Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Silnik "przystawia" po odpaleniu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
macko93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 lut 2017, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

[AGA 2.4 165 KM] Silnik "przystawia" po odpaleniu

Post autor: macko93 » 28 lut 2019, 10:19

Witam,

mam mały, aczkolwiek znaczący problem z silnikiem. Otóz zaraz po odpaleniu, silnik w trakcie przyspieszania tak jakby "przystawia". Jakby gubił moc. Wygląda to mniej więcej tak, że po ruszeniu, w trakcie przyspieszania, silnik przyspiesza jakby pulsacyjnie. Jakbym naprzemiennie wciskał i puszczał gaz. Trwa to do kilku minut po odpaleniu. Po przełączeniu się silnika na LPG problem momentalnie ustępuje.

Świece i kable wysokiego napięcia wymieniane rok temu (12tyś km temu), i nie rozwiązały problemu. Wsadzałem NGK, więc też nie jakieś najtańsze chińczyki. Cewka również wymieniona, 3 tygodnie temu, na co prawda używkę ori, ale efekt na poprzedniej i obecnej również bez zmian.

Wiem, że gdzieś w okolicach odmy krótkiej mam jakąś nieszczelność. Czy mogłoby to powodować takie objawy, tym bardziej że ustępują po kilku minutach jazdy?

Nie bardzo wiem gdzie doszukiwać sie problemu, wiec będę niezmiernie wdzięczny za wszelką pomoc.

Z góry dzięki :)

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 28 lut 2019, 11:42

bardziej bym się doszukiwał problemów w układzie paliwowym- benzyny
jeśli piszesz że po przełączeniu na gaz objawy ustępują
może pompa niedomaga , może tylko filtr paliwa .
to najtańsze i najprostsze do sprawdzenia

Awatar użytkownika
macko93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 lut 2017, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macko93 » 28 lut 2019, 12:07

Filtr był wymieniany (ale fakt, że wykręciłem jeszcze chyba oryginał z fabryki).

Więc być może faktycznie pompa nie domaga. Poprzedni właściciel chyba dużo na rezerwie latał.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 lut 2019, 16:19

Spróbuj opalania awaryjnego na LPG

Awatar użytkownika
macko93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 lut 2017, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macko93 » 01 mar 2019, 14:31

zwonko pisze:Spróbuj opalania awaryjnego na LPG
Ale w sumie to w jakim celu? :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 01 mar 2019, 15:37

Mówisz że na LPG chodzi już dobrze. Tylko że LPG zaczyna działać przy 30-40 stopniach. Zobacz czy dobrze chodzi gdy go odpalisz na LPG. Stwierdzisz czy to problem zimniego silnika czy benzyny

Awatar użytkownika
macko93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 lut 2017, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macko93 » 01 mar 2019, 16:38

No w sumie faktycznie może to być jakiś pomysł. Sprawdzę, dzięki za podpowiedź

Dyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2019, 03:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Dyg » 02 mar 2019, 12:19

Miałem kiedyś taki problem w innym aucie z bardzo dużym przebiegiem. Powodem było zużycie silnika, zła szczelność, po rozgrzaniu ustępowało

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 07 mar 2019, 20:01

Zimny silnik nie lubi lpg. Lepiej zobaczyć przełączając na benzynę, gdy silnik jest rozgrzany. Jak będzie źle to skasować korekty i znowu sprawdzić. Też obstawiam pompę (albo syf w baku).

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 25 mar 2019, 14:40

macko93 pisze:Jakbym naprzemiennie wciskał i puszczał gaz. Trwa to do kilku minut po odpaleniu. Po przełączeniu się silnika na LPG problem momentalnie ustępuje.
W jaki sposób problem z pompą lub syf w baku ma znikać rozgrzaniu? i czemu zimny nie lubi lpg?
qwerty01 pisze:Zimny silnik nie lubi lpg. Lepiej zobaczyć przełączając na benzynę, gdy silnik jest rozgrzany. Jak będzie źle to skasować korekty i znowu sprawdzić. Też obstawiam pompę (albo syf w baku).
Problem ewidentnie jest związany z temperaturą pracy silnika lub zbierająca się wilgocią, obejrzy bardzo dobrze świecie czy nie ma na nich uszkodzeń, może dostawać się wilgoć choć na lpg działa dobrze to wątpię.
Zobacz też kostki od wtrysków, może tam jest problem. Zacznij od eliminacji rzeczy które działają, potem zostanie tylko kilka rzeczy do sprawdzenia.
Jak możesz sprawdź sprężanie na cylindrach na zimnych.
Fuck Fuel Economy

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 25 mar 2019, 16:45

Zimny silnik nie lubi lpg.
A niby czemu miałby nie lubić?

Awatar użytkownika
macko93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 lut 2017, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macko93 » 02 kwie 2019, 12:27

Toperz pisze:Problem ewidentnie jest związany z temperaturą pracy silnika lub zbierająca się wilgocią, obejrzy bardzo dobrze świecie czy nie ma na nich uszkodzeń, może dostawać się wilgoć choć na lpg działa dobrze to wątpię.
Zobacz też kostki od wtrysków, może tam jest problem. Zacznij od eliminacji rzeczy które działają, potem zostanie tylko kilka rzeczy do sprawdzenia.
Jak możesz sprawdź sprężanie na cylindrach na zimnych.
Teoria z wilgocią ma w sumie sporo sensu. Rzeczywiście, częściej problem pojawiał się w trakcie intensywnych deszczów, czy ogólnie przy jakimkolwiek rodzaju opadów. Pytanie - gdzie można by szukać nieszczelności?

Ok, sprężanie postaram się sprawdzić, choć nie wiem kiedy dokładnie, bo muszę wpaść w posiadanie sprzętu pomiarowego. Podpowiedz mi tylko proszę, bo na różne, sprzeczne ze sobą informacje trafiałem - poprawne mierzenie sprężania przy na maxa otwartej przepustnicy (wciśniętym w opór pedale gazu) tak? Odepnę oczywiście przy okazji bezpiecznik pompy paliwa.

Wtyczki wtrysków postaram się przeczyścić contact cleanerem. I organoleptycznie przejrzeć pod kątem uszkodzeń mechanicznych.

Samo zużycie silnika przy takim przebiegu wydaje mi się nie powinno chyba być na tyle duże. Co prawda był kręcony (trafiłem na info z duńskich przeglądów), ale wg moich obliczeń - o jakieś 80-90tyś km. Więc na chwilę obecną wychodziłoby mu jakieś 360tyś nalotu. No chyba że był bardzo źle traktowany wcześniej.

P.S.
Wybaczcie późną odpowiedź. Maile informujące o nowych wiadomościach lądowały mi w spamie, a w natłoku różnych zajęć wypadło mi zupełnie by tu zaglądać

Deba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 mar 2019, 10:35
Imię: Jacek
Rocznik: 2020
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Deba » 02 kwie 2019, 14:39

Sprawdź jaką temperaturę silnika jaką komp dostaje i wartości z sondy lambda może to być problem dawki paliwa na zimnym silniku. W zależności min. od temp. silnika komputer dawkuje paliwo. Kiedyś ssanie było ręczne teraz jest odpowiednia mapa wtrysku. LPG jest niezależne od tego systemu i może działać ok. Sonda lambda podaje do kompa współczynnik AFR (stosunek paliwa do powietrza) przy zimnym silniku powinien być wyższy ( bogata mieszanka ) niż przy rozgrzanym.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2019, 14:51 przez Deba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
macko93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 07 lut 2017, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: macko93 » 02 kwie 2019, 14:43

A to nie działa aby tak, że do pewnej temperatury roboczej silnika/sond, sondy w ogóle nie pracują?

Deba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 mar 2019, 10:35
Imię: Jacek
Rocznik: 2020
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Deba » 02 kwie 2019, 14:55

Pracuje cały czas przecież możesz jeździć wysoko w górach albo nad morzem i masz inną gęstość powietrza sonda ma zadanie utrzymać optymalną wartość mieszanki zapisaną w mapach wtrysku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja