Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1,9TDi 110KM] Chiptuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
nf959
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2010, 08:43
Lokalizacja: warszawa/mazowieckie

Post autor: nf959 » 19 mar 2011, 11:17

Tydzień temu moje autko było w MRMotors na wirusie. Nie posiadam skanera więc grzecznie czekałem na wykres :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 39a58.html

Cały zabieg trwał około 2 godzin. Z tego co podpytałem to w mojej audiczce obyło się bez wlutowywania kostki czy tam podstawki (jak poczytałem troszkę to do 1999 roku trzeba wlutowywać kostkę, a po 1999 już wszystko odbywa się przez kabel serwisowy, mój rocznik był przejściówką więc akurat mam ten model co już nie trzeba).

Co do wykresiku to poproszę klubowiczów o ocenę i ewentualne podpowiedzi.

Ja od Rogala usłyszałem: że te autko ma najprawdopodobniej ori. przebieg (217tys km) i że turbinka ładnie chodzi. W serii wyszło, że ma 127,6KM przy 4224 obr/min i 268,1 Nm więc bardzo miło. Ale, żeby nie było tak różowo to sprzęgło mi strasznie wysoko bierze - więc dostałem rade wymiany sprzęgła i dwumasy razem. Jak kupowałem samochód od brata to już wtedy zakładałem taki wydatek, ale wiadomo, że póki nic nie trzęsie budą, a sprzęgło tylko od góry bierze to póki co jeżdżę (ale mam tą wymianę na uwadze).

Co do jazdy samochodem po wirusie to powiem tak: z wykresu widać, że moje autko miało 127,6KM a po wirusie ma 149KM co daje 21,4KM przyrostu i 54,2Nm więcej. Oczywiście samochód się teraz zbiera zupełnie inaczej i ciągnie do 4000 obrotów i tego jej brakowało.

Dla osób szczególnie z takim silnikiem jak u mnie - autko naprawdę teraz jeździ!!! Mam nadzieje, że przy rozsądnej eksploatacji tzn.
1. nie katowanie go na zimnym silniku
2. nie wciskaniu gazu do deski od 1200obr/min (bo to podobno dwumase niszczy)
3. chłodzeniu turbinki bo ostrzejszej jeździe (minutkę odczekać przed zgaszeniem)
4. wymiana oleju maks co 10kkm.

O dalszych doświadczeniach będę pisał na forum :)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 19 mar 2011, 12:46

nf959, po wykresiku widać że auto dostało nowe życie <lol>
ładny wykres i najważniejsze równiutki wzrost mocy i monentu.
Dobra robota, życzę szerokości <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja