Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] 4.2 - tuning silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Zaqarum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2019, 22:06
Imię: Damian
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Siemirowice

[A6 C6] 4.2 - tuning silnika

Post autor: Zaqarum » 16 lut 2019, 13:55

Witam!
Zamierzam kupić AUDI A6 C6 4.2 V8 40V 335KM z planem podniesienia mocy.
W grę wchodzi kompresor bądź pojedyncze turbo, tak aby raczej nie przekraczać 500KM.
Czy taka modyfikacja ma sens? Czy bardziej opłacalnym będzie jakiś swap z RS6 C5?
I najważniejsze: czy da się z taką modyfikacją zmieścić w 25.000?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualne linki do ciekawych tematów, bo szczerze sam nie potrafię niczego konkretnego znaleźć poza już nieaktualnym:


[ Dodano: 2019-02-16, 13:55 ]
Może lepszym pomysłem byłby zakup wersji 3.0 V6 TFSI 290KM?
Wiele firm przy chiptuningu zwiększa moc do ~400KM.
Niestety z tym silnikiem jest tylko wersja po lifcie, która moim zdaniem nie ma już takiego uroku :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2019, 15:56

Z 3.0 TFSI wyciaga się prawie 450 KM po zmianie kółka oraz po zrobieniu softu. Akurat poliftowy sedan nie wygląda zbyt ciekawie, ale za avant prezentuje się lepiej niż przed liftem.

Zaqarum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2019, 22:06
Imię: Damian
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Siemirowice

Post autor: Zaqarum » 16 lut 2019, 16:44

450KM? Wał, korbowody i cała reszta dobrze to znosi?
Pytam, bo chciałbym to auto użytkować na co dzień, a mając taką moc przez pierwsze 2 lata zwykle dość często się jej używa <lol>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2019, 17:32

Daje radę :). Po to się robi soft, aby dostować moc do auta.

Zaqarum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2019, 22:06
Imię: Damian
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Siemirowice

Post autor: Zaqarum » 17 lut 2019, 12:07

Czyli wychodzi na to, że to "tańsza opcja" <lol>
Poliftowe 3.0 TFSI to koszt około 45.000zł
Przedlift 4.2 FSI to około 35.000zł
Myślę, że 20.000zł to minimalny koszt dołożenia kompresora lub turbo wraz ze wszystkimi potrzebnymi wzmocnieniami.
Cały chiptuning wyjdzie chyba taniej niż 10.000zł? Bo jeżeli tak to lepiej mieć nowsze auto :D

AudiLover
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2019, 15:07
Lokalizacja: Białystok

Post autor: AudiLover » 22 lut 2019, 15:13

Przed zakupem myślałem o podobnej opcji.
3.0 TFSI
vs
4.2 FSI
vs
5.2 FSI w wersji S6
Z TFSI łatwo wyciągniesz zakładane przez Ciebie 450KM. Co prawda w grę wchodzi kondycja silnika w egzemplarzu, który zakupisz, ale chip tuning nie jest tak gotówko-żerny jak uturbianie silnika. Z drugiej jednak strony z 4.2 i 5.2 na początek masz znacznie bardziej niezawodny silnik gdyż w TFSI lubią padać wtryski i silnik jest ogólnie rzecz biorąc bardziej "wyżyłowany", więc naprawdę trzeba o niego dbać. Regularne wymiany, wizyty w warsztatach. Przy FSI masz też lepszą "bazę" do ewentualnych mocniejszych przyrostów mocy. A jak wszyscy motomaniacy wiedzą - mocy nigdy za mało i po czasie nawet 450KM wydaje się niewystarczające <lol>

Zaqarum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2019, 22:06
Imię: Damian
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Siemirowice

Post autor: Zaqarum » 23 lut 2019, 16:36

S6 jest poza moim zasięgiem :D

AudiLover
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2019, 15:07
Lokalizacja: Białystok

Post autor: AudiLover » 24 lut 2019, 13:27

Zaqarum pisze: Poliftowe 3.0 TFSI to koszt około 45.000zł
Przedlift 4.2 FSI to około 35.000zł
:D
Dlaczego? Ceny przedlifotwej S6 są niewiele wyższe od 3.0TFSI:

OTOMOTO audi s6 c6

Zyskujesz większy potencjał niż w 4.2. Jedynym minusem są wyższe koszty utrzymania.

Zaqarum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2019, 22:06
Imię: Damian
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Siemirowice

Post autor: Zaqarum » 25 lut 2019, 19:05

Ma ktoś w ogóle pojęcie ile może wytrzymać silnik 4.2 bez zakuwania?
Bo koszta dołożenia turbo to 20.000+
A do tego jeszcze dochodzi remont i zakucie silnika czyli kolejne 10.000+
Ale to kwalifikuje na około 600KM+
Czyli 4.2 wytrzyma jakieś małe turbo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl