Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] błąd 00560

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
PiterG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
Imię: Piter
Rocznik: 2013
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia i Mazury

[ BAU 2.5 179 KM] błąd 00560

Post autor: PiterG » 27 sty 2019, 17:48

Witajcie Forumowicze,
Taka sytuacja. Kontrolka MIL na zegarze. Oprogramowanie VCDS pokazuje to:

Błąd 00560 - układ recyrkulacji spalin
08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny.

Literatura podaje 2 odmiany błędu 00560:

1. Nieosiągnięta granica regulacji
zostaje zapisane, jeśli przez ok. 10 sek. zasysana masa powietrza wynosi określoną wartość poniżej wymaganej masy powietrza.
Przyczyny to: uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (N18), węże podciśnienia zamienione bądź zapchane lub nieszczelne, uszkodzony mechaniczny zawór recyrkulacji spalin.
Objawy: zmniejszona moc, czarny dym.
2. Przekroczona granica regulacji
zostaje zapisane, jeśli przez ok. 10 sek. zasysana masa powietrza wynosi określoną wartość powyżej wymaganej masy powietrza.
Przyczyny to: uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (N18), węże podciśnienia zamienione bądź zapchane lub nieszczelne, uszkodzony mechaniczny zawór recyrkulacji spalin.


W moim przypadku nie odczuwam różnic przed jak i po. Pacjent nie szarpie, nie kopci, przyspiesza, silnik odpala bez zarzutów zimny czy ciepły.

Robię pomiary rozszerzone w grupie 03:
MAF spec. 172.7 mg/suw (norma wg VCDS 180-270 mg/suw)
MAF actual 408.2 mg/suw (norma wg VCDS 160-290 mg/suw)
EGR duty cykle 88.4 % (norma 40-75 %).

Podejrzenie pada na zawór recyrkulacji spalin. Mechanik dokonuje pomiary vakuometrem. Potwierdza - zawór nie trzyma podciśnienia w górnych granicach.

Montuje zawór recyrkulacji spalin „no-name”. Wymieniam przy okazji zawór (N18) sterujący AGR (pierburg nówka). Kasuję błąd. Ruszam autem w miasto na jazdę testową i po 10 minutach jazdy, aktywacja na zegarach kontrolki MIL i ponownie błąd 00560.

Dzięki uprzejmości Admina tutejszego forum, ustalam że na 99% lipny jest (nowy no-name) mechaniczny zawór recyrkulacji spalin (AGR). Powinienem kupić Pierburga - co uczynię niebawem. O efektach poinformuję Was. Ale rzutem na taśmę, proszę sprawdźcie logi.

15.02.2019 r.

Oto efekty.

Auto naprawione, ale dla potomnych ważne info.
Silniki 2.5 z początkowym oznaczeniem Bxx, mają "bardziej" rozbudowany układ recyrkulacji spalin. To "bardziej" prawdopodobnie polega na tym, że ECU zbiera dane z większej ilości czujników (niż w poprzednich wersjach z literą początkową Axx). Dlatego rada. Mechaniczny zawór recyrkulacji spalin dla silników Bxx, kupujcie tylko firmy Pierburg. Wszystko inne, co ma początek otwarcia zaworu większe od 250 mmHg - powoduje aktywację MIL na zegarach i błąd 00560 z rozszerzeniem 08-10 - Granica regulacji przekroczona.

Mam nadzieję że komuś było pomocne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja