Czołem użytkownicy.
Mam prośbę o rozszyfrowanie przyczyny błędów w moim aucie - Audi a6c6 2.0 tfsi 2006.
Okazjonalnie pojawia mi się para błędów (wg OBD-ELM327)
P0121 - Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - sygnał poza zakresem/wydajność
P0221 - Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik B - sygnał poza zakresem/wydajność
P2101 - Moduł sterowania siłownika przepustnicy pozycja wydajność.
Bywa tak, że auto podczas jazdy wyświetla błąd CHECK i EPC i potrafi wyłączyć silnik. Byłem z tym w ASO, ale nie potrafili tego błędu wywołać, a bez tego nie są wstanie nic powiedzieć. Przepustnica została wymontowana, sprawdzona i zaadoptowana w ASO - wszystko ok.
Dodatkowo reakcja na pedał gazu jest osobliwa. Kiedy wcisnę pedał do podłogi auto muli, natomiast przyspiesza w miarę dynamicznie jedynie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia i minimalnym wciśnięciu i to tylko w zakresie ok 5 do 15 milimetrów od górnego położenia.
Po za tym błąd czasem da się usunąć od razu za pomocą aplikacji w telefonie, a czasem dopiero po odpięciu i wpięciu z powrotem wtyczki od przepustnicy (wg ASO - sprawna).
Błędy pojawiają się nieregularnie, czasem zaraz po uruchomieniu silnika, a innym razem po przejechaniu 10 czy 300km.
Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.
Auto sprowadzone z Niemiec z montowaną fabrycznie instalacją gazową PRINS VSI-DI.
Do najbliższego ASO mam ponad 100km i nie wchodzi w grę jazda w trybie serwisowym na taką odległość.
Gdzie szukać rozwiązania - elektronika, czujniki, wiązka, podciśnienie?
[ Dodano: 2020-01-04, 11:50 ]
Problem rozwiązany od wymiany wtyczki do przepustnicy.
Temat do zamknięcia.
[ BPJ 2.0 170 KM] Błędy P0121 P2101 P0221
Problemem nie było samo urządzenie, a jego przyłącze. Zapewne po 270K nastąpiło zużycie elementów wtyczki i w zależności od różnych czynników, czy to wibracji silnika, czy chwilowego braku kontaktu we wtyczce, czy przewodności przewodów - ECU otrzymywał mylne informacje.gom4z pisze:A6C62006 pisze: Przepustnica została wymontowana, sprawdzona i zaadoptowana w ASO - wszystko ok.A6C62006 pisze:Problem rozwiązany od wymiany wtyczki do przepustnicy.
Temat do zamknięcia.
Po ok. 4000 km mogę stwierdzić, że błąd udało mi się wyeliminować.
Koszty znikome - wtyczka z zarobionymi przewodami 20PLN. Robota - żadna, 10 min. i po irytującym problemie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga