nie bede mogl sie polaczyc ecu ?bo na dzien dzisiejszy nie moge sie polaczyc.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 lip 2014, 18:22

Już ci wyżej napisałem, że mapy silnika mają się nijak do możliwości diagnozowania samochodu i jego osprzętu. Przecież nawet po mapowaniu można nadal diagnozować silnik i jego parametry, chociażby żeby sprawdzić jak ma się silnik po tej operacji...
Ewidentnie coś jest na rzeczy, skoro wyciągał ECU, być może był problem ze złączem diagnostycznym, dlatego wymontował sterownik.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik gniazda diag.

PS. bumper7204,
_profil

Awatar użytkownika
bumper7204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Zielona Gora/Manchester

Post autor: bumper7204 » 11 lip 2014, 09:06

Wczoraj stanąłem na chwile na parkingu,żonka zauważyła,że kontrolka od świec się zaświeciła (gdy silnik pracował) i obroty lekko podskoczyły ale dalej pracował,wyłączyłem silnik i już do dziś nie mogę jej odpalić...:( nie mogę podłączyć kompa bo nie ma komunikacji jak już wcześniej pisałem.Zamówiłem lawete jadę do typa ma wrzucić orginalną mapę i zobaczymy czy odpali,masakra jakaś.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 11 lip 2014, 12:37

Jedz do gościa niech wrzuca oryginał i oddaje za lawete, jednak profesjonalny sprzęt to nie wszystko jak nie umie sie tego ogarnąć.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 12 lip 2014, 08:58

Ja podejrzewam ze problemem byly checksumy... sterownik pewnie zglaszal na poczatku ich blad... po czym przestal zglaszac ... bo sie zablokowal;)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 12 lip 2014, 09:07

Jeśli tak rzeczywiście było, to fachowiec musi być z niego niezły, wgrywając profesjonalnym sprzętem mapy, nie sprawdzając sum kontrolnych....

Awatar użytkownika
bumper7204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Zielona Gora/Manchester

Post autor: bumper7204 » 12 lip 2014, 13:06

Wrzucił orginalną mapke i autko odpaliło...teraz problem mam z chłodnicą połowe chłodnicy gorąca połowe zimna na vagu nie ma błędów.Od czego zacząć?Jak można ze tak powiem ręcznie sprawdzić pracę chłodnicy?Wskaźnik temp pokazuje 90c ale po 2.5 godziny postoju silnik gorący a nawet pokrywa parzy.Po za tym nigdy samoczynnie nie wlaczyl sie wiatrak chlodzenia silnika [ten mniejszy] ale wlaczylem go kiedys vagiem i pracowal .

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 12 lip 2014, 14:35

Sprawdź drożność chłodnicy.

Awatar użytkownika
bumper7204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2013, 21:47
Lokalizacja: Zielona Gora/Manchester

Post autor: bumper7204 » 12 lip 2014, 14:54

oczywiście się dostossuję do porady i dzięki metyoo za zainteresowanie tematem,pozdrawiam

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 19 lip 2014, 22:29

Widze ze kolega z ZG przebywajacy w UK :)
edit - metyoo
Ostatnio zmieniony 20 lip 2014, 18:29 przez mbectb, łącznie zmieniany 1 raz.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja