Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] 2.8 V6 N/A modyfikacje

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Ramzees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:22
Lokalizacja: Gliwice

[A6 C5] 2.8 V6 N/A modyfikacje

Post autor: Ramzees » 27 lip 2015, 22:52

Hej, nigdzie nie potrafie znalesc informacji czy do silnika 2.8 v6 mozna zastosowac elementy z innych silnikow...

np. wał z innego by zwiekszyc pojemnosc, oraz tloki by doprezyc silnik, jak i walki rozrzadu... robił ktoś z was takie modyfikacje...

p.s. nie chce tematow typu swap, turbo czy kompresor...(bo zazwyczaj widze tak sie koncza) i wiem ile kosztuje robienie N/A

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Re: 2.8 V6 N/A modyfikacje

Post autor: Zbichu » 28 lip 2015, 16:57

Ramzees pisze: p.s. nie chce tematow typu swap, turbo czy kompresor...(bo zazwyczaj widze tak sie koncza) i wiem ile kosztuje robienie N/A
Mogą się kończyć jeszcze tak:
1. Modyfikacja Ecu silnika =+/- 5% mocy <okok>
2. Zmiana auta.
Musisz po prostu dostrzec, że utknąłeś w martwym punkcie z tym motorem i albo się z tym pogodzić, albo... można rzeźbić w g...ie i zmieniać wały, wałki i tłoki....

Awatar użytkownika
Ramzees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Ramzees » 28 lip 2015, 22:00

pogodzilem sie, wszystko robie sam i zaniedlugo rozbieram silnik wiec przy okazji zlozylbym sobie stroekra :) w Hondzie w N/A wpakowalem w silnik 20 tys i nie zaluje tej decyzji wiec tuta jtez nie bede :)

Auto ma byc N/A :)

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 28 lip 2015, 23:09

Jak masz 20 tys ladowac w 2.8 to jak masz tyle siana to kup sobie rs6 c5 ponad 400 kucy i bedzie bez babrania sie :D

Awatar użytkownika
Ramzees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Ramzees » 29 lip 2015, 09:01

kazdy potrafi se kupic inne auto, nie kazdy potrafi zrobic cos czego nie mozna kupic...

widzialem ze do 2.7 mozna zalozyc wal AVK 3.0 do 2.8 tez taki podejdzie ?? wogole w marce audi widze malo jest strokerow... szukam za kaluza i nic nie umiem znalesc :(

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lip 2015, 09:17

Jedyne co mi przychodzi do głowy to ETKA i porównywanie wymiarów <mysli>

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 29 lip 2015, 12:16

Ramzees pisze:kazdy potrafi se kupic inne auto, nie kazdy potrafi zrobic cos czego nie mozna kupic...
Doskonale wiem kolego o czym mówisz......
Czasem nachodzi taka chęć dokonania czegoś, czego nikt wcześniej nie zrobił........zrobienia czegoś wyjątkowego.......ciekawego projektu, który będzie budził żywe zainteresowanie innych i dostarczał emocji samemu "twórcy"
tylko wg mnie jest jedna podstawowa rzecz, która chyba jest najważniejsza w tym wszystki......auto do takiej przeróbki powinno być nietuzinkowe, samo w w sobie już na początku powinno być czymś w rodzaju kultowego, pożądanego przez innych. Auto takie powinno przedstawiać jakąś wartość, coś sobą prezentować już na starcie takiego projektu.......
A taka zwykła A6 jakich pełno na naszych polskich drogach z motorem o przeciętnych średnich osiągach, nie wyróżniające się niczym szczególnym to troche jak próba zrobienia z fiata 126p eleganckiego mercedesa.
Auto w które jeśli już pchać 20 tys i więcej powinno dać później możliwość choć częściowego odzyskania tych pieniędzy oraz powinno powalać na kolana (rozumiem dokonać takiego projektu na tak kultowych autach jak mercedes W124 Coupe; Nissan 200SX, nie wiem.....może jakiś amerykaniec.....Camaro, Mustang, itp itd)
Ale rzeźbić w zwykłym Audi A6, za które później i tak nikt nie zapłaci więcej niż tyle co za przeciętny zadbany egzemplarz z dobrych rąk, to moim zdaniem troche szkoda tych pieniędzy. Nawet na jakichś zlotach czy wystawach szału tym nie zrobisz......bo podjedzie ktoś obok tym samym Audi A6 ale z silnikiem 2.7T dłubniętym na 500 KM i narobi Ci wstydu, że włożył niewiele więcej niż ty w swój motor. A pomyśl które auto później będzie szybsze, bardziej podziwiane, i które z chęcią ktoś odkupi za sporo większe pieniądze niż standardowa wersja ???? Bo dla mnie odpowiedź jest wręcz oczywista.
Ale to tylko moja opinia. Każdy wydaje kase na to co chce. Poprostu zastanów się jeszcze nad tym dobrze.

Awatar użytkownika
Ramzees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Ramzees » 29 lip 2015, 17:04

ja dokonalem w hondzie b20 krecac do 9200 obr/min gdzie kazdy krecil do 7500...

nie mowie ze chce pchac 20 tys w a6 w silnik ale nie jest mi straszna jakas duza kwota...

swap to nie problem ale wole cos pomodzic z v6 N/A a nie tylko softy :) rozeznam sobie temat i jak do czegos dojde to sie tym podziele dla potomnych :)

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 29 lip 2015, 17:15

No to zycze samych sukcesow i powodzonka. Jak cos wyjdzie z tego to wrzuc potem jakies info <luzik>

Awatar użytkownika
Ramzees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Ramzees » 15 sie 2015, 15:22

Co nieco znalazlem na temat strokera za kaluza :)

mozna zastosowac wal z v6 30v 3.0

i z 2771cc mozna uzyskac 2965cc

oczywiscie jest to wartosc na seryjnych tłokach maja 82.5mm

nie chce robic nadwymiaru bo za duzo zabawy i hajsu z tym zwiazanego :)

moze znajde jakies info na temat walkow rozrzadu czy da sie dac jakeis ostrzejesze z innego motoru :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 sie 2015, 22:38

w 2.4 są chyba takie bo wrzucaają je razem z głowicami do 2.7

Awatar użytkownika
Ramzees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Ramzees » 17 sie 2015, 12:45

2.4 sa latwo dostepne :) byloby fajnie...wiem ze z 2.8 glowice maja najwieksze kanaly...a czy ktos moze zmierzyc wysokosc krzywek od 2.4 ?? albo najlepiej porownac z 2.8..moze ktos ma maly magazyn czesci :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 sie 2015, 13:23

bendzji pisze:w 2.4 są chyba takie bo wrzucaają je razem z głowicami do 2.7
Wałki z 2.4 występują w 2.7, ale tylko w przypadku RS4. S4 i A6 mają inne wałki.

Wysokość krzywek wałków wydechowych (ssących nie mierzyłem):
2.8 - 43mm
2.7 - 42mm

Awatar użytkownika
Ramzees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Ramzees » 17 sie 2015, 20:18

a nie masz moze wysokosci z 2.4 z a6 ?? dzieki wogole za info klikam pomogl :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 sie 2015, 21:31

Nie mam wałków z 2.4.
Właśnie zmieniałem głowice u siebie i mam teraz głowice od 2.8, więc nie było problemem pomierzyć <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl