Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] co zamiast kata ori - sportowy czy DP? audi 1.8t

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

[A6 C5] co zamiast kata ori - sportowy czy DP? audi 1.8t

Post autor: pudzians47 » 02 cze 2013, 16:09

Witam Wszystkich
Mam taki dylemat muszę wymienić katalizator ( glowna przyczyna to podniesienie mocy) ale.. sam nie wiem co będzie najlepszym wyjściem <stres>
Zamiast kata DP i tu moje pytanie problem jest taki że ja często jestem w Niemczech i słyszałem że jak zamontujesz to cudo to pierwsza kontrola spalin i ... po samochodzie :[
Czy... zamiast katalizatora ori nie wstawić sportowy kat albo zamienik?
Bardzo proszę was o pomoc bo już sam nie wiem.Nie wiem jak zachowuje się autko jak zamontuje się DP.
I ciekawi mnie jak jest z katalizatorem o większej przepustowości
Dzięki za podpowiedz

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 04 cze 2013, 23:42

ja u siebie mam DP i roznica taka ze turbo wczesniej wstaje, przynajmniej takie sa odczucia, hamownia po takim zabiegu pokazala 5KM wiecej wiec szalu nie ma, no i turbo bardziej sluchac. Jesli martwisz sie o kontrole spalin w niemczech to poprostu zostaw serie bo co bys nie zrobil nic nie zastapi seryjnego kata jesli chodzi o funkcje jaka ma spelniac.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 05 cze 2013, 01:37

MrcZk pisze:ja u siebie mam DP i roznica taka ze turbo wczesniej wstaje, przynajmniej takie sa odczucia, hamownia po takim zabiegu pokazala 5KM wiecej wiec szalu nie ma, no i turbo bardziej sluchac. Jesli martwisz sie o kontrole spalin w niemczech to poprostu zostaw serie bo co bys nie zrobil nic nie zastapi seryjnego kata jesli chodzi o funkcje jaka ma spelniac.
dzięki za odpowiedz
fakt zaczełem się zastanawiać nad wymianą jak chciałem podnieśc moc i usłyszałem że lepiej zastąpić kat DP ale... też własnie na forum słyszałem że nie jest to najlepsze wyjście więc nadal nie wiem co zrobić :(
Nie wiem jak autko będzie się zachowywać jak zwiększe moc czy katalizator da rade czy nie

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 05 cze 2013, 11:07

down pipe to najlepsze wyjscie zamiast kata jesli chcesz podniesc moc.Napisalem zebys zostawil kata jesli obawiasz sie kontroli spalin za granica
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 05 cze 2013, 14:48

Przyłączam się do pytania: co zastosować katalizator oryginalny czy sportowy MAGNAFLOW.

Jak będą zachowywały się sondy lambda po zamontowaniu sportowego katalizatora (dwie sondy przed katalizatorem i dwie za katalizatorem) - czy sondy będą pokazywały błąd spalin?

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 07 cze 2013, 12:14

MrcZk pisze:down pipe to najlepsze wyjscie zamiast kata jesli chcesz podniesc moc.Napisalem zebys zostawil kata jesli obawiasz sie kontroli spalin za granica
i właśnie o to chodzi że nie wiem co i jak zrobić.Myślę że niejednego takie pytanie nurtuje!
Po 1 DP może jest najlepszym wyjściem ale.. nie wiem jak z głośnością w aucie jak się zamontuje
Po 2 obawiam się kontroli i tyle.Dlatego szukam (może!) jakiegoś alternatywnego wyjścia.
Jeżeli masz down pipe to napisz mi jak z głośnością w aucie i jak się zachowuje turbo bo gdzieś czytałem że to też nie jest zdrowe dla turbinki (oczywiście nie wiem czy to prawda)

[ Dodano: 2013-06-07, 12:16 ]
maciejjernas pisze:Przyłączam się do pytania: co zastosować katalizator oryginalny czy sportowy MAGNAFLOW.

Jak będą zachowywały się sondy lambda po zamontowaniu sportowego katalizatora (dwie sondy przed katalizatorem i dwie za katalizatorem) - czy sondy będą pokazywały błąd spalin?
Mnie też ciekawi ten sportowy katalizator o zwiększonej przepustowości,może to jest wyjście zamiast ori kata?

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 08 cze 2013, 02:11

auto wcale nie jest glosniejsze, o ile reszte wydechu zostawisz serie(czyli tak jak mam ja) niezdrowe dla turbo? wrecz przeciwnie, turbo moze odetchnac bo spaliny uciekaja szybciej. nie ma alternatywy, kat to kat DP to DP
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 08 cze 2013, 14:45

MrcZk pisze:auto wcale nie jest glosniejsze, o ile reszte wydechu zostawisz serie(czyli tak jak mam ja) niezdrowe dla turbo? wrecz przeciwnie, turbo moze odetchnac bo spaliny uciekaja szybciej. nie ma alternatywy, kat to kat DP to DP
To ciekawe co piszesz.Jeśli nie jest głośniejsze to spoko.A tak na marginesie.Miałem w aucie jak kupiłem tłumiki przelotowe masakra! głośno to mało powiedziane zmieniłem na ori i jest super.
Ok zastanowie się nad DP albo.. coś takiego że zostanie niby ori katalizator ale w środku będzie tylko DP.

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 08 cze 2013, 22:30

Opinie jednego z użytkowników katów Magnaflow:

Moje Magnaflow, po ~18msc i ~30k km, mają problem z wydajnością na niskich rpm silnika - prawdopodobnie są zbyt chłodne (mały przepływ spalin) i nie są w stanie poprawnie pracować, co skutkuje zapaleniem lampki silnika.
W wyższych rpm nie ma problemu, więc jeśli tylko trzymam auto powyżej 3k rpm, to mogę zrobić i 5k km i się nie zapali, a pozwolę mu na 1,5k rpm na 5'tce i po chwili jak na zawołanie - jest check
Na początku tego nie było - no ale wiadomo, że kat się zużywa, a ilość katalizatorów w takim sportowym jest sporo mniejsza niż w ceramicznym/fabrycznym.
Jeśli Magnaflow, to bierz albo ten ze średnim przepływem, albo ten z najniższym - będzie się mocniej grzał - bo jest gęstszy, ja mam te średnie, no i kolejny problem u mnie to norma Euro4 - nie wiem do czego chcesz to włożyć.
Więc na dzień dzisiejszy wziąłbym jakieś bardzo porządne zamienniki - ktoś z forum kupował do ASN jakieś z UK (tanie nie były - ale to ASN) - i chwali - nie wiadomo co będzie za jakiś czas, bo u mnie też wszystko na początku było OK.
ORI z ASO u mnie odpada - bo to lekko licząc 13k zł - więc nie oszalałem, a jeÂździć tym do śmierci też nie planuję
Prawdopodobnie będę po wakacjach robił wydech z kwasu, więc wstawię znowu nowe magnaflowy i będę miał spokój na jakiś czas.

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 23 cze 2013, 00:34

a jest jakaś szansa na wyciągniecie bebechów z katalizatora,po to żeby została obudowa na niby a wiecie środek tak na prawde nie blokował.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 23 cze 2013, 00:53

pudzians47 pisze:a jest jakaś szansa na wyciągniecie bebechów z katalizatora,po to żeby została obudowa na niby a wiecie środek tak na prawde nie blokował.
Nie polecam takiego rozwiązania - jak wiesz obudowa katalizatora ma kształt bryły, rezonans jaki tam powstanie nie należy do dÂźwięków pożądanych w aucie <okok>

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 cze 2013, 11:19

dÂźwięk po wybebeszeniu kata będzie straszny, lepiej w to miejsce wstawić tłumik przelotowy. sam zastosowałem takie rozwiązanie i nawet nie ma wielkiej różnicy jeśli chodzi o głośność wydechu.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 23 cze 2013, 12:00

no to można rozpołowić kata, wybebeszyć go i wspawać rurę żeby spaliny nie przelatywały przez całego kata tylko przez tą rurę, złożyć go do kupy i po problemie ;)
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 23 cze 2013, 18:52

Dzięki za podpowiedzi
Cały czas szukam rozwiązania żeby coś wyglądało jak katalizator ale... raczej nie będzie wyjścia jak wstawić DP.
Pytanko jeszcze jedno jakie mi wpadło czy zamiennik katalizatora działa tak samo czy może bardziej zbliżony jest do DP? Znalazłem taki na allegro i nie wiem czy to dobre rozwiązanie
Oto link:
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 92416.html
Tu jest co prawda na 1 sonde ale na 2 też produkują
:> Pozdrawiam

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 23 cze 2013, 23:15

kolego ja polecam ci to na twój problem :

http://allegro.pl/awg-tlumik-w-obudowie ... 58442.html

sam wstawiałem strumienice od tego gościa zamiast tłumika środkowego i super się sprawują :)

też planuje niedługo wywalić katy i wstawić właśnie takie przelotówki w kształcie kata :D
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl