Problem z ogrzewaniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
- Imię: Stanisław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Przeczyce
Problem z ogrzewaniem
Czy miał ktoś już podobne objawy w niewłaściwym funkcjonowaniu ogrzewania w A6C7 ?
Silnik temp.90 stopni,obydwa węże od nagrzewnicy gorące(wlot i wylot) ,na panelu nastawa HI.
Od strony kierowcy nawiew ciepły ,od strony pasażera letni.Podczas jazdy temperatura nawiewu spada tak,że od strony kierowcy ledwo co grzeje ,a od strony pasażera praktycznie leci chłodne. VSCD pokazuje brak błędów.
Wie ktoś co jest grane?
[ Dodano: 2019-02-12, 19:20 ]
200 wyświetleń i nikt nie kuma?
Silnik temp.90 stopni,obydwa węże od nagrzewnicy gorące(wlot i wylot) ,na panelu nastawa HI.
Od strony kierowcy nawiew ciepły ,od strony pasażera letni.Podczas jazdy temperatura nawiewu spada tak,że od strony kierowcy ledwo co grzeje ,a od strony pasażera praktycznie leci chłodne. VSCD pokazuje brak błędów.
Wie ktoś co jest grane?
[ Dodano: 2019-02-12, 19:20 ]
200 wyświetleń i nikt nie kuma?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
- Imię: Stanisław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Przeczyce
Testy,nastawy fabryczne klap,potencjometrów porobione ,no i odczyt przy 90 stopniach silnika takie jak na fotce .
Różnica między lewą a prawą stroną to ok.7stopni ,no i czy temperatura powietrza wylotowego nie powinna być większa niż te 42 stopnie?
[ Dodano: 2019-02-17, 18:46 ]
[ Dodano: 2019-02-17, 18:51 ]
Coś zdjęcie nie wchodzi ,więc napiszę:
temp.lewego nawiewu 41st.
temp.prawego nawiewu 33st.
Różnica między lewą a prawą stroną to ok.7stopni ,no i czy temperatura powietrza wylotowego nie powinna być większa niż te 42 stopnie?
[ Dodano: 2019-02-17, 18:46 ]
[ Dodano: 2019-02-17, 18:51 ]
Coś zdjęcie nie wchodzi ,więc napiszę:
temp.lewego nawiewu 41st.
temp.prawego nawiewu 33st.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 344
- Rejestracja: 17 cze 2015, 07:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LIMANOWA
a może termostat chu... strzelił. Sprawdź zawór na podszybiu!!!
WYKONANE MODY:
1)BOSE
2) OGRZEWANIE POSTOJOWE
3) SIDE ASSIST
4) LINE ASSIST
5) ACC
6) KAMERA COFANIA
7) PEŁNE QQ2
8) TUNER TV DVBT
9) SOFT CLOSE
10) HUD
11) NIGHT VISION
12) HaK ORIS
13) Wymiana oświetlenia wewnętrznego, na pełen LED
PLANY
1) PNEUMATYKA
1)BOSE
2) OGRZEWANIE POSTOJOWE
3) SIDE ASSIST
4) LINE ASSIST
5) ACC
6) KAMERA COFANIA
7) PEŁNE QQ2
8) TUNER TV DVBT
9) SOFT CLOSE
10) HUD
11) NIGHT VISION
12) HaK ORIS
13) Wymiana oświetlenia wewnętrznego, na pełen LED
PLANY
1) PNEUMATYKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:24
- Imię: Stanisław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Przeczyce
bigjasiu -gdyby była to usterka wymieniona przez ciebie ,to wąż powrotny z nagrzewnicy byłby zimniejszy,a w moim przypadku tak jak pisałem wcześniej obydwa węże od nagrzewnicy są gorące.
Tak sobie myślę ,że chyba bez serwisu się nie obejdzie
[ Dodano: 2019-03-18, 21:13 ]
Postanowiłem sam się za to zabrać,plan jest taki,że najpierw spróbuję przeczyścić układ chłodzenia za pomocą środka ,który się dolewa do wody po spuszczeniu płynu.Udokumentuję tutaj swoje działania (może komuś się przyda).Po pierwsze zabrałem się za spuszczenie starego płynu-zacząłem odkręcać dolną osłonę ,aby się dostać do kranika od spustu-i tu zong ,bo główne 4 śruby trzymające osłonę są odkręcane na gwiazdkę nie torxem,no i kaplica.Po kombinacjach odkręciłem dół lewego nadkola po zdjęciu koła,i wtedy mogłem poluzować wąż od chłodnicy.Płyn został spuszczony.Zalałem układ razem ze środkiem.Odpaliłem silnik na 20 min.Zgodnie z instrukcją powinno się w tym czasie wszystko przeczyścić.Nie miałem co robić w czasie kiedy silnik się nagrzewał ,więc poluzowałem wąż odpływowy od nagrzewnicy aby odpowietrzyć układ.I tutaj zdziwko? płyn przez dziurkę nie leci. Zsunąłem nieco wąż aby zobaczyć czy jest przepływ -okazało się .że z wylotu wypływa płyn ,ale bez jakiegoś ciśnienia(może w 5 min nalałoby 500 ml).Ponieważ zaczęło się ściemniać zamknąłem maskę i na dzisiaj koniec ,-ciąg dalszy na pewno nastąpi
[ Dodano: 2019-03-19, 22:23 ]
Dzień drugi-spuściłem wodę ze środkiem czyszczącym.Wypłukałem cały układ chłodzenia dwukrotnie wodą ,za drugim razem nie leciała krystalicznie czysta,ale dałem sobie spokój.W międzyczasie zagotowałem 0.5l octu i 0.5l wody ,a następnie wlałem to na 15 min do nagrzewnicy.Po tym czasie nagrzewnicę przepłukałem wodą pod ciśnieniem i przedmuchałem.Cały układ był pusty i wyczyszczony,więc wszystko poskręcałem i nalałem płynu.Silnik odpalony,jeszcze jakieś uzupełnienie płynu i czekanie na efekty.Gdy silnik osiągnął temp. 60stp. i wyższą nawiew zaczął pracować tak jak należy.Czas na jazdę próbną. Po przejechaniu 5 km -wszystko ok.-nagrzewnica grzeje jak trzeba.Po powrocie silnik został na chwilę wyłączony,Po ponownym uruchomieniu ,przy temp.silnika 80 stp. z nawiewów leci zimne powietrze, oczywiście przy nastawie HI. Nie daje za wygraną =silnik pracuje ,a ja coś tam sprawdzam VAG iem,po około godzinie ni stąd ni zowąd zaczyna lecieć z nawiewów gorące powietrze.Sprawdziłem węże do nagrzewnicy -tak jak wcześniej obydwa gorące.Myślę ,że elektrozawór powinien być sprawny,a przyczyną powinien być jakiś czujnik sterujący klapą gorącego powietrza.Co i jak jeszcze nie wiem -walka nie skończona.Ciąg dalszy walki z ogrzewaniem pewnie wkrótce nastąpi ,co nie omierzam udokumentować
[ Dodano: 2019-03-20, 10:20 ]
Czy może ktoś podpowiedzieć ,gdzie są i jak sprawdzić VCDSem czujniki temperatury wewnętrznej?
Tak sobie myślę ,że chyba bez serwisu się nie obejdzie
[ Dodano: 2019-03-18, 21:13 ]
Postanowiłem sam się za to zabrać,plan jest taki,że najpierw spróbuję przeczyścić układ chłodzenia za pomocą środka ,który się dolewa do wody po spuszczeniu płynu.Udokumentuję tutaj swoje działania (może komuś się przyda).Po pierwsze zabrałem się za spuszczenie starego płynu-zacząłem odkręcać dolną osłonę ,aby się dostać do kranika od spustu-i tu zong ,bo główne 4 śruby trzymające osłonę są odkręcane na gwiazdkę nie torxem,no i kaplica.Po kombinacjach odkręciłem dół lewego nadkola po zdjęciu koła,i wtedy mogłem poluzować wąż od chłodnicy.Płyn został spuszczony.Zalałem układ razem ze środkiem.Odpaliłem silnik na 20 min.Zgodnie z instrukcją powinno się w tym czasie wszystko przeczyścić.Nie miałem co robić w czasie kiedy silnik się nagrzewał ,więc poluzowałem wąż odpływowy od nagrzewnicy aby odpowietrzyć układ.I tutaj zdziwko? płyn przez dziurkę nie leci. Zsunąłem nieco wąż aby zobaczyć czy jest przepływ -okazało się .że z wylotu wypływa płyn ,ale bez jakiegoś ciśnienia(może w 5 min nalałoby 500 ml).Ponieważ zaczęło się ściemniać zamknąłem maskę i na dzisiaj koniec ,-ciąg dalszy na pewno nastąpi
[ Dodano: 2019-03-19, 22:23 ]
Dzień drugi-spuściłem wodę ze środkiem czyszczącym.Wypłukałem cały układ chłodzenia dwukrotnie wodą ,za drugim razem nie leciała krystalicznie czysta,ale dałem sobie spokój.W międzyczasie zagotowałem 0.5l octu i 0.5l wody ,a następnie wlałem to na 15 min do nagrzewnicy.Po tym czasie nagrzewnicę przepłukałem wodą pod ciśnieniem i przedmuchałem.Cały układ był pusty i wyczyszczony,więc wszystko poskręcałem i nalałem płynu.Silnik odpalony,jeszcze jakieś uzupełnienie płynu i czekanie na efekty.Gdy silnik osiągnął temp. 60stp. i wyższą nawiew zaczął pracować tak jak należy.Czas na jazdę próbną. Po przejechaniu 5 km -wszystko ok.-nagrzewnica grzeje jak trzeba.Po powrocie silnik został na chwilę wyłączony,Po ponownym uruchomieniu ,przy temp.silnika 80 stp. z nawiewów leci zimne powietrze, oczywiście przy nastawie HI. Nie daje za wygraną =silnik pracuje ,a ja coś tam sprawdzam VAG iem,po około godzinie ni stąd ni zowąd zaczyna lecieć z nawiewów gorące powietrze.Sprawdziłem węże do nagrzewnicy -tak jak wcześniej obydwa gorące.Myślę ,że elektrozawór powinien być sprawny,a przyczyną powinien być jakiś czujnik sterujący klapą gorącego powietrza.Co i jak jeszcze nie wiem -walka nie skończona.Ciąg dalszy walki z ogrzewaniem pewnie wkrótce nastąpi ,co nie omierzam udokumentować
[ Dodano: 2019-03-20, 10:20 ]
Czy może ktoś podpowiedzieć ,gdzie są i jak sprawdzić VCDSem czujniki temperatury wewnętrznej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 02 lut 2012, 21:56
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Problem z ogrzewaniem
Miałem podobną sytuację. Diagnoza padła na zapchaną nagrzewnice, wypłukałem układ 2 razy środkiem liqui moly i po zalaniu układu wodą, odpowietrzeniu i zagrzaniu wszystkie nawiewy grzały jak złe, po spuszczeniu wody i zalaniu już na gotowo płynu chłodniczego, odpowietrzeniu itp. strona pasażera letnia
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Problem z ogrzewaniem
Ostatnio sąsiad miał podobnie. Też postawiliśmy na zapchaną nagrzewnicę gdyż to dość częsty objaw. I też chcieliśmy płukać na złożonym aucie ale ostatecznie dostaliśmy się do nagrzewnicy. Syf jaki wypłynął
Nagrzewnica w środku
Płukaliśmy ciepłą wodą później jakimś środkiem ale trząsaliśmy nagrzewnicą we wszystkie strony świata i dopiero wtedy syf wylatywał. Samym przelewem nawet specyfikiem na 99% nic byśmy nie zdziałali gdyż wola leciała praktycznie czysta.
Po zabiegu na razie jest okej, oby jak najdłużej choć i tak zalecana jest wymiana na nową skoro już i tak auto rozgrzebane.
Na grupie na FB bywają i takie przypadki
Nagrzewnica w środku
Płukaliśmy ciepłą wodą później jakimś środkiem ale trząsaliśmy nagrzewnicą we wszystkie strony świata i dopiero wtedy syf wylatywał. Samym przelewem nawet specyfikiem na 99% nic byśmy nie zdziałali gdyż wola leciała praktycznie czysta.
Po zabiegu na razie jest okej, oby jak najdłużej choć i tak zalecana jest wymiana na nową skoro już i tak auto rozgrzebane.
Na grupie na FB bywają i takie przypadki