Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 TDI] 1.9 TDI AFN Niedobór mocy (słaby wynik na hamow

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
piotroszko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2017, 09:04
Lokalizacja: Olsztyn

[A6 C5 TDI] 1.9 TDI AFN Niedobór mocy (słaby wynik na hamow

Post autor: piotroszko » 12 lut 2017, 09:25

Witam.
Problem opisz problem treściwie i bez owijania.
Ostatnio zaczęła mi bardziej doskwierać mułowatość mojego auta, wiec postanowiłem wybrać się na hamownie i zobrazować problem w liczbach.
Obrazek
Jak widać silnik nie domaga, dodatkowo wykres jest poszarpany.
Z informacji na temat samochodu: A6 C5 Sedan 1.9 TDI AFN 110KM, (przebieg 320 tyś, choć zapewne lekko cofany)
rozrząd wymieniany dwa tygodnie temu.
Dodatkowo do wymiany jest poduszka pod silnikiem (buczy przy niższych obrotach 1500-1900).
Komputer miał jedynie błędy związane z ABS'em nic poza.

Tutaj moje pytanie do społecznosci. Czy jest jakaś opcja poprawy tych wyników przed ew. chipowaniem, czy jest to już winna zdezelowania ogólnego auta?
Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 12 lut 2017, 11:14

A ile koni się spodziewałeś po seryjnym AFN? Auto ma 17 lat przebieg może pół miliona a Ty twierdzisz, że coś mu dolega bo brakuje jednego konia i 10 niutów.
Zapewne turbina lata świetności ma już za sobą.

piotroszko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2017, 09:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: piotroszko » 12 lut 2017, 19:01

130TDI pisze:A ile koni się spodziewałeś po seryjnym AFN? Auto ma 17 lat przebieg może pół miliona a Ty twierdzisz, że coś mu dolega bo brakuje jednego konia i 10 niutów.
Zapewne turbina lata świetności ma już za sobą.
Często i gęsto, wozy po takim przebiegu wyrzucają na hamowni wiecej niż seria (znajomy mający Passat b5 kombi w tym samym silniku na hamowni wypluł 116KM i 270Nm).
Tak czy inaczej dziękuje za zasugerowanie turbiny.

Ale mam dodatkowe pytanie. Czy kwestia poszarpanego wykresu może być od zdezelowanego przepływomierza? Czy od czegoś innego ?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 12 lut 2017, 22:03

piotroszko pisze:Często i gęsto, wozy po takim przebiegu wyrzucają na hamowni wiecej niż seria
Naciągana miejska legenda, często też wyniki z różnych hamowni dla tego samego auta się nie pokrywają.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 13 lut 2017, 08:22

Poszarpany przebieg momentu może być przez przycinającą się geometrię turbo, ale też nie musi.

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 15 lut 2017, 22:50

piotroszko pisze:
130TDI pisze:A ile koni się spodziewałeś po seryjnym AFN? Auto ma 17 lat przebieg może pół miliona a Ty twierdzisz, że coś mu dolega bo brakuje jednego konia i 10 niutów.
Zapewne turbina lata świetności ma już za sobą.
Często i gęsto, wozy po takim przebiegu wyrzucają na hamowni wiecej niż seria (znajomy mający Passat b5 kombi w tym samym silniku na hamowni wypluł 116KM i 270Nm).
Tak czy inaczej dziękuje za zasugerowanie turbiny.

Ale mam dodatkowe pytanie. Czy kwestia poszarpanego wykresu może być od zdezelowanego przepływomierza? Czy od czegoś innego ?
wynik jak najbardziej normalny jak na tak wiekowe auto , poza tym dziwne , że podczas pomiaru osoba go robiąca nie podpieła kompa i nie zerkneła na parametry dynamiczne ....

co do "poszarpanego" wykresu ... trzeba było poprosić o włączenie funkcji wygładzania wykresu w oprogramowaniu hamowni .... było by równo i pięknie ...


generalnie , pomiar jak najbardziej ok, wynik tez nie jest zły .... zrobic tylko logi dynamiczne w celu potwierdzenie , że moc generowana prawidłowo ........ i robic program ...
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl