Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 problemy z naprawą blacharsko lakierniczą w ASO z OC

Wszystko związane z ubezpieczeniem naszych aut. AC, OC, NW, wypadki, stłuczki, odszkodowania itp.
KrisWro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:31
Lokalizacja: Wrocław

A6 C7 problemy z naprawą blacharsko lakierniczą w ASO z OC

Post autor: KrisWro » 28 lut 2020, 09:38

Witam wszystkich,
jestem aktualnie w trakcie batalii z ASO Audi we Wrocławiu związanej z wykonaną naprawą blacharsko lakierniczą.
Wszystko miało miejsce w sylwestra, dziadek cofał SUVem, myślał że się zmieści ...
lekka wgniotka i przetarcie. Szkoda mała jak na zdjeciu.
Spisaliśmy oświadczenie, naprawa w ASO.... 2 tygodnie (o zgrozo), odbieram auto i co wychodzi: zaciek na drzwiach + grubość lakieru.
Wróciłem do serwisu i pytam się jakim cudem powłoka na drzwiach ma grubość 290-300 mikronów, grubość całej powłoki na boku była okolo 160-180 a teraz mam praktycznie x2.
Pan zaczął mi opowiadać cudowną bajkę o tym że taka naprawa jest zgodna z obowiązującą technoogią <wysmiewacz>
Gdy ęliśmy rozmawiać o zacieku ... pan poinformował ze oczywiście pomalują jeszcze raz ale nie wypowiedział się już czy po kolejnym ich malowaniu powłoka lakiernicza wzrośnie do 400 mikronów i to dalej jest w mniemaniu audi wszystko fajnie i pieknie.
https://photos.app.goo.gl/9PWaSPRRRg9VLVY7A

Czy ktoś miał podobne problemy z naprawami w ASO? dzwoniłem do kilku serwisów AUDI aby potwierdzić jaka jest według nich norma grubości powłoki, bo jeśli akceptują powłoke o grubości 400 mikronów to bardzo proszę o taką informację na e-maila.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 28 lut 2020, 10:03

powłoka powłoką, kolega w topowym dieslu za ponad 600 tys dał na naprawę zderzak z AC tył, pomalowali nowiutki zderzak... kolor masakra - 2 tony niżej niż daytona grey, oczywiście kierownik serwisu stwierdził, że to jest kibel a potem się zaczęło. Miesiąc odwołań i batalii z ASO w Bydgoszczy bo lakiernik stwierdził, że niestety ale plastiku inaczej się nie pomaluje... no skoro w fabryce mogli to czemu później już nie. W końcu udało mu się wyegzekwować naprawę poprawną ale auta nie miał łącznie ok 3 tyg ale oczywiście stał się wrogiem publicznym...

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 28 lut 2020, 22:02

Tak to niestety dziś jest, dobrych lakierników jak na lekarstwo, ASO nie daje żadnej gwarancji, że będzie igła. Tak z ciekawości, to lakier pękł w miejscu uszkodzenia, jeśli nie, to bym w życiu tego nie lakierował po całości, wyciąganie bez lakierowania i polerka załatwiła by sprawę, no chyba, że lakier popękany był. Ostatnio lakierowałem zderzak u lakiernika, który nie ma komory, a robi tak, że się w każdym ASO mogą wstydzić, czeka się u niego na usługę tygodniami.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 29 lut 2020, 09:36

Tak z ciekawości napisz jak możesz na ile wyliczyli Ci taką naprawę w ASO.
Rozumiem że tylko jedne drzwi miałeś naprawiane i były tam tylko dwie małe wgniotki?

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 29 lut 2020, 12:55

Prawda jest taka, że niewiele ASO posiada dobre blacharnie, czy lakiernie. Ponadto większość prac wykonują stażyści, lub nawet uczniowie praktykanci. Wszystkie grubsze naprawy zlecane podwykonawcom, bo w przypadku reklamacji, oni mają czyste ręce. Dziwi jednak fakt, że przy tak niewielkim uszkodzeniu pozwolili sobie na taką fuszerkę.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 29 lut 2020, 14:29

Zaciek to wada i jeśli się nie da usunąć to ponowne lakierownie, ale co do grubości powłoki to
nie przesadzajcie.

KrisWro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: KrisWro » 01 mar 2020, 17:42

pelonek1 pisze:Tak z ciekawości napisz jak możesz na ile wyliczyli Ci taką naprawę w ASO.
Rozumiem że tylko jedne drzwi miałeś naprawiane i były tam tylko dwie małe wgniotki?
wyliczyli naprawę drzwi na prawie 1800 zł.
tak naprawiane były jedne drzwi - tylne - a na przednich drzwiach i tylym nadkolu było
przejście robione czy cieniowanie ( jakoś tak to się chyba określa).
Zaciek to wada i jeśli się nie da usunąć to ponowne lakierownie, ale co do grubości powłoki to
nie przesadzajcie.
Czyli zaakcetowałbyś grubość powłoki 300 mikronów, gdy na całym aucie masz a właściwie miałeś jednakową grubość powłoki - praktycznie połowe mniejszą? : <mysli>

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 01 mar 2020, 20:41

Przecież były wgnioty, skoro zaakceptowaleś naprawę to normalne że mósiała być powieszchnia
wyprowadzona wypełniaczami i polakierowana, ciesz się że masz łatwy kolor i nie było potrzeby
cieniować na elementach przyległych.
A jak chciałeś fabrykę to trzeba było furtkę w kolor szukać. Jak byś autko sam zaprowadził do normalnego lakiernika i uzgodnił że zależy Ci na min.grubości powłoki to bez darcia do gołego
element by miał do 200 mik, oczywiście poza miejscem uszkodzenia, ale taka naprawa to utrudnienie ,czyli+$, a jak u Ciebie robił podwykonawca za najniższą stawkę to miał to z tyłu.

Doczytałem że cieniowanie jednak było, technologia to przewiduje,ale biorąc pod uwagę kolor auta to lakier ze słabej mieszalni albo celowe działanie żeby naprawa wyszła droższa.Jaki to nr.lakieru?

Kmicik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 23 paź 2014, 10:57
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wawa ->Poznań

Post autor: Kmicik » 05 mar 2020, 10:28

Rozumiem, że boisz się fuszerki.
Zgadzam się, że auto po wypadku powinno wrócić do takiego samego stanu, jaki miało przed wypadkiem i ich celem jest naprawa i przywrócenie stanu pierwotnego.
A Ty tutaj muszi jeszcze marnować sporą ilość czasu na dochodzenie sprawiedliwości.
Warto czytać w pierwszej kolejności przed podjęciem decyzji OWU czyli ogólne warunki ubezpieczenia.
Warto też korzystać z porównywarek ubezpieczeniowych, np tutaj: https://wygodnie.pl/
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2020, 10:51 przez Kmicik, łącznie zmieniany 1 raz.

KrisWro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: KrisWro » 18 mar 2020, 10:45

Generalnie będę reklamował tą ich fuszerkę i domagał się zrobienia tego w takim stopniu w którym zaakceptuje.
Najlepsze jest to że cały czas słysze w ASO we Wrocławiu ze auto zostało naprawione zgodnie z technologią zalecaną przez producenta ale nie mogą przedstawić mi informacji jaka to technologia.
elemnty były dodatkowo cieniowane i założe się że polerka też szła w ruch więc jeszcze czeka nakładanie powłoki na cały bok .... <hura>

krzychu973 pisze:Przecież były wgnioty, skoro zaakceptowaleś naprawę to normalne że mósiała być powieszchnia
wyprowadzona wypełniaczami i polakierowana, ciesz się że masz łatwy kolor i nie było potrzeby
cieniować na elementach przyległych.
A jak chciałeś fabrykę to trzeba było furtkę w kolor szukać. Jak byś autko sam zaprowadził do normalnego lakiernika i uzgodnił że zależy Ci na min.grubości powłoki to bez darcia do gołego
element by miał do 200 mik, oczywiście poza miejscem uszkodzenia, ale taka naprawa to utrudnienie ,czyli+$, a jak u Ciebie robił podwykonawca za najniższą stawkę to miał to z tyłu.

Doczytałem że cieniowanie jednak było, technologia to przewiduje,ale biorąc pod uwagę kolor auta to lakier ze słabej mieszalni albo celowe działanie żeby naprawa wyszła droższa.Jaki to nr.lakieru?

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 18 mar 2020, 14:13

KrisWro pisze:elemnty były dodatkowo cieniowane i założe się że polerka też szła w ruch więc jeszcze czeka nakładanie powłoki na cały bok
To chyba oczywiste. Gdyby lakier położono na nieoczyszczoną powierzchnię to po pierwszej wizycie w myjni mógłbyś go zrywać płatami. Zlecając ponowne nałożenie powłoki masz prawo obciążyć tym kosztem ubezpieczyciela sprawcy.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ubezpieczenia”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga