Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 TDI] Intercooler z 2.5 TDI do 1.9 TDI, czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
KonradTL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

[A6 C5 TDI] Intercooler z 2.5 TDI do 1.9 TDI, czy warto?

Post autor: KonradTL » 04 sie 2013, 13:51

Witam. Mój niedaleki sąsiad poprosił mnie, żebym w najbliższym czasie pomógł mu założyć intercooler z 2.5 TDI do jego 1.9. Pytał mnie czy jest sens, i czy coś to da. Wspominał też, że IC z 2.5 kosztuje 2x więcej z jakimś czujnikiem niż bez. Czy ktoś robił już taką przekładkę? Czy ten czujnik ma jakieś znaczenie, i czy jest sens robić takiego moda? Wzrokowo IC z 2.5 wydaje się ogromny w porównaniu do 1.9 . Proszę o porady :)

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 04 sie 2013, 21:08

Jeżeli nic nie dłubał przy programie, zmianie turbo czy wytrysków, zmiana intercoolera nie zbyt wpłynie na osiągi, może przy krytycznym butowaniu być odczuwalna minimalna różnica. Chyba że zmienił wcześniej wymieniony przeze mnie osprzęt to większy intercooler na pewno pomoże. A tak z ciekawości jaki ten silnik 1.9 TDI 110 KM czy 130?

arczic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 10 gru 2009, 12:26
Lokalizacja: Czwa/wawa

Post autor: arczic » 05 sie 2013, 08:57

130TDI pisze:Jeżeli nic nie dłubał przy programie, zmianie turbo czy wytrysków, zmiana intercoolera nie zbyt wpłynie na osiągi, może przy krytycznym butowaniu być odczuwalna minimalna różnica. Chyba że zmienił wcześniej wymieniony przeze mnie osprzęt to większy intercooler na pewno pomoże. A tak z ciekawości jaki ten silnik 1.9 TDI 110 KM czy 130?
Nawet przy krytycznym butowaniu nic nie da jeśli limitery są nieruszone. Według mnie mod bezsensowny jeśli auto jest seryjne.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 05 sie 2013, 11:03

arczic pisze: Nawet przy krytycznym butowaniu nic nie da jeśli limitery są nieruszone. Według mnie mod bezsensowny jeśli auto jest seryjne.
Mam dwa auta z turbo i w obu czuję różnicę, jeśli na dworze jest powyżej ~28 stopni. Auta zauważalnie gorzej jeżdżą, za to w nocy, gdy temp spadnie poniżej 20 stopni jest różnica niebo a ziemia. Więc może wymiana na większy IC zniweluje te różnice? Kosztem turbo laga.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 05 sie 2013, 12:42

Zrob wentulowane nadkole. To przy seryjnej turbinie wystarczy. U mnie tez r oznia z i bez jest kolosalna

KonradTL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: KonradTL » 07 sie 2013, 09:52

Kolega ma silnik 110KM zchipowany na 130. Inny kumpel ma a6 które wcześniej było 2.5tdi a teraz przerobili mu na 1.9 i ma właśnie zostawiony IC z 2.5 i różnica jest kolosalna. Z tym, że ten silnik jest z passata 2007r. podobno. Nie wiem. Zapytamy się na szrocie czy "pożyczą" nam IC z 2.5 jeśli nie będzie różnicy to oddamy. Napiszę o efektach. Pozdrawiam :)

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 24 sie 2013, 23:08

KonradTL, jak tam zmieniliście ten icek?Jakie graty potrzeba oprócz samego intercoolera?Na pewno powinno zmniejszyć się dymienie w ciepłe dni,przy butowaniu.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 25 sie 2013, 00:06

Pytanie też jakie 2.5TDI bo u mnie w 180KM jest centralny duży IC przed chłodnicą. Nie wiem czy w 150KM nie były tylko większe ale w nadkolu.

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 26 sie 2013, 14:37

pastaldo, no właśnie mi chodzi o zamontowanie takiego centralnego IC od 2.5 do 1.9.Tylko nie wiem czy dokupienie samej chłodnicy powietrza i węży załatwi sprawę,bo może nie da się tego zamontować z racji np. innych chłodnic klimatyzacji i wody oraz samego pasa,właśnie stąd moje pytanie do kolegi post wyżej.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat czy ktoś już tak montował od 2.5 do 1.9?

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 26 sie 2013, 15:51

pastaldo pisze:Pytanie też jakie 2.5TDI bo u mnie w 180KM jest centralny duży IC przed chłodnicą. Nie wiem czy w 150KM nie były tylko większe ale w nadkolu.
kazde 2.5 V6 ma centralny duzy ICek

w nadkolach mają benzynowe biturbawki :)

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 27 sie 2013, 00:28

jeśli tylko się da upchnąć to jak najbardziej warto, różnica będzie tym bardziej widoczna w temp powietrza w dolocie im goręcej jest na zewnątrz i im wyższe ciśnienie doładowania mamy w aucie
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

lukasz89k1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
Lokalizacja: mielec

Post autor: lukasz89k1 » 03 maja 2014, 13:13

chłopaki to ja mam pytanie bo swojego właśnie będe podciagał w granice 190 km
czy ten intercooler od 2.5 bedzie dobry czy lepiej może front fmic ale on też troszku kosztuje
dodam turbinka BRD

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 12 lip 2014, 10:11

tez mam 1.9 zachipowana a bede robil wiecej. Jakies wieksze turbo pompa wtryskowa i wtryskiwacze i chce zalozyc coocler centralny od 2.5. Zakladal ktos takie cos? Co wiecej trzeba oprocz coolera?

Kowal-Roksanka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 lis 2014, 18:45
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Kowal-Roksanka » 12 gru 2014, 21:00

kolega ma zalozony z 2.5 do 1.9 , wiem ze pasuje tylko jakies kolanka silikonowe wstawiali ic dawal przed klime tez mam zamiar wstawic wiekszy wraz z rurami gumowymi <luzik> tylko czasu brak mam ziomka co ma czesci od 2.5 <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl