Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] 2.0 t fsi 170 km - chip tuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
qazq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2010, 22:30
Lokalizacja: Koszalin

[ A6 C6] 2.0 t fsi 170 km - chip tuning

Post autor: qazq84 » 13 maja 2011, 17:19

Witajcie. Myślę poważnie nad wzmocnieniem troszkę mojego autka poprzez zainstalowanie małego wirusa :) Zastanawiam się tylko o ile bezpiecznie zwiększyć moc auta. Słyszałem że ten silnik w innych wersjach audi ma w standardzie 200 ps. Pytanie brzmi czy silnik w moim aucie różni się jakoś osprzętowo od innych tfsi i jak to jest ze skrzynią biegów. Ja mam automat multitronic . Ponoć ta skrzynia nie lubi dużego momentu obr. Proszę o odpowiedź znawców tematu. Z góry dzięki! Pozdrawiam!
co ma być to będzie. LIVE IS BRUTTAL :)

Tomas

Post autor: Tomas » 13 maja 2011, 18:48

2.0 tfsi mozna spokojnie kręcic do 250ps <okok> ale ze jest u Ciebie mulitronic ja bym poprzestal na 200ps :( zresztą firma ktora będzie to robic powinna wiedziec jaka będzie bezpieczna moc dla tej skrzynki

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 13 maja 2011, 23:30

Tomas, popieram w 100% :)

Widziałem Golfy V GTI podkręcone z 200HP na 240HP ze skrzyniami DSG i nie było problemu. Agresywnie przyspieszając w momencie zmiany biegu na wysokich obr.szły strzały z tłumika :p

qazq84, jeśli zdecydujesz się na chipa to unikaj ostrych startów z postoju.

Awatar użytkownika
Borek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2011, 20:08
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Borek123 » 14 maja 2011, 00:46

M0NEER pisze: ze skrzyniami DSG
Ale skrzynie DSG to nie to samo, co multitronic.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 14 maja 2011, 08:34

Borek123 pisze:
M0NEER pisze: ze skrzyniami DSG
Ale skrzynie DSG to nie to samo, co multitronic.
Heh, tego nie wiedziałem <wysmiewacz> Dzięki <luzik>

Pogubiłeś się kolego bo w swoim poście odniosłem się do wypowiedzi Tomas'a :]

qazq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2010, 22:30
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: qazq84 » 14 maja 2011, 12:52

A czy ktoś z Was drogich forumowiczów zrobił chip w 2.0 tfsi i ma skrzynie multi???
co ma być to będzie. LIVE IS BRUTTAL :)

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 14 maja 2011, 15:44

Mam ten sam dylemat tylko w połączeniu 2.0 tdi + multitronic. Niebezpieczny dla tej skrzyni jest właśnie wysoki moment obrotowy. Słyszałem, że wytrzymuje ona max 400 Nm.
Ta sama skrzynia występuje w ośce 2.7 tdi. Przy tym silniku moment obrotowy wynosi 380 Nm, więc jest to pewnie bezpieczna granica dla tej skrzyni. Jednak mimo to waham się... :)

Gerwaziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 mar 2011, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gerwaziak » 15 maja 2011, 19:58

Upewnij się jeszcze czy to ten sam multitronic co u Ciebie - mogą mieć różne oznaczenia i różną tolerancję na moment obrotowy.

Sądzę, że to czy multi wytrzyma zależeć będzie od tego jak jeździsz. Tą skrzynię można łatwo zajeździć nawet bez chipa. Zanim się zdecydujesz zapytaj też o koszt wymiany na nową. :) No i pamiętaj, że multi źle robi ostre ruszanie z miejsca więc ostre starty spod świateł odpadają.

Kiedyś padł mi multi w C5 więc mam lekko negatywne nastawienie do tej skrzyni <lol>

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 15 maja 2011, 22:11

Niestety multi to wrazliwa skrzynia. Co 60tys olej co 120tys olej +filtr (trzeba skrzynie rozlupac). Jak dbasz i zrobich chipsa z glowa (delikatnego) powinno sie udac smigac bez wiekszej awarii ;)

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Rocznik: 2011
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 22 maja 2011, 05:33

Witam, podłączę się trochę do tematu.
Jestem teraz poza granicami ale za 5 tygodni wracam i stanę się właścicielem 2.0 TFSI (manual) auto jest juz dla mnie zaklepane :-) i noszę się też z zamiarem chipa w 44tuning w opolu z tym ze są tam dwie opcje i nie za bardzo wiem o co chodzi, a mianowicie jest:
2.0TFSI 170KM Bigger Turbo i tu mozna pojechac na 240KM i 380Nm ale jest jeszcze opcja 2.0 TFSI 170KM smile turbo i tu mozna pojechac na 210KM i 345Nm. Pytanie moje o co dokladnie chodzi z tym bigger i smile , byly dwie wersje po 170KM? w specyfikacji nic nie znalazłem .No i te "smile" Wysłałem juz zapytanie i czekam na odpowiedz ale moze ktoś tutaj coś się w tym orientuje. <mysli>
jerry_

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 22 maja 2011, 11:36

jerry_ pisze:Witam, podłączę się trochę do tematu.
Jestem teraz poza granicami ale za 5 tygodni wracam i stanę się właścicielem 2.0 TFSI (manual) auto jest juz dla mnie zaklepane :-) i noszę się też z zamiarem chipa w 44tuning w opolu z tym ze są tam dwie opcje i nie za bardzo wiem o co chodzi, a mianowicie jest:
2.0TFSI 170KM Bigger Turbo i tu mozna pojechac na 240KM i 380Nm ale jest jeszcze opcja 2.0 TFSI 170KM smile turbo i tu mozna pojechac na 210KM i 345Nm. Pytanie moje o co dokladnie chodzi z tym bigger i smile , byly dwie wersje po 170KM? w specyfikacji nic nie znalazłem .No i te "smile" Wysłałem juz zapytanie i czekam na odpowiedz ale moze ktoś tutaj coś się w tym orientuje. <mysli>
jak sama nazwa wskazuje w 1 opcji zakładają ci duże turbo (choc to troche bez sensu bo najprawdopodobniej z seryjnych gratów tyle sie osiągnie) a analogicznie do opcji 1 w 2 masz mniejsze turbo ;)

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 22 maja 2011, 11:51

poczytaj opinie o 44tuning... bo ich www zawiera bajki i mity

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Rocznik: 2011
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 22 maja 2011, 21:02

Jak wróce to podzwonie bo tak przez neta to cięzko jest się czegokolwiek dowiedziec. Raczej chce zeby chipowali z seryjnych gratów, poza tym wlasnie nazwa nie za bardzo wskazuje bo smile to raczej powinno znaczyc co innego ;-).
Z takich bardziej wiarygodnych jest jeszcze V-tech, ze stronki wynika ze kręcą +30KM.
MTM w niemczech jezeli chce sie gwarancje to kręci auta do 5lat i przy tym przebieg do 80 000 nie wiem jak MTM polska w Bielsku Białej bo jakos nie mogę się dostac na ich stronke , prawdopodobnie dlatego ze neta mam przez amerykanskiego satelite i jak sie wejdzie na mtm.de to niechce mnie przekierowac na polską tylko kieruje na USA <nerwus>
jerry_

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 22 maja 2011, 21:05

jerry_ pisze: Z takich bardziej wiarygodnych jest jeszcze V-tech, ze stronki wynika ze kręcą +30KM.
niech cię ręka boska broni przed V-tech'em ... :) nie pytaj dlaczego po prostu omijaj szerokim łukiem

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Rocznik: 2011
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 22 maja 2011, 21:28

No to nie pytam, zapytam zatem czy ktoś może coś poleci ??
wiem ze w tym 44tuning tam gosciu podobno robi pomiary tez przy normalnej jezdzie, nie tylko na hamowni, nom ale wrócimy , podzwonimy , zobaczymy ;-) jest jeszcze trochę czasu. <okok>
jerry_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja