[A6 C5 2.5TDI]Ciężko pali gdy zimny a świece nie grzeją
[A6 C5 2.5TDI]Ciężko pali gdy zimny a świece nie grzeją
Witam, mam problem z zapalaniem gdy silnik zimny a temperatura powietrza wysoka i świece nie grzeją, trzeba chwile pokręcić żeby załapał ,jak jest zimno i świece grzeją pali jak należy , wymieniłem filtr paliwa , czujnik temperatury , świece żarowe i nic to nie pomogło, zauważyłem ze przy jednym z wtrysków jest mokro od paliwa , czy to może być przyczyna moich kłopotów ? Na allegro są urządzenia które wymuszają prace świec nawet gdy jest ciepło , czy warto zastosować to rozwiązanie ?
![Obrazek]()
świece działają prawidłowo , zimno grzeją ciepło nie grzeją , jadę rano do pracy ok 5.30 jest jeszcze dość chłodno świeczki zadziałają i auto odpala ok , ale gdy wracam z pracy ok 14.00 jest bardzo ciepło i świeczki nie grzeją silnik zimny i pojawia się problem z zapaleniem muszę przytrzymać ok 4-5 sekund żeby zapalił , potem jak już silnik złapie temperaturę zapala na dotyk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
Witam,
2) kupic kabelek (jezeli nie masz) diagnostyczny
3) przeczytac:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... iagnostyka
4) wykonac logi (podstawa to kat wtrysku 004BS!!!) - przynajmniej statyczne ale dolaczysz dyn i wiecej sie o aucie dowiesz!
5) przygotowac raport jak tutaj
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=logi+ake
Czy pewny jestes, ze pompa sie nie zapowietrza? Wezyki przelewowe kupuje sie "na metry" (taniocha) a do wymiany wystarcza kombinerki i noz kuchenny (poradzisz sobie)
Zle ustawiony kat wtrysku nie jest widziany jako blad "zly kat wtrysku" ale jako niewlasciwe wartosci w logu 004 basic setings
vag-com w wersji demo ma chyba zablokowana opcje BS wiec potrzeba miec odblokowana
To syfienie sie na fotce moze nie byc zwiazane z wezykami przelewowymi ale z wyciekami na gumkach przy wtryskach (tych wprasowanych w pokrywe) - olej
moze pomoze
26v6tdi-i-inneuszczelnienie-wyciekow-z- ... vt9496.htm
Pozdrawiam,
Przemek
1) nie wymieniac/naprawiac nic na palesebabix pisze:kompa podłączałem i zero błędów , trzeba udać się do mechanika bo chyba nic już więcej nie wymyśle
2) kupic kabelek (jezeli nie masz) diagnostyczny
3) przeczytac:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... iagnostyka
4) wykonac logi (podstawa to kat wtrysku 004BS!!!) - przynajmniej statyczne ale dolaczysz dyn i wiecej sie o aucie dowiesz!
5) przygotowac raport jak tutaj
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=logi+ake
Czy pewny jestes, ze pompa sie nie zapowietrza? Wezyki przelewowe kupuje sie "na metry" (taniocha) a do wymiany wystarcza kombinerki i noz kuchenny (poradzisz sobie)
Zle ustawiony kat wtrysku nie jest widziany jako blad "zly kat wtrysku" ale jako niewlasciwe wartosci w logu 004 basic setings
vag-com w wersji demo ma chyba zablokowana opcje BS wiec potrzeba miec odblokowana
To syfienie sie na fotce moze nie byc zwiazane z wezykami przelewowymi ale z wyciekami na gumkach przy wtryskach (tych wprasowanych w pokrywe) - olej
moze pomoze
26v6tdi-i-inneuszczelnienie-wyciekow-z- ... vt9496.htm
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
wymieniłem wszystkie przelewy , są na nich zamontowane zaworki jednokierunkowe ,zwykłym dmuchaniem nie można ich sprawdzić ale jak podłączyłem do kompresora ostały ciśnienia to zadziałały , dociągłem śruby króćców przelewów (były moim zdaniem słabo przykręcone,co najmniej 3/4 obrotu jeszcze przekręciłem śruby) niestety nie miałem nowych miedzianych podkładek zostały stare , faktycznie w przewodzie jest po jakimś czasie jedna mała banka powietrza mam nadzieje ze nie groźna,jutro się okaże czy coś to pomogło
[ Dodano: 2009-05-03, 18:20 ]
niestety uszczelnienie przelewów nie przyniosło poprawy ,wymieniłem przeplywomierz i dalej lipa.
[ Dodano: 2009-06-26, 21:58 ]
![Obrazek]()
[ Dodano: 2009-05-03, 18:20 ]
niestety uszczelnienie przelewów nie przyniosło poprawy ,wymieniłem przeplywomierz i dalej lipa.
[ Dodano: 2009-06-26, 21:58 ]
Dzień dobry,
Przeczyałem wiele wątków i dzięki Wam a w szczególności dzięki Piotrusiowi oraz Sebabixowi doszedłem do tego miejsca. Problem ten sam co u Sebabixa. Ciezko pali gdy zimny a swiece nie grzeja. Uprzejmie Was prosze o analize logow wykonanych przy temp 91,5st:
2009-09-13 - LOGI Audi A6 2.5TDI.jpg
Dziękuję z góry za pomoc
![Obrazek]()
Przeczyałem wiele wątków i dzięki Wam a w szczególności dzięki Piotrusiowi oraz Sebabixowi doszedłem do tego miejsca. Problem ten sam co u Sebabixa. Ciezko pali gdy zimny a swiece nie grzeja. Uprzejmie Was prosze o analize logow wykonanych przy temp 91,5st:
2009-09-13 - LOGI Audi A6 2.5TDI.jpg
Dziękuję z góry za pomoc
Dziękuję Piotruś za szybką poradę. Właśnie z Tego linku korzystałem przeprowadzając pomiary. Piszesz, ze
Ne wiem jak zmienic tez aby program zaczal wyswietlac ATDC a nie BTDC..., czy on sam to pokaze po regulacji?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-09-15, 20:11 ]
I jeszcze prośba, poniewaz nie jestem ani ciut ciut mechanikiem, kto mógłby się podjąć takiego zadania. Najlepiej woj. podkarpackie ew małopolskie, śląskie...
Raz jeszcze dziękuję za pomoc.
a u mnie jak zerkniesz na logi jest w trzeciej kolumnie minus 5,4 a w czwartej okolo 80%.1 kolumna - 835 / min
2 kolumna - late
3 kolumna - 3,2 *BTDC (lub inna ale bardzo zbliżona wartość)
4 kolumna - 100,2 %
Ne wiem jak zmienic tez aby program zaczal wyswietlac ATDC a nie BTDC..., czy on sam to pokaze po regulacji?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-09-15, 20:11 ]
I jeszcze prośba, poniewaz nie jestem ani ciut ciut mechanikiem, kto mógłby się podjąć takiego zadania. Najlepiej woj. podkarpackie ew małopolskie, śląskie...
Raz jeszcze dziękuję za pomoc.
witam, panowie nie będę zakładał nowego tematu chyba autor się nie pogniewa
mam pytanko o sprawdzenie logów kąta wtrysku ponieważ też przestawiałem poniżej moje wypociny :oops:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e80 ... 651a8.html - przed reg.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d59 ... e75ff.html - po reg.
jednak wcześniej przed wymianą rozrządu odpalał lepiej na zimnym (i wydaje mi się że mniej palił
) niestety nie zachowały mi się logi z tamtego czasu dlatego proszę was o ocenę 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e80 ... 651a8.html - przed reg.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d59 ... e75ff.html - po reg.
jednak wcześniej przed wymianą rozrządu odpalał lepiej na zimnym (i wydaje mi się że mniej palił


oki. przed wymianą rozrządu było okej zimny ciepły palił jednakowo
jednak po wymianie rozrządu jak był zimny to musiałem 2 razy kręcić. logi są z sierpnia bo 1 jest przed ustawieniem kąta a 2 po moich ustawianiach. Teraz niby dobrze odpala ale... wcześniej odpalał na dotyk cyk i palił a tera muszę trzymać kluczyk 2 cyki
to w 2 linku jest tak jak mam teraz


to w 2 linku jest tak jak mam teraz

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !