opony aut
Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce

części samochodowe

A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14735
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: mat1324 » 15 sie 2021, 18:03

Do sprawdzenia amorki oraz tuleje w wahaczach.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Edddisz » 15 sie 2021, 22:15

mat1324 pisze:
15 sie 2021, 18:03
Do sprawdzenia amorki oraz tuleje w wahaczach.
Widzę ogarniasz dobrze temat zawieszenia, jesteś mi w stanie powiedzieć jakie amortyzatory kupić aby były jak najbliższe charakterystyce oryginałów?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14735
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: mat1324 » 15 sie 2021, 22:31

Używany oryginał :). Zamiennik zawsze będzie odbiegał od fabryki. Przerabiałem to u siebie w C6. Padły amorki, więc zmieniłem na Sachsy, które odpowiadały tylko amorkom 1BA, więc niby powinny być dobre, ale do fabrycznych im brakowało. Całkowicie inna charakterystyka tłumienia. Były za sztywne. Oryginały przy powolnym ściskaniu są miękkie, więc przy jeździe po nierównościach, a przy dużych przechyłach i dużym nacisku są twarde, np. w zakrętach. Kupiłem używane oryginały z rozbitka z Niemiec, który przejechał na oryginałach ok. 35 tysięcy km od wymiany w ASO.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Edddisz » 17 sie 2021, 08:59

mat1324 pisze:
15 sie 2021, 22:31
Używany oryginał :). Zamiennik zawsze będzie odbiegał od fabryki. Przerabiałem to u siebie w C6. Padły amorki, więc zmieniłem na Sachsy, które odpowiadały tylko amorkom 1BA, więc niby powinny być dobre, ale do fabrycznych im brakowało. Całkowicie inna charakterystyka tłumienia. Były za sztywne. Oryginały przy powolnym ściskaniu są miękkie, więc przy jeździe po nierównościach, a przy dużych przechyłach i dużym nacisku są twarde, np. w zakrętach. Kupiłem używane oryginały z rozbitka z Niemiec, który przejechał na oryginałach ok. 35 tysięcy km od wymiany w ASO.
Byłem sprawdzić amory. Na stacji wyniki są super - 70-80 procent. Niby po obu stronach tuleję banana się tak jakby za mocno rozciągają.
Mam opcje kupić ori amory, ale nie wiem czy to cos da, czy ten pomiar na stacji jest w ogóle wiarygodny...
Mogę wymienić wahacze, ale czy to by miało aż tak duży wpływ?
Po dłuższym jeżdżeniu jestem już w stanie powiedzieć, że jak przednia oś przejeżdża przez nierówność to jest jebniecie, zaś na tyle jest ok...

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14735
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: mat1324 » 17 sie 2021, 18:41

Zacznij od wymiany tulei w banach na te poprawione, bo pierwsze miały wadę. Najlepiej jest kupić oryginalne, bo w zamienniku są nadal te stare.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Edddisz » 17 sie 2021, 18:56

Póki co zamówiłem Lemfordery, widziałem, że spora szansa, że zostały już poprawionę.
Zobaczę z jaką datą produkcji i co mi przyślą. Najwyżej zwrócę.
Niestety z jednej strony jest już banan Febi.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Edddisz » 29 sie 2021, 20:33

mat1324 pisze:
17 sie 2021, 18:41
Zacznij od wymiany tulei w banach na te poprawione, bo pierwsze miały wadę. Najlepiej jest kupić oryginalne, bo w zamienniku są nadal te stare.
Wymieniłem obie tuleje bananów na Lemy z literką B.
Różnica jest zauważalna, bo obie były rozerwane bez oleju w środku. Więc teraz przyjemniej przejeżdża przez poprzeczne nierówności.
Jednakże ciągle przód ma tendencję do walenia na poprzecznych nierównościach typu próg zwalniający z ostrzejszym kątem podjazdu.

Przy okazji wymiany tulei wyciągnąłem też jeden amortyzator na stół aby ocenić jak się zachowuje w rękach.
Niestety po rozebraniu wyszło na to, że muszę włożyć sporo siły w jego wpychanie/wyciąganie i nie ma żadnych przerw podczas tych ruchów, ponadto choć wolno to jednak sam wraca do góry. Więc chyba jest on sprawny...
Zastanawiam się czy wciąż można brać pod uwagę, że to wina amortyzatorów czy ten typ po prostu tak ma...
Oczywiście da się do tego przyzwyczaić, ale porównując 1BE w A4b7 a 1BA tutaj to jest katastrofa...
Dodam, że jest wyraźna różnica przy pokonywaniu tych nierówności przednią a tylną osią. Tył zachowuje się delikatnie i nie wali - czyli tak jakbym oczekiwał.

@mat1234
Jesteś w stanie coś tutaj dodać? Mam sprężyny z białym i pomarańczowym paskiem, może miałeś okazję obadać takie zawieszenie?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14735
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: mat1324 » 29 sie 2021, 21:24

Obie strony walą tak samo? Może magiel stuka?

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Edddisz » 29 sie 2021, 23:36

Wydaje mi się, że po obu stronach to samo.
Nie jest to pukanie z zawieszenia typu luźny sworzeń czy trzepiące się łączniki stabilizatora które wychodzą szczególnie na kostce brukowej/trelince.
Na takich drobnych nierównościach jest dobrze.
To co ja odczuwam to takie jakby twarde zawieszenie z przodu, takie łupnięcie po którym zatrzeszczą plastiki w aucie.

Planuję jeszcze wymienić gumy stabilizatora przód, ale nie sądzę aby to coś zmieniło, bo jakby one były luźne to by stukało.
Rozpinałem obie zwrotnice i nic tam nie wygląda podejrzanie.
Mam 11 klasę wagowa 0JL i 0YL no i wszystko w sumie wygląda fabrycznie.

Mam takie poczucie jakby jednak wina była gdzieś w tej kolumnie amortyzatora, ale no jak wspominałem, po demontażu sprawdziłem i sztyca chodzi bardzo sztywno.
Może jednak z racji przebiegu >300 tys. się to jakoś ubiło... nie wiem.
Lata temu jeździłem B5 które miało wywalone wszystkie amortyzatory (sztyca latała luźno), a nie było takiego efektu jak tu.

Może to kurde te sprężyny są takie twarde...

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14735
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: mat1324 » 29 sie 2021, 23:53

Edddisz pisze:
29 sie 2021, 23:36
[...]To co ja odczuwam to takie jakby twarde zawieszenie z przodu, takie łupnięcie po którym zatrzeszczą plastiki w aucie.[...]
Mogłeś od razu to napisać :). Amorki do wymiany ;p. Miałem to samo, jak zamontowałem zamiennik Sachsa. Może trafiłem na wadliwe, ale były strasznie twarde i przy szybkich uderzeniach nie nadążały z tłumieniem. Powodowało to stuki, jakby dobijały. Z drobnymi nierównościami sobie radziły. Kupiłem oryginalne używki i auto nagle stało się komfortowe :). Pamiętam, jak zachowywało się zawieszenie fabryczne i nagle auto stało się twarde. Narzekałem na to na forum, ale odpowiedzi nie było. Zawias 1BA na nierównościach jest komfortowy i miękki, a przy szybszej jeździ np. w zakrętach robi się sztywny, i amorek tak łatwo się nie poddaje. Wszystko za sprawą zaworu w środku, który reguluje przepływ oleju. Dlatego powoli można go ścisnąć, ale przy szybkich ruchach stwarza spory opór. Podejrzewałem amorki, ale miały nadal ponad 60% sprawności, ale to jednak za mało. Kupiłem od znajomego oryginalne amorki, które miały niecałe pół roku, bo auto dostało strzała w tył, a były wymieniane w niemieckim ASO. Taki rozbitek przyjechał, a był jeszcze "ciepły" :).

Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
Sprężyny nie mają takiego wpływu na twardość (pomijam jakieś obniżające). Latem jeżdżę na 245/40/18, więc na dość niskich oponach i na oryginalnych amorkach było fajnie jak na 18", ale na Sachsach był prawie beton. Po zmianie na te prawie nowe używki nagle zrobiło się miękko :).

Dodano po 3 minutach 43 sekundach:
Kup dwa używane amorki w ładnym stanie i sprawdź :). Moje oryginalne wytrzymały ok. 435 tysięcy km, na Sachsach wytrzymałem niecałe 50 tysięcy km i poszły na śmietnik. Chciałem je reklamować, bo były jeszcze na gwarancji, ale odpuściłem, bo strata czasu.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Edddisz » 30 sie 2021, 08:21

Ciekawe. Może rzeczywiście tak jest, że one nie nadążają przy 'szybkich' nierównościach.
Tylko, że u mnie siedzą oryginały, a nie zamienniki.
Chyba tak zrobię, że kupię jakieś używki i trudno, bo nie widzę innego wyjścia na sprawdzenie.

Zastanawiam się tylko czy może coś się nie zmieniło w nowszej generacji, bo z tego co widzę masz C6, to może C7 utwardzili albo coś, nie wiem :)

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14735
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: mat1324 » 30 sie 2021, 20:53

Jeździłem też kilkoma C7 i zawsze było mięciutko :).

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Edddisz » 30 sie 2021, 21:23

Ok, czyli wszystko jasne.
Jest problem i trzeba działać :)

rafalpe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 871
Rejestracja: 04 gru 2010, 14:02
Imię: Audi A6 Forum PL
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: rafalpe » 08 paź 2021, 10:47

Opiszę tu moje odczucia po montażu słynnego Pro-Kit od Eibacha.

W moim A4 B8 zaraz po zakupie założyłem takowe sprężyny i co? I wielka kicha, przód usiadł jeszcze jako tako ale tył to jakaś kpina. Sterczał w górze, prześwit był taki, że łeb można wsadzić, po prostu masakra. Następnie założyłem sportline + niższe amory i bajka, wszystko równiutko, złego słowa nie powiem.

Obecnie stałem się posiadaczem A6 C7 i pierwsza rzecz po zakupie to obniżenie :) jako, że do C7 nie ma sprężyn sportline, dałem szansę pro-kit. I co? Ten sam shit, jaki był w A4. Przód jakoś usiadł, tył sterczy, nie wiem czy w ogóle coś usiadło. Prześwit ogromny.

Oczywiście w obu samochodach sprężyny dobrane konkretnie pod dany model, łącznie z weryfikacją sił nacisku.

Nie wiem o co kaman z tym pro-kitem ale serio to jest jeden wielki KIT. Za to jak się założy droższy sportline to magicznie wszystko siada idealnie.

NIE POLECAM pro-kita, szkoda kasy. Jedynie teraz mam zagwozdkę z C7 bo już nie wiem co włożyć żeby było zbliżone do sportline i siadło równo.

Howard66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 28 sty 2014, 09:40
Lokalizacja: Włocławek

Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Howard66 » 11 paź 2021, 16:55

Mam to samo . Przód powinien w dół 3cm a 3,5 cm . Tył 2,5 a 2 cm .Ale tak jestem zadowolony . Oczywiście nie na 100 %

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”