Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be
Witam
Pacjent a6 c7 rok 2013 modelowo 2014 od tygodnia w moim posiadaniu. Auto lekko ściąga w prawo więc dziś podjechałem na geometrię.
Została poprawiona geometria na tylnej osi ale ale z przodu prawe koło odbiega od normy.
Gość mi tego nie ustawił twierdził, że w cenie geometrii nie ma obowiązku ustawienia kąta pochylenia bo w tym modelu A6 wiąże się to z przesuwaniem sanek silnika aby skorygować kąt pochylenia koła.
Druga sprawa to to, że pomiar i kąty programowo były dla a6 c7 z zawieszeniem "1ba" ja natomiast mam zawieszenie "1be"
czy ktoś rozeznany może luknać na wartościz monitora jakie zrobiłem po geometrii.
I czy ktoś kto dysponuje ElsaWin może załączyć scan dotyczący wartości kątów dla a6 c7 z zawieszeniem "1be" ?
Pacjent a6 c7 rok 2013 modelowo 2014 od tygodnia w moim posiadaniu. Auto lekko ściąga w prawo więc dziś podjechałem na geometrię.
Została poprawiona geometria na tylnej osi ale ale z przodu prawe koło odbiega od normy.
Gość mi tego nie ustawił twierdził, że w cenie geometrii nie ma obowiązku ustawienia kąta pochylenia bo w tym modelu A6 wiąże się to z przesuwaniem sanek silnika aby skorygować kąt pochylenia koła.
Druga sprawa to to, że pomiar i kąty programowo były dla a6 c7 z zawieszeniem "1ba" ja natomiast mam zawieszenie "1be"
czy ktoś rozeznany może luknać na wartościz monitora jakie zrobiłem po geometrii.
I czy ktoś kto dysponuje ElsaWin może załączyć scan dotyczący wartości kątów dla a6 c7 z zawieszeniem "1be" ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Auto jest bezwypadkowe?
[ Dodano: 2018-11-28, 21:34 ]
Ogólnie różnica jest tylko w pochyleniu koła, a tył dla wszystkich zawieszeń jest taki sam.
PRZÓD
TYŁ
Pochylenie koła można ustawić tylko i wyłącznie poprzez manewrowanie sankami.
[ Dodano: 2018-11-28, 21:34 ]
Ogólnie różnica jest tylko w pochyleniu koła, a tył dla wszystkich zawieszeń jest taki sam.
PRZÓD
TYŁ
Pochylenie koła można ustawić tylko i wyłącznie poprzez manewrowanie sankami.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2018, 23:26 przez mat1324, łącznie zmieniany 3 razy.
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Auto sprowadziłem osobiście tydz temu z Niemiec. Audi w Niemczech miało malowany tylko lewy błotnik i przedni zderzak (zarysowane na parkingu) nic groźnego - zdj niżej. Na reszcie karoserii lakier oryginał.
Była na felgach 18tkach alu i po zmianie na stalówki zimowe oglądałem dokładnie alusy i 2 felgi przednie mają od wewnątrz zarysowany rant. Niemiec jeszcze wymieniał łożysko w przednim prawym kole. Resztę obsług do końca ma potwierdzone w aso. Ja u nas w aso audi robiłem 3 dni temu przegląd między okresowy i tam zalecili mi profilaktycznie sprawdzić geometrię jak zobaczyli te alusy od wewnątrz.
na tym scanie nie widzę zawieszenia 1be.
To będzie to samo co 1bv?
Była na felgach 18tkach alu i po zmianie na stalówki zimowe oglądałem dokładnie alusy i 2 felgi przednie mają od wewnątrz zarysowany rant. Niemiec jeszcze wymieniał łożysko w przednim prawym kole. Resztę obsług do końca ma potwierdzone w aso. Ja u nas w aso audi robiłem 3 dni temu przegląd między okresowy i tam zalecili mi profilaktycznie sprawdzić geometrię jak zobaczyli te alusy od wewnątrz.
na tym scanie nie widzę zawieszenia 1be.
To będzie to samo co 1bv?
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Oki dzieki za te wartości.
To reasumując gość zle wybrał zawieszenie na komputerze w geometrii bo powinien wybrać 1be
i tak naprawdę prawe koło przednie (kąt pochylenia) jest w normie
a lewe koło ma zły kąt pochylenia u mnie wyszło -0°56' na scanie jest ta wartość na zielono ale tyczy się to zawieszenia 1ba.
Rozumiem, kąt pochylenia na tylnej osi jest taki sam jak na przodzie czyli -1°5' plus minus 23'?
Czy ta mała kolizja na zdj powyżej mogła zmienić kąt nachylenia lewego koła?
To reasumując gość zle wybrał zawieszenie na komputerze w geometrii bo powinien wybrać 1be
i tak naprawdę prawe koło przednie (kąt pochylenia) jest w normie
a lewe koło ma zły kąt pochylenia u mnie wyszło -0°56' na scanie jest ta wartość na zielono ale tyczy się to zawieszenia 1ba.
Rozumiem, kąt pochylenia na tylnej osi jest taki sam jak na przodzie czyli -1°5' plus minus 23'?
Czy ta mała kolizja na zdj powyżej mogła zmienić kąt nachylenia lewego koła?
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Po ostatniej geometrii auto dalej ściągało mi w prawo więc
dziś korygowałem kąt pochylenia lewego koła tzn luzowane były całe sanki i 3mm przesunięte.
Kąty ładnie weszły w swoje wartości dopuszczalne (zdj niżej)
Mam jeszcze do was pytanie czy w A6 C7 nie mierzy się kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Na powyższym zdjęciu komputer złapał wartości wyprzedzenia kąta zwrotnicy ale jest ta wartość na szaro gdyż w bazie dotyczącej tego modelu auta nie ma podanych wartości podobnie jak w zdjęciach podanych przez mat1324 czyli co w ogóle się tego nie ustawia?
I jeszcze pytanie jak realizuje się w A6 C7 pomiar krzywej zbieżności? Gość z warsztatu powiedział, że tego w tym aucie się nie robi ale wydaje mi się, że chyba we wszystkich autach z grupy vag z zawieszeniem wielowahaczowym robi się krzywą zbieżności jest nawet do tego przyrząd Vag1925
lub inne zamienne tego typu jak niżej:
Jak się robi to jakie powinny być wartości kątów zbieżności przy pomiarze krzywej zbieżności?
Po całym zabiegu robiłem na nowo adaptację czujnika kąta skrętu g85 gdyż przy kącie 0 stopni kiere miałem przekrzywioną bardziej w prawo
dziś korygowałem kąt pochylenia lewego koła tzn luzowane były całe sanki i 3mm przesunięte.
Kąty ładnie weszły w swoje wartości dopuszczalne (zdj niżej)
Mam jeszcze do was pytanie czy w A6 C7 nie mierzy się kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Na powyższym zdjęciu komputer złapał wartości wyprzedzenia kąta zwrotnicy ale jest ta wartość na szaro gdyż w bazie dotyczącej tego modelu auta nie ma podanych wartości podobnie jak w zdjęciach podanych przez mat1324 czyli co w ogóle się tego nie ustawia?
I jeszcze pytanie jak realizuje się w A6 C7 pomiar krzywej zbieżności? Gość z warsztatu powiedział, że tego w tym aucie się nie robi ale wydaje mi się, że chyba we wszystkich autach z grupy vag z zawieszeniem wielowahaczowym robi się krzywą zbieżności jest nawet do tego przyrząd Vag1925
lub inne zamienne tego typu jak niżej:
Jak się robi to jakie powinny być wartości kątów zbieżności przy pomiarze krzywej zbieżności?
Po całym zabiegu robiłem na nowo adaptację czujnika kąta skrętu g85 gdyż przy kącie 0 stopni kiere miałem przekrzywioną bardziej w prawo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Ja dzisiaj bylem na geometrii i ustawili mi prawie idealnie tylko ciekawi mnie jedna rzecz. Maszyna beissbarth,nie 3d i wejsciowe pochylenie kol przod L -1,03 P -1,06 natomiast we wrzesniu w tamtym roku bylem w ASO w Poznaniu i po ustawieniu geometrii bylo L -1,16 P -0,54 gdzie widac bylo golym okiem,ze to prawe kolo bylo bardziej polozone. Skad taka roznica miedzy ASO a miejscowym ustawianiem? Tak samo kat WSZ w Aso lewy +4,56 prawy 5,08 a dzisiaj na beissbarth wyszlo lewy 4,56 a prawy 4,57 czyli prawie rowno. Samo pochylenie sie nie wyrownalo przeciez. W tym czasie zmieniana byla tylko prawa poducha silnika. Nie pamietam czy przy wymianie poduchy mechanik luzowa tylko jedna strone sanek czy obie. Moze niechcacy je delikatnie przesunal i stad taki efekt?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 lut 2019, 10:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be
Ostatnio zauważyłem ze kola z tylu sa znacznie pochylone w SPAM do przednich. Auto a6 2015 naped przod, zawieszenie 1bv - s-line. Czy ten typ tak ma czy coś się rozjechało? Da rade ustawić pochylenie koła tył w FWD?
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be
nie , no raczej są "prosto" ... , może jakieś wahacze..ale z dwóch stron na raz to by było dziwne..
może Ci się wydaje ?
może Ci się wydaje ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga