Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI]Ciężko pali gdy zimny a świece nie grzeją

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
sebabix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2008, 19:24
Lokalizacja: Świdnica

[A6 C5 2.5TDI]Ciężko pali gdy zimny a świece nie grzeją

Post autor: sebabix » 29 kwie 2009, 18:41

Witam, mam problem z zapalaniem gdy silnik zimny a temperatura powietrza wysoka i świece nie grzeją, trzeba chwile pokręcić żeby załapał ,jak jest zimno i świece grzeją pali jak należy , wymieniłem filtr paliwa , czujnik temperatury , świece żarowe i nic to nie pomogło, zauważyłem ze przy jednym z wtrysków jest mokro od paliwa , czy to może być przyczyna moich kłopotów ? Na allegro są urządzenia które wymuszają prace świec nawet gdy jest ciepło , czy warto zastosować to rozwiązanie ?
Obrazek

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 29 kwie 2009, 21:14

kolego sprawdz ustawienie zapłonu może masz zły i trzeba przestawić

Awatar użytkownika
sebabix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2008, 19:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: sebabix » 29 kwie 2009, 22:08

kompa podłączałem i zero błędów , trzeba udać się do mechanika bo chyba nic już więcej nie wymyśle :-/

Awatar użytkownika
sebabix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2008, 19:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: sebabix » 30 kwie 2009, 05:50

świece działają prawidłowo , zimno grzeją ciepło nie grzeją , jadę rano do pracy ok 5.30 jest jeszcze dość chłodno świeczki zadziałają i auto odpala ok , ale gdy wracam z pracy ok 14.00 jest bardzo ciepło i świeczki nie grzeją silnik zimny i pojawia się problem z zapaleniem muszę przytrzymać ok 4-5 sekund żeby zapalił , potem jak już silnik złapie temperaturę zapala na dotyk

przemek4net
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: przemek4net » 30 kwie 2009, 09:11

Witam,
sebabix pisze:kompa podłączałem i zero błędów , trzeba udać się do mechanika bo chyba nic już więcej nie wymyśle :-/
1) nie wymieniac/naprawiac nic na pale
2) kupic kabelek (jezeli nie masz) diagnostyczny
3) przeczytac:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... iagnostyka
4) wykonac logi (podstawa to kat wtrysku 004BS!!!) - przynajmniej statyczne ale dolaczysz dyn i wiecej sie o aucie dowiesz!
5) przygotowac raport jak tutaj
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=logi+ake

Czy pewny jestes, ze pompa sie nie zapowietrza? Wezyki przelewowe kupuje sie "na metry" (taniocha) a do wymiany wystarcza kombinerki i noz kuchenny (poradzisz sobie)

Zle ustawiony kat wtrysku nie jest widziany jako blad "zly kat wtrysku" ale jako niewlasciwe wartosci w logu 004 basic setings
vag-com w wersji demo ma chyba zablokowana opcje BS wiec potrzeba miec odblokowana

To syfienie sie na fotce moze nie byc zwiazane z wezykami przelewowymi ale z wyciekami na gumkach przy wtryskach (tych wprasowanych w pokrywe) - olej
moze pomoze
26v6tdi-i-inneuszczelnienie-wyciekow-z- ... vt9496.htm
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny

Awatar użytkownika
sebabix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2008, 19:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: sebabix » 30 kwie 2009, 15:11

dzisiaj przed wyjściem z pracy przyjrzałem się dokładnie wężykowi paliwowemu i dostrzegłem pęcherzyk,oczywiście źle zapalił ,możliwe ze się zapowietrza tylko dlaczego rano zapala dobrze , gdyby przyczyna była w zapowietrzaniu to rano chyba tez powinien źle zapalać ,

Awatar użytkownika
sebabix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2008, 19:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: sebabix » 30 kwie 2009, 21:14

wymieniłem wszystkie przelewy , są na nich zamontowane zaworki jednokierunkowe ,zwykłym dmuchaniem nie można ich sprawdzić ale jak podłączyłem do kompresora ostały ciśnienia to zadziałały , dociągłem śruby króćców przelewów (były moim zdaniem słabo przykręcone,co najmniej 3/4 obrotu jeszcze przekręciłem śruby) niestety nie miałem nowych miedzianych podkładek zostały stare , faktycznie w przewodzie jest po jakimś czasie jedna mała banka powietrza mam nadzieje ze nie groźna,jutro się okaże czy coś to pomogło

[ Dodano: 2009-05-03, 18:20 ]
niestety uszczelnienie przelewów nie przyniosło poprawy ,wymieniłem przeplywomierz i dalej lipa.

[ Dodano: 2009-06-26, 21:58 ]
Obrazek
Obrazek

Rjsunset
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2009, 00:20
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Rjsunset » 26 cze 2009, 22:56

Witam, bardzo prosze fachowców o pomoc w odczytaniu logow sebabixa. :?:

Awatar użytkownika
sebabix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2008, 19:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: sebabix » 27 cze 2009, 05:42

dzięki :!: no to teraz trzeba szukać mechanika który ma o tym pojecie , to nie będzie łatwe

Awatar użytkownika
sebabix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2008, 19:24
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: sebabix » 27 cze 2009, 16:07

przeczytałem , jak tylko przestanie padać deszcz ( a pada cały ostatnio czas) biorę się do dzieła .


Kąt wtrysku ustawiony ,dawka startowa na 33200 i autko zapala na dotyk !!!!!!!

Rjsunset
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2009, 00:20
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Rjsunset » 14 wrz 2009, 22:11

Dzień dobry,
Przeczyałem wiele wątków i dzięki Wam a w szczególności dzięki Piotrusiowi oraz Sebabixowi doszedłem do tego miejsca. Problem ten sam co u Sebabixa. Ciezko pali gdy zimny a swiece nie grzeja. Uprzejmie Was prosze o analize logow wykonanych przy temp 91,5st:

2009-09-13 - LOGI Audi A6 2.5TDI.jpg

Dziękuję z góry za pomoc

Obrazek

Rjsunset
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2009, 00:20
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Rjsunset » 15 wrz 2009, 19:48

Dziękuję Piotruś za szybką poradę. Właśnie z Tego linku korzystałem przeprowadzając pomiary. Piszesz, ze
1 kolumna - 835 / min
2 kolumna - late
3 kolumna - 3,2 *BTDC (lub inna ale bardzo zbliżona wartość)
4 kolumna - 100,2 %
a u mnie jak zerkniesz na logi jest w trzeciej kolumnie minus 5,4 a w czwartej okolo 80%.

Ne wiem jak zmienic tez aby program zaczal wyswietlac ATDC a nie BTDC..., czy on sam to pokaze po regulacji?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-09-15, 20:11 ]
I jeszcze prośba, poniewaz nie jestem ani ciut ciut mechanikiem, kto mógłby się podjąć takiego zadania. Najlepiej woj. podkarpackie ew małopolskie, śląskie...
Raz jeszcze dziękuję za pomoc.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 15 wrz 2009, 21:39

witam, panowie nie będę zakładał nowego tematu chyba autor się nie pogniewa :-) mam pytanko o sprawdzenie logów kąta wtrysku ponieważ też przestawiałem poniżej moje wypociny :oops:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e80 ... 651a8.html - przed reg.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d59 ... e75ff.html - po reg.
jednak wcześniej przed wymianą rozrządu odpalał lepiej na zimnym (i wydaje mi się że mniej palił :-/ ) niestety nie zachowały mi się logi z tamtego czasu dlatego proszę was o ocenę ;-)

Rjsunset
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 cze 2009, 00:20
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Rjsunset » 15 wrz 2009, 22:30

Dziekuje za bardzo konkretna pomoc Piotrus. Zapytanie do kolegow juz wyslalem.
Wiem, ze mozna gdzis kliknac "Pomogl" ale jeszcze nie jestem biegly na Forum, jak znajde to klikne! A od siebie raz jeszcze wielkie dzieki!

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 16 wrz 2009, 08:50

oki. przed wymianą rozrządu było okej zimny ciepły palił jednakowo :-) jednak po wymianie rozrządu jak był zimny to musiałem 2 razy kręcić. logi są z sierpnia bo 1 jest przed ustawieniem kąta a 2 po moich ustawianiach. Teraz niby dobrze odpala ale... wcześniej odpalał na dotyk cyk i palił a tera muszę trzymać kluczyk 2 cyki :-)
to w 2 linku jest tak jak mam teraz <ok>
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja