[ ASB 3.0 232 KM] Nie odpala błąd czujnika wału
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
[ ASB 3.0 232 KM] Nie odpala błąd czujnika wału
Witam serdecznie mam duży problem.
Posiadam A6 C6 3.0 TDI BMK, niestety silnik uległ uszkodzeniu, została podjęta decyzja i swap na silnik o kodzie ASB z A4 B7 2007r.
Po swapie silnik kręci nie zapala, po podpięciu komputera (DELPHI/AUTOCOM) wyskakuje błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu, sygnał nierealny -stały.
Silnik przełożony z całym osprzętem turbiną wtryskami itp.
Czujnik założony nowy bosch, także występuje błąd, w komputerze widać przy starcie obroty wałka rozrządu i obroty wału.
Błąd wyskakuje w przypadku podania samostartu do dolotu.
Jedyną rzeczą to ciśnienie paliwa gdzie cały czas pokazuje 0, założony nowy filtr,paliwo w przewodach jest.
Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu ?
Posiadam A6 C6 3.0 TDI BMK, niestety silnik uległ uszkodzeniu, została podjęta decyzja i swap na silnik o kodzie ASB z A4 B7 2007r.
Po swapie silnik kręci nie zapala, po podpięciu komputera (DELPHI/AUTOCOM) wyskakuje błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu, sygnał nierealny -stały.
Silnik przełożony z całym osprzętem turbiną wtryskami itp.
Czujnik założony nowy bosch, także występuje błąd, w komputerze widać przy starcie obroty wałka rozrządu i obroty wału.
Błąd wyskakuje w przypadku podania samostartu do dolotu.
Jedyną rzeczą to ciśnienie paliwa gdzie cały czas pokazuje 0, założony nowy filtr,paliwo w przewodach jest.
Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Przełożyłem pompę wysokiego ciśnienia i listwy CR z mojego pokazuje już ciśnienie ponad 300 bar, nadal nie odpala.
Sterownik jest z BMK udało mi się podpytać firmy które robią takie przekładki wszyscy stwierdzili że na sterowniku z BMK powinien działać bez problemu.
Zastawiałem się nad błędem czujnika wału, ale niby to normalne gdy auto długo kręci i nie odpala, to wyskoczy.
Sterownik jest z BMK udało mi się podpytać firmy które robią takie przekładki wszyscy stwierdzili że na sterowniku z BMK powinien działać bez problemu.
Zastawiałem się nad błędem czujnika wału, ale niby to normalne gdy auto długo kręci i nie odpala, to wyskoczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Silniki ASB były montowane dopiero od 2007 roku.
Silniki BMK i ASB miały inną instalację czujnika G28 dla skrzyni manual i automat.
Przyjrzałbym się także bliżej konstrukcji koła zamachowego.
zwłaszcza jeśli trzy gwiazdki opisują to jako:
"sukcesywnie od marca 2006, przy wymianie skrzyni biegów zwracać uwagę na wersję blachy zabieraka"
Pewnie są jakieś różnice miedzy tymi motorami.
Silniki BMK i ASB miały inną instalację czujnika G28 dla skrzyni manual i automat.
Przyjrzałbym się także bliżej konstrukcji koła zamachowego.
zwłaszcza jeśli trzy gwiazdki opisują to jako:
"sukcesywnie od marca 2006, przy wymianie skrzyni biegów zwracać uwagę na wersję blachy zabieraka"
Pewnie są jakieś różnice miedzy tymi motorami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ten ASB jest własnie z 2007r.
Silnik ASB jest też od tiptronica.
Koło zamachowe numer się zmienił ale pytałem w ASO audi, stwierdzili że ono jest takie samo po prostu ostatnia litera się zmieniła, dlaczego nie byli mi w stanie odpowiedzieć, ale pytałem kogoś kto przekładał już taki silnik i ta osoba przekładała koło z BMK i wszystko działało.
Silnik ASB jest też od tiptronica.
Koło zamachowe numer się zmienił ale pytałem w ASO audi, stwierdzili że ono jest takie samo po prostu ostatnia litera się zmieniła, dlaczego nie byli mi w stanie odpowiedzieć, ale pytałem kogoś kto przekładał już taki silnik i ta osoba przekładała koło z BMK i wszystko działało.