Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 3.0 220KM lekkie drgania budy

Silniki benzynowe
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

[A6 C5] 3.0 220KM lekkie drgania budy

Post autor: tomciar » 12 kwie 2009, 11:40

Witam, co może być powodem lekkiego drgania nadwozia na wolnych obrotach - lekkie to takie że jak położę rękę na dachu to czuć wyraźnie drgania samochodu - czy to mogą być słabe poduszki silnika? Przebieg 195 tyś. W moim obecnym samochodzie (rzędowa 6) nie ma takich drgań, ale poduszki wymieniałem. Czy to poduszki, czy coś innego, czy może ten typ tak ma?

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 12 kwie 2009, 12:59

censored w profilu jest inny samochód, aktualnie jestem na etapie rejestracji samochodu nowego - będzie to A6 C5 Avant, 3.0. Te drgania tak mi się rzuciły w oczy bo w moim obecnym samochodzie tego nie ma, a jak były padnięte poduchy to uwierz mi fatalnie było, silnik opada wtedy na ramę i wszystkie drgania są na budzie. No nic, dopiero jak będę miał samochód na placu to pooglądam. Może też być tak że jak go odpaliłem to był jeszcze zimny, stąd mogło coś takiego się pojawić.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 12 kwie 2009, 13:46

censored zawsze dobrze pisze hehe, mi chodziło o ten gaz.

Awatar użytkownika
erick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie

Post autor: erick » 12 kwie 2009, 15:11

Ten typ raczej tak nie ma. Jeżdżę takim od kiku lat i silnik pracuje równiutko nie przenosząc żadnych drgań na karoserię. Jedynie jak dam w gaz to czuć ruchy budą, ale to sprawia mi ogromną frajdę :mrgreen:
<quattro>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 12 kwie 2009, 17:19

tomciar pisze:jak były padnięte poduchy to uwierz mi fatalnie było, silnik opada wtedy na ramę i wszystkie drgania są na budzie
nie wiem czy wszędzie
ja opisywałem problem z poduchą, a jak wymieniałem na nową to praktycznie starej nie było, była rozerwana, zero oleju w środku
w aucie brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia poduchy, zauważyłem to na kanale
silnik wisi jeszcze na 3 innych, jak te są ok, to tak zaraz nie da się odczuć, (2xsilnik, 2xskrzynia)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 16 cze 2010, 20:58

Witam po przerwie heheh wymieniłem dzisiaj poduszki pod silnikiem - kompletnie nic to nie dało, daremna robota i wyrzucone pieniądze. W samochodzie obok silnik pracuje a na karoserii zero drgań. U mnie silnik pracuje tak samo a drgania na pasie przednim mocne. Najgorzej że to czuć podczas postoju na światłach, a najgorzej jak włączona klima. Cały się trzęsę w fotelu :-). Ma ktoś jakiś pomysł? goly191, ty to masz obcykane jak ten cały napęd jest zamontowany? Tylko 4 poduszki - 2 silnik 2 skrzynia czy jak?

EDIT: Tak czytam i czytam forum, przejrzałem ELSę - a tam stoi i że mój motor ma mieć wolne obroty 680 ... 780. a ja mam 640 (VAG). Co ma wpływ na wole obroty? Przepływka?

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 16 cze 2010, 23:23

rubio, że co, uszkodzona? Nie widzę możliwości. Jedyne co mi przychodzi do głowy to amortyzowanie (poduszki) albo coś z obrotami silnika. Np. temperatura zasysanego powietrzna jest non stop 27 st a przecież na zewnątrz mam 17 st. Może kiepski skład mieszanki na wolnych, tez się takie sugestie pojawiają. Raczej dam samochód do ASO bo sam nie dojdę to tego.

wafel1300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:35
Lokalizacja: pomorskie/yorkshire

Post autor: wafel1300 » 16 cze 2010, 23:42

witam.ja miałem to samo!!!i wiesz co to było???cewki i sondy!
przed wymiana audiana chodziła strasznie rzucało nia jak stara szmata!!!
a zacząłem od wymiany poduszek i nie dało to rezultatu a potem tłumik i nic to nie dało.
a potem kolega miał parę używanych cewek i po wymienialiśmy je-kurna 100%różnicy.od razu po tym wymieniłem sondy-zupełnie inny samochód!
spróbuj

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 16 cze 2010, 23:58

wafel1300, kurna, ale w ten sposób to ja zbankrutuję, komplet cewek hmmm sondy a jak to nie to? Maskara :-( Dziwne że tylko na wolnych ta trzęsawka, podczas jazdy żadnych niepokojących objawów. Zwrócę uwagę na te cewki.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 17 cze 2010, 08:06

carlos, to inny przypadek masz bo ja mam automat. Przed chwilą zauważyłem że na 100% źle podpięte są przewody podciśnienia ponieważ cały czas otwarty jest system sterowania wlotem powietrza w kolektorze - tak nie możne być, ten system włącza się tylko powyżej określony obrotów, po odłączeniu wężyka jest dużo lepiej. Partactwo mechaników, nawet ASO nie zna granic (we środę odebrałem samochód po wymianie UPG to na 100% musieli to rozbierać i już źle poskładali). Czy może ktoś mnie poratować schematem z ELSA (A6 C5 RM2002 silnik ASN) - jest tam rozrysowany diagram który wężyk ma iść do czego, kiedyś to widziałem...
Inna możliwość jest taka że uszkodzony jest zawór sterujący tym podciśnieniem (cały czas otwarty).

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 17 cze 2010, 12:19

W takim razie koledzy mam do Was prośbę :lol: - czy moglibyście zrobić dla mnie zdjęcie gdzie u Was podłączone są wężyki podciśnienia? Trzeba by zdjąć osłonę OOOO i zrobić zdjęcie w dobrej rozdzielczości tej płytki z zaworkiem i zamieścić na forum? To już będę miał ogląd co gdzie jest wpięte. Będę wdzięczny. Jeżeli jeszcze ktoś opisałby mi jak idą wężyki od strony przodu samochodu (pod osłoną z emblematem "3.0 V6") to będę szczęśliwy :mrgreen:

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 17 cze 2010, 23:09

rubio, bardzo Ci dziękuję jutro sobie to posprawdzam.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 18 cze 2010, 11:48

Jeśli chodzi o dwumasę (sprzęgło) i automat... czasami bywa tak, że skończy się konwerter w ASB. Mozna to po tym rozpoznać, że po wrzuceniu biegu silnik mocno wibruje albo nawet gaśnie. Pozostaje tylko regeneracja konwertera. Na P i N powinno wszystko być OK - wtedy też wykluczamy skrzynię.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 20 cze 2010, 22:33

rubio, koledzy, proszę jeszcze o sprawdzenie u Was jednej rzeczy - pod klapką "V6-3.0" jest mechanizm przełączania zmiany długości kolektora dolotowego. To są takie dwa siłowniki sterowane podciśnieniem (zaznaczone na rysunku):

Obrazek

U mnie przy wyłączonym silniku pozostają tak jak na powyższym zdjęciu - w pozycji takiej: -/_. Po zapaleniu samochodu po ok. 5 sekundach przełączają się i pozostają w pozycji załączonej: -\_ Czy u Was jest tak samo?

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 20 cze 2010, 23:14

UPG zwyczajowo w skrócie uszczelka pod głowicą. Kurde przed rozebraniem silnika byłem przekonany że to załącza się dopiero przy przekroczeniu 4300 obr/min. I tak walczyłem z tym tydzień żeby się ostatecznie dowiedzieć od Ciebie że domyślnie jest to włączone a wyłącza się po przekroczeniu 4300 rpm. Ten wałek który wymieniałaś to jest ustrojstwo które zmienia długość kolektora dolotowego - powiedz gdzie to namierzyłeś bo ja mam parę plastików tam popękanych i tez muszę szukać. Dzięki za info! Klikam POMÓGÂŁ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja