Nie ma tam jak nawet ręki włożyć. Jest on nad miską, obok kompresor zawieszenia. Masakra. Co lepsze alternator dopiero co zamontowany po wizycie u elektryka przy okazji wyjmowania silnika, zmiany rozrządu i masy rzeczy...
A6 C6 Allroad wymina alternatora
-
mischa
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
A6 C6 Allroad wymina alternatora
Pomocy
Ma ktoś pod ręką ETKA-ę (moja chwilowo nieaktywna przez zmianę dysku), żeby mi wysłał z ciekawości jaka jest procedura demontażu alternatora w C6 Allroad.
Nie ma tam jak nawet ręki włożyć. Jest on nad miską, obok kompresor zawieszenia. Masakra. Co lepsze alternator dopiero co zamontowany po wizycie u elektryka przy okazji wyjmowania silnika, zmiany rozrządu i masy rzeczy...
Nie ma tam jak nawet ręki włożyć. Jest on nad miską, obok kompresor zawieszenia. Masakra. Co lepsze alternator dopiero co zamontowany po wizycie u elektryka przy okazji wyjmowania silnika, zmiany rozrządu i masy rzeczy...
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
-
yarowsc
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: A6 C6 Allroad wymina alternatora
elektryk kiepskimischa pisze:Pomocy![]()
Co lepsze alternator dopiero co zamontowany po wizycie u elektryka przy okazji wyjmowania silnika, zmiany rozrządu i masy rzeczy...
-
mischa
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Pomijając jakże zacną, chociaż merytorycznie nic nie wnoszącą do problemu i dyskusji, oraz dość mocno oczywistą wypowiedź yarowsc, dokańczam temat.
W allroad przez kompresor zawieszenia, przewody chłodnicy oleju ze skrzyni, dostęp jest na prawdę słaby. Tam dłoni nie idzie wcisnąć. Jednak, gdy zajdzie potrzeba, da się wymienić prawidłowo regulator napięcia.
1. Odłączamy klemę z aku w bagażniku.
2. Odłączamy przewód główny alternatora.
3. Odłączamy złączkę rozrusznika, a następnie przewód zasilający rozrusznik.
4. Odkręcamy (jak są) dwie nakrętki obudowy, 8 chyba
5. Odkręcamy 3 śruby regulatora.
Regulator idzie zdjąć i założyć nowy.
Tak wygląda regulator VALEO do alternatora 059903015R
![Obrazek]()
Jeżeli jednak zajdzie potrzeba jego wymiany (uszkodzony mostek, uzwojenia, bieżnie wzbudzenia) da się go wyjąć. Nie łatwo, ale bez rozbierania pasa przedniego lub odłączania przewodów chłodnicy oleju. U mnie musiałem po operacji dolać 0,8l oleju do skrzyni.
1. Odłączamy klemę z aku w bagażniku.
2. Odłączamy przewód główny alternatora.
3. Odłączamy złączkę rozrusznika, a następnie przewód zasilający rozrusznik.
4. Odkręcamy kompresor zawieszenia (nie trzeba go odłączać)
Trzeba silnik ciut opuścić, więc bez podnośnika w kanale lipa.
5. Odkręcamy prawą łapę silnika. Chociaz trochę.
6. Popuszczamy przednie mocowanie silnika. Jedna śruba, lewa może zostać
7. Zdejmujemy pasek wielorowkowy
8. Odkręcamy alternator.
9. Zostają dwa pręty na do których jest podwieszony kompresor. Wygiąłem je trochę, są stalowe.
10. Trzeba tez poluzować mocowanie przewodów do chłodnicy skrzyni
Alternator wychodzi...
W allroad przez kompresor zawieszenia, przewody chłodnicy oleju ze skrzyni, dostęp jest na prawdę słaby. Tam dłoni nie idzie wcisnąć. Jednak, gdy zajdzie potrzeba, da się wymienić prawidłowo regulator napięcia.
1. Odłączamy klemę z aku w bagażniku.
2. Odłączamy przewód główny alternatora.
3. Odłączamy złączkę rozrusznika, a następnie przewód zasilający rozrusznik.
4. Odkręcamy (jak są) dwie nakrętki obudowy, 8 chyba
5. Odkręcamy 3 śruby regulatora.
Regulator idzie zdjąć i założyć nowy.
Tak wygląda regulator VALEO do alternatora 059903015R

Jeżeli jednak zajdzie potrzeba jego wymiany (uszkodzony mostek, uzwojenia, bieżnie wzbudzenia) da się go wyjąć. Nie łatwo, ale bez rozbierania pasa przedniego lub odłączania przewodów chłodnicy oleju. U mnie musiałem po operacji dolać 0,8l oleju do skrzyni.
1. Odłączamy klemę z aku w bagażniku.
2. Odłączamy przewód główny alternatora.
3. Odłączamy złączkę rozrusznika, a następnie przewód zasilający rozrusznik.
4. Odkręcamy kompresor zawieszenia (nie trzeba go odłączać)
Trzeba silnik ciut opuścić, więc bez podnośnika w kanale lipa.
5. Odkręcamy prawą łapę silnika. Chociaz trochę.
6. Popuszczamy przednie mocowanie silnika. Jedna śruba, lewa może zostać
7. Zdejmujemy pasek wielorowkowy
8. Odkręcamy alternator.
9. Zostają dwa pręty na do których jest podwieszony kompresor. Wygiąłem je trochę, są stalowe.
10. Trzeba tez poluzować mocowanie przewodów do chłodnicy skrzyni
Alternator wychodzi...
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.








