Witajcie Forumowicze,
Taka sytuacja. Kontrolka MIL na zegarze. Oprogramowanie VCDS pokazuje to:
Błąd 00560 - układ recyrkulacji spalin
08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny.
Literatura podaje 2 odmiany błędu 00560:
1. Nieosiągnięta granica regulacji
zostaje zapisane, jeśli przez ok. 10 sek. zasysana masa powietrza wynosi określoną wartość poniżej wymaganej masy powietrza.
Przyczyny to: uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (N18), węże podciśnienia zamienione bądź zapchane lub nieszczelne, uszkodzony mechaniczny zawór recyrkulacji spalin.
Objawy: zmniejszona moc, czarny dym.
2. Przekroczona granica regulacji
zostaje zapisane, jeśli przez ok. 10 sek. zasysana masa powietrza wynosi określoną wartość powyżej wymaganej masy powietrza.
Przyczyny to: uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (N18), węże podciśnienia zamienione bądź zapchane lub nieszczelne, uszkodzony mechaniczny zawór recyrkulacji spalin.
W moim przypadku nie odczuwam różnic przed jak i po. Pacjent nie szarpie, nie kopci, przyspiesza, silnik odpala bez zarzutów zimny czy ciepły.
Robię pomiary rozszerzone w grupie 03:
MAF spec. 172.7 mg/suw (norma wg VCDS 180-270 mg/suw)
MAF actual 408.2 mg/suw (norma wg VCDS 160-290 mg/suw)
EGR duty cykle 88.4 % (norma 40-75 %).
Podejrzenie pada na zawór recyrkulacji spalin. Mechanik dokonuje pomiary vakuometrem. Potwierdza - zawór nie trzyma podciśnienia w górnych granicach.
Montuje zawór recyrkulacji spalin „no-name”. Wymieniam przy okazji zawór (N18) sterujący AGR (pierburg nówka). Kasuję błąd. Ruszam autem w miasto na jazdę testową i po 10 minutach jazdy, aktywacja na zegarach kontrolki MIL i ponownie błąd 00560.
Dzięki uprzejmości Admina tutejszego forum, ustalam że na 99% lipny jest (nowy no-name) mechaniczny zawór recyrkulacji spalin (AGR). Powinienem kupić Pierburga - co uczynię niebawem. O efektach poinformuję Was. Ale rzutem na taśmę, proszę sprawdźcie logi.
15.02.2019 r.
Oto efekty.
Auto naprawione, ale dla potomnych ważne info.
Silniki 2.5 z początkowym oznaczeniem Bxx, mają "bardziej" rozbudowany układ recyrkulacji spalin. To "bardziej" prawdopodobnie polega na tym, że ECU zbiera dane z większej ilości czujników (niż w poprzednich wersjach z literą początkową Axx). Dlatego rada. Mechaniczny zawór recyrkulacji spalin dla silników Bxx, kupujcie tylko firmy Pierburg. Wszystko inne, co ma początek otwarcia zaworu większe od 250 mmHg - powoduje aktywację MIL na zegarach i błąd 00560 z rozszerzeniem 08-10 - Granica regulacji przekroczona.
Mam nadzieję że komuś było pomocne.
[ BAU 2.5 179 KM] błąd 00560
Silniki wysokoprężne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
- Imię: Piter
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
[ BAU 2.5 179 KM] błąd 00560
Post autor: PiterG » 27 sty 2019, 17:48
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Przejdź do
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Regulamin i komunikat
- ↳ Regulamin Forum Audi A6 / A7 Klub Polska.
- ↳ Kontakt - Forum A6 / A7 Klub Polska.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum Podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Dział Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Nowości i Komunikaty
- ↳ Sugestie dotyczące działania Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Aktualności, nowości, historie zdjęć i filmów
- ↳ Własna galeria własnych zdjęć samochodów.
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Zloty ogólnopolskie i lokalne grup forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Anglia/wyspy
- ↳ Reszta świata
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam / Odradzam
- ↳ Polecam (spoza Forum)
- ↳ Polecam użytkownika Forum
- ↳ Odradzam (spoza Forum)
- ↳ Odradzam transakcję z tym użytkownikiem Forum
- ↳ Kupujemy Audi A6/A7
- ↳ Ubezpieczenia
- ↳ Skradziono auto, skradziono przedmiot
- ↳ Ramki rejestracyjne
- ↳ Na każdy temat
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ A6/A7 - LPG
- ↳ Ogólne
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Elektryka
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nadwozie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Wnętrze
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018-)
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Koła, felgi i opony
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ kierowniczy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Diagnostyka VAG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Car Audio
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja fabryczna
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja niefabryczna
- ↳ CB Radio
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Reklamy firm / usług
- ↳ Promocje, firmy, rabaty, sprzedaże.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Warsztat - czyli zrób to sam
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Oddam za free