Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z ogrzewaniem

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
staski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
Imię: Stanisław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przeczyce

Problem z ogrzewaniem

Post autor: staski1 » 12 lut 2019, 19:20

Czy miał ktoś już podobne objawy w niewłaściwym funkcjonowaniu ogrzewania w A6C7 ?
Silnik temp.90 stopni,obydwa węże od nagrzewnicy gorące(wlot i wylot) ,na panelu nastawa HI.
Od strony kierowcy nawiew ciepły ,od strony pasażera letni.Podczas jazdy temperatura nawiewu spada tak,że od strony kierowcy ledwo co grzeje ,a od strony pasażera praktycznie leci chłodne. VSCD pokazuje brak błędów.
Wie ktoś co jest grane?

[ Dodano: 2019-02-12, 19:20 ]
200 wyświetleń i nikt nie kuma?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2019, 22:43

Robiłeś testy za pomocą VCDSa?

staski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
Imię: Stanisław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przeczyce

Post autor: staski1 » 13 lut 2019, 10:48

Napisałem :VSCD pokazuje brak błędów.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2019, 13:54

Pytałem się o przeprowadzenie testów klap itp., a nie sprawdzenie błędów :).

staski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
Imię: Stanisław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przeczyce

Post autor: staski1 » 13 lut 2019, 17:24

Taki mądry w tym temacie to nie jestem ,chyba że możesz podpowiedzieć jak to zrobić.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2019, 18:20

Jak wejdziesz w sterownik klimy, to po prawej stronie będziesz miał testy. Sprawdzisz nimi dmuchawę, zawory, klapy itp.

staski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
Imię: Stanisław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przeczyce

Post autor: staski1 » 16 lut 2019, 21:01

Jutro wstawię foty z testów ,bo kabel przez nieuwagę WIFi poszedł się pieprzyć ,jutro będzie nowy <wnerw>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lut 2019, 00:10

Kupiłeś kabel z atmegą i bootloaderem? Jeśli tak, to można go ożywić.

staski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
Imię: Stanisław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przeczyce

Post autor: staski1 » 17 lut 2019, 18:51

Testy,nastawy fabryczne klap,potencjometrów porobione ,no i odczyt przy 90 stopniach silnika takie jak na fotce Obrazek .
Różnica między lewą a prawą stroną to ok.7stopni ,no i czy temperatura powietrza wylotowego nie powinna być większa niż te 42 stopnie?

[ Dodano: 2019-02-17, 18:46 ]
Obrazek

[ Dodano: 2019-02-17, 18:51 ]
Coś zdjęcie nie wchodzi ,więc napiszę:
temp.lewego nawiewu 41st.
temp.prawego nawiewu 33st.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 lut 2019, 03:44

staski1 pisze:Coś zdjęcie nie wchodzi ,więc napiszę:
zły link podajesz (do strony, nie do obrazka. Pod obrazkiem masz generator linków na forum). Tu masz swoją fotę:
Obrazek

staski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
Imię: Stanisław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przeczyce

Post autor: staski1 » 20 lut 2019, 18:33

Dzięki,za pomoc <okok>

[ Dodano: 2019-02-20, 18:33 ]
Nie ma ktoś pomysłu co z tym zrobić? Dodam ,że po sprawdzeniu ogrzewania podczas jazdy ,temperatury
nawiewu są znacznie niższe tzn.lewa strona ledwo ledwo , a prawa strona zimna.

bigjasiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 17 cze 2015, 07:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LIMANOWA

Post autor: bigjasiu » 21 lut 2019, 21:39

a może termostat chu... strzelił. Sprawdź zawór na podszybiu!!!
WYKONANE MODY:
1)BOSE
2) OGRZEWANIE POSTOJOWE
3) SIDE ASSIST
4) LINE ASSIST
5) ACC
6) KAMERA COFANIA
7) PEŁNE QQ2
8) TUNER TV DVBT
9) SOFT CLOSE
10) HUD
11) NIGHT VISION
12) HaK ORIS
13) Wymiana oświetlenia wewnętrznego, na pełen LED

PLANY
1) PNEUMATYKA

staski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
Imię: Stanisław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Przeczyce

Post autor: staski1 » 20 mar 2019, 10:20

bigjasiu -gdyby była to usterka wymieniona przez ciebie ,to wąż powrotny z nagrzewnicy byłby zimniejszy,a w moim przypadku tak jak pisałem wcześniej obydwa węże od nagrzewnicy są gorące.
Tak sobie myślę ,że chyba bez serwisu się nie obejdzie :[

[ Dodano: 2019-03-18, 21:13 ]
Postanowiłem sam się za to zabrać,plan jest taki,że najpierw spróbuję przeczyścić układ chłodzenia za pomocą środka ,który się dolewa do wody po spuszczeniu płynu.Udokumentuję tutaj swoje działania (może komuś się przyda).Po pierwsze zabrałem się za spuszczenie starego płynu-zacząłem odkręcać dolną osłonę ,aby się dostać do kranika od spustu-i tu zong ,bo główne 4 śruby trzymające osłonę są odkręcane na gwiazdkę nie torxem,no i kaplica.Po kombinacjach odkręciłem dół lewego nadkola po zdjęciu koła,i wtedy mogłem poluzować wąż od chłodnicy.Płyn został spuszczony.Zalałem układ razem ze środkiem.Odpaliłem silnik na 20 min.Zgodnie z instrukcją powinno się w tym czasie wszystko przeczyścić.Nie miałem co robić w czasie kiedy silnik się nagrzewał ,więc poluzowałem wąż odpływowy od nagrzewnicy aby odpowietrzyć układ.I tutaj zdziwko? płyn przez dziurkę nie leci. Zsunąłem nieco wąż aby zobaczyć czy jest przepływ -okazało się .że z wylotu wypływa płyn ,ale bez jakiegoś ciśnienia(może w 5 min nalałoby 500 ml).Ponieważ zaczęło się ściemniać zamknąłem maskę i na dzisiaj koniec ,-ciąg dalszy na pewno nastąpi <nerwus>

[ Dodano: 2019-03-19, 22:23 ]
Dzień drugi-spuściłem wodę ze środkiem czyszczącym.Wypłukałem cały układ chłodzenia dwukrotnie wodą ,za drugim razem nie leciała krystalicznie czysta,ale dałem sobie spokój.W międzyczasie zagotowałem 0.5l octu i 0.5l wody ,a następnie wlałem to na 15 min do nagrzewnicy.Po tym czasie nagrzewnicę przepłukałem wodą pod ciśnieniem i przedmuchałem.Cały układ był pusty i wyczyszczony,więc wszystko poskręcałem i nalałem płynu.Silnik odpalony,jeszcze jakieś uzupełnienie płynu i czekanie na efekty.Gdy silnik osiągnął temp. 60stp. i wyższą nawiew zaczął pracować tak jak należy.Czas na jazdę próbną. Po przejechaniu 5 km -wszystko ok.-nagrzewnica grzeje jak trzeba.Po powrocie silnik został na chwilę wyłączony,Po ponownym uruchomieniu ,przy temp.silnika 80 stp. z nawiewów leci zimne powietrze, oczywiście przy nastawie HI. <wnerw> Nie daje za wygraną =silnik pracuje ,a ja coś tam sprawdzam VAG iem,po około godzinie ni stąd ni zowąd zaczyna lecieć z nawiewów gorące powietrze.Sprawdziłem węże do nagrzewnicy -tak jak wcześniej obydwa gorące.Myślę ,że elektrozawór powinien być sprawny,a przyczyną powinien być jakiś czujnik sterujący klapą gorącego powietrza.Co i jak jeszcze nie wiem -walka nie skończona.Ciąg dalszy walki z ogrzewaniem pewnie wkrótce nastąpi ,co nie omierzam udokumentować <okok>

[ Dodano: 2019-03-20, 10:20 ]
Czy może ktoś podpowiedzieć ,gdzie są i jak sprawdzić VCDSem czujniki temperatury wewnętrznej?

YaroC6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2012, 21:56
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wyszków

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: YaroC6 » 17 lis 2020, 08:29

Miałem podobną sytuację. Diagnoza padła na zapchaną nagrzewnice, wypłukałem układ 2 razy środkiem liqui moly i po zalaniu układu wodą, odpowietrzeniu i zagrzaniu wszystkie nawiewy grzały jak złe, po spuszczeniu wody i zalaniu już na gotowo płynu chłodniczego, odpowietrzeniu itp. strona pasażera letnia <zmeczony>

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z ogrzewaniem

Post autor: qujot » 18 lis 2020, 00:07

Ostatnio sąsiad miał podobnie. Też postawiliśmy na zapchaną nagrzewnicę gdyż to dość częsty objaw. I też chcieliśmy płukać na złożonym aucie ale ostatecznie dostaliśmy się do nagrzewnicy. Syf jaki wypłynął
Obrazek Obrazek

Nagrzewnica w środku
Obrazek

Płukaliśmy ciepłą wodą później jakimś środkiem ale trząsaliśmy nagrzewnicą we wszystkie strony świata i dopiero wtedy syf wylatywał. Samym przelewem nawet specyfikiem na 99% nic byśmy nie zdziałali gdyż wola leciała praktycznie czysta.
Po zabiegu na razie jest okej, oby jak najdłużej :] choć i tak zalecana jest wymiana na nową skoro już i tak auto rozgrzebane.

Na grupie na FB bywają i takie przypadki Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl