Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] Nie odpala błąd czujnika wału

Silniki wysokoprężne
pyra1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

[ ASB 3.0 232 KM] Nie odpala błąd czujnika wału

Post autor: pyra1 » 29 kwie 2018, 15:00

Witam serdecznie mam duży problem.
Posiadam A6 C6 3.0 TDI BMK, niestety silnik uległ uszkodzeniu, została podjęta decyzja i swap na silnik o kodzie ASB z A4 B7 2007r.
Po swapie silnik kręci nie zapala, po podpięciu komputera (DELPHI/AUTOCOM) wyskakuje błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu, sygnał nierealny -stały.
Silnik przełożony z całym osprzętem turbiną wtryskami itp.
Czujnik założony nowy bosch, także występuje błąd, w komputerze widać przy starcie obroty wałka rozrządu i obroty wału.
Błąd wyskakuje w przypadku podania samostartu do dolotu.
Jedyną rzeczą to ciśnienie paliwa gdzie cały czas pokazuje 0, założony nowy filtr,paliwo w przewodach jest.
Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu ?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 29 kwie 2018, 16:15

To z pokazuję błąd czujnika wału to nie oznacza że on jest przyczyną może sygnalizować błąd dlatego że silnik kręci a nie odpala
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

pyra1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: pyra1 » 30 kwie 2018, 14:56

Jakieś sugestie co może być przyczyna nie odpalania?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 05 maja 2018, 15:28

Sterownik silnika też założyłeś od ASB czy zostawiłeś stary?

pyra1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: pyra1 » 06 maja 2018, 11:24

Przełożyłem pompę wysokiego ciśnienia i listwy CR z mojego pokazuje już ciśnienie ponad 300 bar, nadal nie odpala.
Sterownik jest z BMK udało mi się podpytać firmy które robią takie przekładki wszyscy stwierdzili że na sterowniku z BMK powinien działać bez problemu.
Zastawiałem się nad błędem czujnika wału, ale niby to normalne gdy auto długo kręci i nie odpala, to wyskoczy.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 06 maja 2018, 11:37

Wujek miał tak po przekładce silnika ale w innym aucie i jeździł pół roku po mechanikach i okazał się wtrysk sterujący zły i nie odpalił
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 06 maja 2018, 13:05

Trzeba porównać na schematach czy oba silniki mają ten sam typ G28 i czy są tak samo podłączone do ECU.

pyra1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: pyra1 » 06 maja 2018, 13:35

Według nr katalogowych czujniki są te same przy BMK i ASB.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 06 maja 2018, 16:34

Silniki ASB były montowane dopiero od 2007 roku.
Silniki BMK i ASB miały inną instalację czujnika G28 dla skrzyni manual i automat.
Przyjrzałbym się także bliżej konstrukcji koła zamachowego.
zwłaszcza jeśli trzy gwiazdki opisują to jako:
"sukcesywnie od marca 2006, przy wymianie skrzyni biegów zwracać uwagę na wersję blachy zabieraka"
Pewnie są jakieś różnice miedzy tymi motorami.
Załączniki
BMK automat manual.JPG
ASB.JPG

pyra1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2018, 14:32
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: pyra1 » 06 maja 2018, 17:09

Ten ASB jest własnie z 2007r.
Silnik ASB jest też od tiptronica.
Koło zamachowe numer się zmienił ale pytałem w ASO audi, stwierdzili że ono jest takie samo po prostu ostatnia litera się zmieniła, dlaczego nie byli mi w stanie odpowiedzieć, ale pytałem kogoś kto przekładał już taki silnik i ta osoba przekładała koło z BMK i wszystko działało.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 06 maja 2018, 17:20

Zamień pin 2 z 3 w czujniku położenia wału, jeśli nie pomoże to trzeba się przyjrzeć rozrządowi i porównać koła zamachowe z obu silników.
Rozumiem że instalacja od czujnika G28 do ECU silnika sprawdzona pod kątem zwarcia lub pęknięcia przewodu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja