Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Allroad] Podniesienie mocy w 2,5 TDI Quattro BAU tip

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
mat33usz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2010, 13:41
Lokalizacja: w-w

[ A6 C5 Allroad] Podniesienie mocy w 2,5 TDI Quattro BAU tip

Post autor: mat33usz » 02 sie 2011, 12:56

Witam. Mam pytanie czy wie ktos czy mozna podniesc moc 2,5 tdi samym komputerem? Znajomy mechanik mowil ze mozna osiagnac ok 210 koni samym kompem. Czy jest to mozliwe, bez jakiegokolwiek chipa? <mysli> Czy to nie zaszkodzi silnikowi i skrzyni ( 2,5 bau, swietny stan z tiptronkiem)?

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 02 sie 2011, 13:01

mozna podnieśc moc samym programem ale , jak to wyglada w praktyce do końca niewiem , koleha podniusł samym programem o 20km oczywiście na profesjonalnej hamowni
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 02 sie 2011, 13:27

Ale to jest właśnie chip tunning.Znienia sie dawke paliwa i doładowania i jest wieksza moc,

Młodzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 sie 2011, 16:20
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Młodzik » 02 sie 2011, 16:47

tak jak pisze krzysiek, jest to chip tuning, można podnieść moc ale rozsądnie czyli o 20-30KM bo trzeba pamiętać że podnosząc moc podnosisz moment obrotowy a przy podniesieniu o 25 KM zyskasz dodatkowe 80NM (około) a przy drastycznym programie rzędu 50KM (bo tak też sie da zrobić z twoim silnikiem) to moment rośnie o jakieś 160NM automatycznie możesz zacząć odkładać na nowe sprzęgło, do tego twój tip może też powiedzieć dość, podobnie turbo etc.
Podnieść moc owszem ale max 15-20%

mat33usz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2010, 13:41
Lokalizacja: w-w

Post autor: mat33usz » 04 sie 2011, 01:44

Czyli te 30 ps mozna spokojnie podniesc? Wiem ze mozna to zrobic komputerem i nic nie bedzie sie dzialo. Czy lepiej zrobic to na hamowni ?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 04 sie 2011, 15:08

Wszystkich modyfikacji podnoszących osiągi powinno robić się na specjalistycznej hamowni przez wykwalifikowanego tunera.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 05 sie 2011, 00:36

Musi być hamowanie przed, hamowanie po, czip napisany i dobrany do tego konkretnego silnika.

mat33usz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2010, 13:41
Lokalizacja: w-w

Post autor: mat33usz » 05 sie 2011, 00:51

Jednak chyba odpuszcze temat bo widze ze bardzo duzo z tym roboty. Ten 180 koni daje rade ale allroad jest ciezki i przydalo by sie ciutke wiecej. Zna ktos moze dobra hamownie we Wroclawiu czy okolicach? Jesli jest taka to moze rozwarze te modyfikacje :)

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 05 sie 2011, 06:49


Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 05 sie 2011, 12:22

W jakim sensie ma się "nie hamować"??

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 05 sie 2011, 13:21

a co więcej powie Wam hamownia, niż wyczytacie z VAG'a?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 05 sie 2011, 13:38

Jak najbardziej auta z tipem dają się shamować (w c6 nawet lepiej niż w manualu).

Wykres z hamowni nie pokaże więcej jak log z vag-a i vice versa. To są dwie różne nieporównywalne wartości.

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 07 sie 2011, 08:57

Przemcio pisze: A gdybym skusił sie na podniesienie mocy to trzeba równiez pogrzebac z softem w skrzyni?
Nie trzeba.

marcin.audi.a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wlkp/nl

Post autor: marcin.audi.a6 » 07 sie 2011, 14:46

Piotruś, a znasz może taką firmę która robi to profesjonalnie ,
tzn.zwiększa moc w AKE (ECU + GCM)

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 13 sie 2011, 15:57

Przemcio pisze:
surowy pisze:a co więcej powie Wam hamownia, niż wyczytacie z VAG'a?
chodziło mi o to czy mozna sobie ot tak na hamownie wjechac z automatyczna skrzynia biegów? czyli z naszym TIPem czy nie stanie "jej"sie jakas krzywda?
Mi bardziej chodziło o wypowiedź:

HattoriHonza pisze:Musi być hamowanie przed, hamowanie po, czip napisany i dobrany do tego konkretnego silnika.


Jeśli chodzi o chiptuning, to raczej patrzyłbym na parametry pokazane na vagu, a nie na to, co jest przekazane na koła.
Można sobie ładny wykresik na hamownię zrobić, ale czy to będzie już zdrowe dla silnika? Moim zdaniem przekonanie o tym, że przy chipowaniu tak ważna jest hamownia - jest bez sensu. Ważny jest zdrowy rozsądek i znajomość tematu tunera, a nie to, czy zainwestował kilka groszy w hamownię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja