Przyszedł czas na wymianę rozrządu w audi, więc się za to wziąłem. Jest to moja pierwsza v i nie miałem jeszcze okazji wymieniać rozrządu w v. W rzędówkach normalnie wymieniałem bez problemowo. Ale wracając do tematu, poodkręcałem co potrzeba, zrobiłem sobie znaki na kołach głowic i obudowie jak również na tych owalnych podkładkach kół, aby mieć odniesienie. Wkręciłem blokadę wału, większe otwory podkładek do wewnątrz i zaczęły się schody. Mianowicie kolo od strony pasażera jak i kierowcy są przestawione i nie można włożyć blokady. Więc zluzowałem obydwa koła, ustawiłem wałki tak aby blokada wchodziła lekko. Wymieniłem wszystko, założyłem pasek, napiąłem pasek, po czym podokrecałem koła rozrządu na głowicach. Wyjąłem blokady, pokręciłem wałem, bez oporów. Po czym znów wkręciłem blokadę wału i założyłem blokadę na koła. Wszystko pasuje idealnie. Okazało się że poprzednio rozrząd był składany na znaki a nie blokady, koło pasażera przesunięte o 1 ząbek, a kierowcy o 1/4 ząbka. Pomimo złożenia na blokady wolę się dopytać/upewnić że jeśli jest złożony na blokady to jest dobrze. Nie ma innej możliwości żeby wałki były przesunięte jeśli wszystkie blokady się pokrywają? Pytam dlatego, bo pomimo przestawionego rozrządu auto chodzili dobrze. W vagu na kanale 90 było 0/0. Natomiast 93 jak dobrze pamiętam 12 albo 16. Błędów wcześniej też nie miałem. Czekam na jakieś info czy bezpiecznie mogę palić drezynę
[AGA 2.4 165 KM] Przedstawiony rozrząd-poprawne ustawienie
-
diquan
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 13
- Rejestracja: 06 sty 2019, 20:48
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
[AGA 2.4 165 KM] Przedstawiony rozrząd-poprawne ustawienie
Witam wszystkich.
Przyszedł czas na wymianę rozrządu w audi, więc się za to wziąłem. Jest to moja pierwsza v i nie miałem jeszcze okazji wymieniać rozrządu w v. W rzędówkach normalnie wymieniałem bez problemowo. Ale wracając do tematu, poodkręcałem co potrzeba, zrobiłem sobie znaki na kołach głowic i obudowie jak również na tych owalnych podkładkach kół, aby mieć odniesienie. Wkręciłem blokadę wału, większe otwory podkładek do wewnątrz i zaczęły się schody. Mianowicie kolo od strony pasażera jak i kierowcy są przestawione i nie można włożyć blokady. Więc zluzowałem obydwa koła, ustawiłem wałki tak aby blokada wchodziła lekko. Wymieniłem wszystko, założyłem pasek, napiąłem pasek, po czym podokrecałem koła rozrządu na głowicach. Wyjąłem blokady, pokręciłem wałem, bez oporów. Po czym znów wkręciłem blokadę wału i założyłem blokadę na koła. Wszystko pasuje idealnie. Okazało się że poprzednio rozrząd był składany na znaki a nie blokady, koło pasażera przesunięte o 1 ząbek, a kierowcy o 1/4 ząbka. Pomimo złożenia na blokady wolę się dopytać/upewnić że jeśli jest złożony na blokady to jest dobrze. Nie ma innej możliwości żeby wałki były przesunięte jeśli wszystkie blokady się pokrywają? Pytam dlatego, bo pomimo przestawionego rozrządu auto chodzili dobrze. W vagu na kanale 90 było 0/0. Natomiast 93 jak dobrze pamiętam 12 albo 16. Błędów wcześniej też nie miałem. Czekam na jakieś info czy bezpiecznie mogę palić drezynę
Przyszedł czas na wymianę rozrządu w audi, więc się za to wziąłem. Jest to moja pierwsza v i nie miałem jeszcze okazji wymieniać rozrządu w v. W rzędówkach normalnie wymieniałem bez problemowo. Ale wracając do tematu, poodkręcałem co potrzeba, zrobiłem sobie znaki na kołach głowic i obudowie jak również na tych owalnych podkładkach kół, aby mieć odniesienie. Wkręciłem blokadę wału, większe otwory podkładek do wewnątrz i zaczęły się schody. Mianowicie kolo od strony pasażera jak i kierowcy są przestawione i nie można włożyć blokady. Więc zluzowałem obydwa koła, ustawiłem wałki tak aby blokada wchodziła lekko. Wymieniłem wszystko, założyłem pasek, napiąłem pasek, po czym podokrecałem koła rozrządu na głowicach. Wyjąłem blokady, pokręciłem wałem, bez oporów. Po czym znów wkręciłem blokadę wału i założyłem blokadę na koła. Wszystko pasuje idealnie. Okazało się że poprzednio rozrząd był składany na znaki a nie blokady, koło pasażera przesunięte o 1 ząbek, a kierowcy o 1/4 ząbka. Pomimo złożenia na blokady wolę się dopytać/upewnić że jeśli jest złożony na blokady to jest dobrze. Nie ma innej możliwości żeby wałki były przesunięte jeśli wszystkie blokady się pokrywają? Pytam dlatego, bo pomimo przestawionego rozrządu auto chodzili dobrze. W vagu na kanale 90 było 0/0. Natomiast 93 jak dobrze pamiętam 12 albo 16. Błędów wcześniej też nie miałem. Czekam na jakieś info czy bezpiecznie mogę palić drezynę
-
jakubczyk_7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
diquan
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 13
- Rejestracja: 06 sty 2019, 20:48
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki za odpowiedź. Ustawiłem wałki, odpalilem na chwilę auto żeby podejrzeć w vagu grupę 90 i 93 i wyszło następująco 0 i -1 i 0 i -1. Także myślę, że tu jest ok. Natomiast zastanawia mnie jedna jeszcze rzecz. Mianowicie rolka napinacza po przykręceniu momentem 22 ma luz osiowy (blok silnika - pas przedni) wydaje mi sie, że nie powinna mieć luzu. Prawda?
-
jakubczyk_7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
jakubczyk_7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
jakubczyk_7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
diquan
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 13
- Rejestracja: 06 sty 2019, 20:48
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Na szczęście też nie wyrzuciłem starego napinacza. Też sprawdzę jaki ma luz. Natomiast ten nowy na oko ma 1do 2 mm luzu. Coś mi się wydaje, że dla świętego spokoju trzeba będzie w weekend znów zwalać cały przód i odkręcić tą nieszczęsną rolkę i ja sprawdzić, bo mam obawy o to, czy przy takim luzie nie zetnie mi śruby.
Taka anegdotka mała na marginesie - u brata w 2.8 podczas odkręcania tej śruby wyszła razem z gwintem
Słuchaj sprawdziłem stara rolkę napinacza i sprawa trochę się rozjaśniła. Więc tak przez rolkę przechodzi śruba, podkładka, tuleja i kolejna podkładka. Jeśli to skręcić nakrętką, to luz jest właśnie na tej tulejce, pomiędzy podkładkami minimalnie można ruszyć rolką. Do tego dochodzi minimalny luz na łożysku co daje efekt końcowy luzu około 1mm. Jeśli mógłbym Cię jeszcze prosić o to abyś skręcił tą śrubę w rolce nakrętką i zobaczył czy też masz luz. Dzięki i pozdrawiam
Taka anegdotka mała na marginesie - u brata w 2.8 podczas odkręcania tej śruby wyszła razem z gwintem
Słuchaj sprawdziłem stara rolkę napinacza i sprawa trochę się rozjaśniła. Więc tak przez rolkę przechodzi śruba, podkładka, tuleja i kolejna podkładka. Jeśli to skręcić nakrętką, to luz jest właśnie na tej tulejce, pomiędzy podkładkami minimalnie można ruszyć rolką. Do tego dochodzi minimalny luz na łożysku co daje efekt końcowy luzu około 1mm. Jeśli mógłbym Cię jeszcze prosić o to abyś skręcił tą śrubę w rolce nakrętką i zobaczył czy też masz luz. Dzięki i pozdrawiam








