Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] 2.8 na 4.2

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
WhatEver

[A6 C4] 2.8 na 4.2

Post autor: WhatEver » 01 mar 2016, 19:50

Witam, od jakiegoś czasu próbuję znaleźć informacje na temat swapu z 2.8 na 4.2 w moim C4, lecz nigdzie nieznalazlem tego czego szukalem ;p

Mam kilka pytań: otóż wydaje mi sie ze skrzynia i napędy pasują i wytrzymają przy tym swapie, ewentualnie jakbym dorwał manuala to przerzuce odrazu skrzynie, lecz co zostaje do przerobienia? sanki pewnie potrzebne będą z wersji 4.2 ? jak wygląda sprawa z mocowaniami silnika, wiązką ? oczywiście mówie tu o silniku 4.2 z C4. Zastanawiałem się też nad v8 z C5, lecz wydaje mi sie ze to będzie wieksza rzeźba, jezeli sie myle niech mnie ktos poprawi ;)

ogólnie mam prosbe do forumowiczow aby ktos mi naswietlil jak to wyglada ze strony mechanicznej, co przy tym swapie nalezy zmienic, przerobic, jak wyglada sprawa mocowań oraz czy ten pomysl z silnikiem od C5 nie jest przestrzelony ;p

Gość.

Post autor: Gość. » 01 mar 2016, 20:29

Nie wiem jak sanki bo pewnikiem sie to różni i nie wiem do końca-wzorem D1 odlewy bloku V8 z C4 i V8 z C5,D2,D3 sie róznią. Bo jak wrzucisz tam ABZta albo nowszy np z C5 to bedzie miał identyczne mocowania. łapy jednak sie dorzeźbić da na upartego,twój napęd wytrzyma,elektryka.... to musisz miec komplecik z wiązką,ecu,osprzetem całym. ja bym sie nastawiał na coś od ABZta wzwyż bo V8 z C4 cięzka spara w dobrym stanie znaleźć.

WhatEver

Post autor: WhatEver » 01 mar 2016, 22:31

A jak wygląda sprawa z 2.7bT z a6 ? również trzeba łapy przerabiać ? niby jedno od drugiego dużo się nie różni. Swap to jedno ale obawiam się tej elektryki, żeby wszystko dobrze podłączyć, żeby miało to ręce i nogi. Czy z silnikami z C5 będą jakieś większe komplikacje ?

Zmieszczę się w budżecie 10k z tym 2.7bT lub ABZ ?

EDT: pytanie z innej beczki: jakie moce wytrzymują 2.7bT bez zakucia ? wiem że 300km to dla nich pikuś, ale czy to jest taka optymalna granica ich wytrzymałości ?

Gość.

Post autor: Gość. » 02 mar 2016, 00:02

Z ABZ na 100% z 2.7 trudno powiedziec bo same kompletne sa sporo droższe od ABZtów. Powiem ci tak. Ja szczepiłem V8 z końca 2002roku do budy z końca 95 więc da się i nawet to lepiej hasa. Wywaliłem własnie ABZta na rzecz nowszego poliftowego silnika. ABZ nie ma żadnego cana to jesli masz jakiegos fisa(bo nie wiem) to bedzie ci pokazywał co trza.

Jednak w manualnym aucie silnik ma sie zając sam soba a jedynie paliwo z baku musi pobierać. Nie wiem jaki masz wydatek swojej pompy paliwowej-musisz sprawdzić. Elektronike ja mam wyizolowaną do obsługi samego silnika(sterownik full canowski) ba nawet nie dał się dziad w żaden sposób przekonac do manuala to został oszukany(w ABZ nie ma takich problemów jak brak opcji zakodowania manuala,tylne sondy,sai,egr-pozostaje tylko wywalic immo i dopasowac g28)

WhatEver

Post autor: WhatEver » 02 mar 2016, 12:39

Tak, jest to wersja z fisem. Zaczynam przekonywać się do tego ABZta, powiedz jak wygląda sprawa z łapami ? Masz może kogoś kto mógłby to dobrze zrobić żeby silnika nie wyrwało ;p

Druga sprawa; widzę że na allegro sporo jest tego typu silników, co jeszcze potrzebuję żeby to wszystko ładnie ulokować w C4 ? Co będzie trzeba przerobić, zmienić ?

Gość.

Post autor: Gość. » 02 mar 2016, 12:59

Jak wspomniałem potrzebujesz cały silnik kompletny-dosłownie. To ci pozwoli uniknac wielu niespodzianek. Znam kogos kto to doskonale ogarnie lecz jest to w centrum kraju www.genowefagarage.pl poleca się też do tego znanego na forach majstra "guziora"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja