Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be

Zawieszenie
Awatar użytkownika
acinr_PL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be

Post autor: acinr_PL » 28 lis 2018, 19:52

Witam
Pacjent a6 c7 rok 2013 modelowo 2014 od tygodnia w moim posiadaniu. Auto lekko ściąga w prawo więc dziś podjechałem na geometrię.
Została poprawiona geometria na tylnej osi ale ale z przodu prawe koło odbiega od normy.
Gość mi tego nie ustawił twierdził, że w cenie geometrii nie ma obowiązku ustawienia kąta pochylenia bo w tym modelu A6 wiąże się to z przesuwaniem sanek silnika aby skorygować kąt pochylenia koła.

Druga sprawa to to, że pomiar i kąty programowo były dla a6 c7 z zawieszeniem "1ba" ja natomiast mam zawieszenie "1be"

czy ktoś rozeznany może luknać na wartościz monitora jakie zrobiłem po geometrii.

I czy ktoś kto dysponuje ElsaWin może załączyć scan dotyczący wartości kątów dla a6 c7 z zawieszeniem "1be" ?

Obrazek

Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2018, 21:34

Auto jest bezwypadkowe?

[ Dodano: 2018-11-28, 21:34 ]
Ogólnie różnica jest tylko w pochyleniu koła, a tył dla wszystkich zawieszeń jest taki sam.

PRZÓD
Obrazek Obrazek

TYŁ
Obrazek

Pochylenie koła można ustawić tylko i wyłącznie poprzez manewrowanie sankami.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2018, 23:26 przez mat1324, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
acinr_PL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Post autor: acinr_PL » 28 lis 2018, 22:04

Auto sprowadziłem osobiście tydz temu z Niemiec. Audi w Niemczech miało malowany tylko lewy błotnik i przedni zderzak (zarysowane na parkingu) nic groźnego - zdj niżej. Na reszcie karoserii lakier oryginał.
Była na felgach 18tkach alu i po zmianie na stalówki zimowe oglądałem dokładnie alusy i 2 felgi przednie mają od wewnątrz zarysowany rant. Niemiec jeszcze wymieniał łożysko w przednim prawym kole. Resztę obsług do końca ma potwierdzone w aso. Ja u nas w aso audi robiłem 3 dni temu przegląd między okresowy i tam zalecili mi profilaktycznie sprawdzić geometrię jak zobaczyli te alusy od wewnątrz.




na tym scanie nie widzę zawieszenia 1be.

To będzie to samo co 1bv?

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 450
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 28 lis 2018, 22:40

Proszę

Obrazek

Mateuszowi chyba nie ta tabelka się wkleiła <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2018, 23:02

Już dorzuciłem :). Tak to jest, jak się robi wiele rzeczy na raz ;p.

Awatar użytkownika
acinr_PL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Post autor: acinr_PL » 28 lis 2018, 23:22

Oki dzieki za te wartości.
To reasumując gość zle wybrał zawieszenie na komputerze w geometrii bo powinien wybrać 1be
i tak naprawdę prawe koło przednie (kąt pochylenia) jest w normie
a lewe koło ma zły kąt pochylenia u mnie wyszło -0°56' na scanie jest ta wartość na zielono ale tyczy się to zawieszenia 1ba.

Rozumiem, kąt pochylenia na tylnej osi jest taki sam jak na przodzie czyli -1°5' plus minus 23'?

Czy ta mała kolizja na zdj powyżej mogła zmienić kąt nachylenia lewego koła?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2018, 23:27

Zapomniałem dopisać, że ostatni obrazek to tył :). Pochylenie jest inne. Jedynie dla wszystkich zawieszeń tylne kąty są takie same.

Awatar użytkownika
acinr_PL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Post autor: acinr_PL » 13 gru 2018, 15:07

Po ostatniej geometrii auto dalej ściągało mi w prawo więc
dziś korygowałem kąt pochylenia lewego koła tzn luzowane były całe sanki i 3mm przesunięte.
Kąty ładnie weszły w swoje wartości dopuszczalne (zdj niżej)

Obrazek

Mam jeszcze do was pytanie czy w A6 C7 nie mierzy się kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Na powyższym zdjęciu komputer złapał wartości wyprzedzenia kąta zwrotnicy ale jest ta wartość na szaro gdyż w bazie dotyczącej tego modelu auta nie ma podanych wartości podobnie jak w zdjęciach podanych przez mat1324 czyli co w ogóle się tego nie ustawia?

I jeszcze pytanie jak realizuje się w A6 C7 pomiar krzywej zbieżności? Gość z warsztatu powiedział, że tego w tym aucie się nie robi ale wydaje mi się, że chyba we wszystkich autach z grupy vag z zawieszeniem wielowahaczowym robi się krzywą zbieżności jest nawet do tego przyrząd Vag1925
lub inne zamienne tego typu jak niżej:

Obrazek

Jak się robi to jakie powinny być wartości kątów zbieżności przy pomiarze krzywej zbieżności?

Po całym zabiegu robiłem na nowo adaptację czujnika kąta skrętu g85 gdyż przy kącie 0 stopni kiere miałem przekrzywioną bardziej w prawo

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 26 mar 2019, 14:43

Witam. Ja dzisiaj bylem na geometrii i ustawili mi prawie idealnie tylko ciekawi mnie jedna rzecz. Maszyna beissbarth,nie 3d i wejsciowe pochylenie kol przod L -1,03 P -1,06 natomiast we wrzesniu w tamtym roku bylem w ASO w Poznaniu i po ustawieniu geometrii bylo L -1,16 P -0,54 gdzie widac bylo golym okiem,ze to prawe kolo bylo bardziej polozone. Skad taka roznica miedzy ASO a miejscowym ustawianiem? Tak samo kat WSZ w Aso lewy +4,56 prawy 5,08 a dzisiaj na beissbarth wyszlo lewy 4,56 a prawy 4,57 czyli prawie rowno. Samo pochylenie sie nie wyrownalo przeciez. W tym czasie zmieniana byla tylko prawa poducha silnika. Nie pamietam czy przy wymianie poduchy mechanik luzowa tylko jedna strone sanek czy obie. Moze niechcacy je delikatnie przesunal i stad taki efekt?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 mar 2019, 17:47

Masz dobrego mechanika, ponieważ trafił w fabryczne miejsce :).

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 26 mar 2019, 18:02

Skubaniec,nie wie jakie talenty w sobie nosi&#128521;

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 02 kwie 2019, 20:48

Ja kilka dni temu byłem na 3D i też mi nie ustawił KPK mówiąc że tego się nie ustawia...

Obrazek

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 03 kwie 2019, 12:23

Jak masz fwd to raczej sie nie ustawia katow z tylu.

bakutomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 08 lut 2019, 10:55
Imię: Tomek
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2018
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be

Post autor: bakutomek » 19 lut 2021, 00:42

Ostatnio zauważyłem ze kola z tylu sa znacznie pochylone w SPAM do przednich. Auto a6 2015 naped przod, zawieszenie 1bv - s-line. Czy ten typ tak ma czy coś się rozjechało? Da rade ustawić pochylenie koła tył w FWD?

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Re: Geometria - kąt pochylenia koła zawieszenie 1be

Post autor: leszekmw » 19 lut 2021, 16:43

nie , no raczej są "prosto" ... , może jakieś wahacze..ale z dwóch stron na raz to by było dziwne..
może Ci się wydaje ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga