[ A6 C5 Tdi] Strumienice
[ A6 C5 Tdi] Strumienice
Chciałbym zmienić wydech by bardziej wydobyć dźwięk 6-cio garowego klekota... W sieci widziałem nagrania gdzie po modach brzmienie było całkiem rasowe...Problem w tym że nie chciałbym wkładać tzw "straight pipes" bo wydaje mi się że pojawiłby się czarny dym w dużych ilościach a to nie wygląda za "bezawaryjnie"... Sprzedający mi samochód Pan powiedział że można zamontować strumienice by bardziej dźwięk V6-tki wydobyć... Co do strumienic mam mieszane zdanie gdyż ponoć poprawiają dźwięk a obniżają moment obrotowy...nie wiem ile w tym prawdy ale tak mi mówili znajomi co trochę w gratach grzebią... Jakie jest Wasze zdanie Panowie i jakie propozycje...?
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Johnny_88, widze ze nocny Marek z Ciebie
tu masz na temat Strumienicy ale w benie
moze cos pomoze
-a6-c5-strumienica-szczelinowa-luskowa- ... trumienice

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

No wszystko fajnie Panie Jarecki ale mi za bardzo nie pomógł ten post ale dzięki wielkie za pokazanie...
Chodzi mi w głównej mierze czy ktoś z klubowiczów wsadził strumienice albo ewentualnie zrobił przelot... Jakie są efekty, plusy i minusy...?
A nocny Marek bo miałem miałem kilka kursów w nocy i tak między jazdą wszedłem na forum...


A nocny Marek bo miałem miałem kilka kursów w nocy i tak między jazdą wszedłem na forum...


- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Johnny_88, Siema, ja mam u siebie cały wydech na przelot,ale to inna bajka bo ja mam benzynę.
Nie wkładaj strumienicy bo to może bardziej zaszkodzić turbinie niż pomóc,
jak już chcesz coś dłubać przy wydechu to zastąp katalizatory tłumikami przelotowymi,
jednak po zastąpieniu samych katalizatorów dźwięk się wiele nie zmieni.
Nie wiem jaki chcesz mieć efekt, ale jak wywalisz tłumiki końcowe i zastąpisz je przelotowymi to już będzie bardziej rasowo brzmiało, ale też głośniej.
Pozdro
Nie wkładaj strumienicy bo to może bardziej zaszkodzić turbinie niż pomóc,
jak już chcesz coś dłubać przy wydechu to zastąp katalizatory tłumikami przelotowymi,
jednak po zastąpieniu samych katalizatorów dźwięk się wiele nie zmieni.
Nie wiem jaki chcesz mieć efekt, ale jak wywalisz tłumiki końcowe i zastąpisz je przelotowymi to już będzie bardziej rasowo brzmiało, ale też głośniej.
Pozdro

- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Johnny_88, a myslales o wycieciu katalizatorow
tu jest iekawy temat -a6-c5-25-tdi-wyciecie-kata-vt37619.htm
ale tak jak Sebastian pisze dzwiek prawie sie nie zmienil![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

ale tak jak Sebastian pisze dzwiek prawie sie nie zmienil
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Johnny_88, dymienie jest spowodowane złą mieszanka paliwa,
jeśli jest za dużo paliwka podlane względem powietrza to wtedy dieselek dymi.
Katalizator po części wyłapuje niedopaloną mieszankę i ogranicza nieco dymienie.
Generalnie po wycięciu katów nie powinno być zwiększonego dymienia jeśli silnik jest dobrze wyregulowany, po za tym nie ma diesla który przy redukcji nie puści dymka,
czy przy mocniejszym depnięciu dopóki turbinka nie wstanie.
Jeśłi auto teraz Ci nie dymi to po wycięciu katów tez nie będzie.
Pozdrawiam
jeśli jest za dużo paliwka podlane względem powietrza to wtedy dieselek dymi.
Katalizator po części wyłapuje niedopaloną mieszankę i ogranicza nieco dymienie.
Generalnie po wycięciu katów nie powinno być zwiększonego dymienia jeśli silnik jest dobrze wyregulowany, po za tym nie ma diesla który przy redukcji nie puści dymka,
czy przy mocniejszym depnięciu dopóki turbinka nie wstanie.
Jeśłi auto teraz Ci nie dymi to po wycięciu katów tez nie będzie.

Pozdrawiam
Witam
Tutaj moje dzieło przelot od turbiny zaczynajac 3 cale rura na niej przelotowy 3 cale następnie 2x2,5cala i na koncu 2 x 2,5 cala przeloty nei ma kata nie ma dpf-a
tu fotki :
budowa uklau wydechowego bez tlumika środkowego
http://www.fotosik.pl/u/dankan/album/790387
a tu dolozenie wydechu srodkowego bo bylo za glosno w kabinie !
http://www.fotosik.pl/u/dankan/album/815550
tu filmiki :
pierwsze odpalenie na samych dwoch koncowych
jak na drodze
jak w podziemnym parkingu
jak dochodzi
jak w kabinie uchylone szyby przejazd w podziemnym parkigu
zima drifotowanko
a tu masz na II zlocie a6 jak juz srodkowy tlumik wspawany nie slychac ukladu wydechowego "prawie"
leci jak pocisk i ziemia sie trzęsie
!!
Ps. posluchaj jak świcze turbo
:):):)
Tutaj moje dzieło przelot od turbiny zaczynajac 3 cale rura na niej przelotowy 3 cale następnie 2x2,5cala i na koncu 2 x 2,5 cala przeloty nei ma kata nie ma dpf-a
tu fotki :
budowa uklau wydechowego bez tlumika środkowego
http://www.fotosik.pl/u/dankan/album/790387
a tu dolozenie wydechu srodkowego bo bylo za glosno w kabinie !
http://www.fotosik.pl/u/dankan/album/815550
tu filmiki :
pierwsze odpalenie na samych dwoch koncowych
jak na drodze
jak w podziemnym parkingu
jak dochodzi
jak w kabinie uchylone szyby przejazd w podziemnym parkigu
zima drifotowanko
a tu masz na II zlocie a6 jak juz srodkowy tlumik wspawany nie slychac ukladu wydechowego "prawie"
leci jak pocisk i ziemia sie trzęsie

Ps. posluchaj jak świcze turbo

Ostatnio zmieniony 22 sie 2011, 13:40 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM