[A6 C5] 3.0 220KM lekkie drgania budy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[A6 C5] 3.0 220KM lekkie drgania budy
Witam, co może być powodem lekkiego drgania nadwozia na wolnych obrotach - lekkie to takie że jak położę rękę na dachu to czuć wyraźnie drgania samochodu - czy to mogą być słabe poduszki silnika? Przebieg 195 tyś. W moim obecnym samochodzie (rzędowa 6) nie ma takich drgań, ale poduszki wymieniałem. Czy to poduszki, czy coś innego, czy może ten typ tak ma?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
censored w profilu jest inny samochód, aktualnie jestem na etapie rejestracji samochodu nowego - będzie to A6 C5 Avant, 3.0. Te drgania tak mi się rzuciły w oczy bo w moim obecnym samochodzie tego nie ma, a jak były padnięte poduchy to uwierz mi fatalnie było, silnik opada wtedy na ramę i wszystkie drgania są na budzie. No nic, dopiero jak będę miał samochód na placu to pooglądam. Może też być tak że jak go odpaliłem to był jeszcze zimny, stąd mogło coś takiego się pojawić.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie wiem czy wszędzietomciar pisze:jak były padnięte poduchy to uwierz mi fatalnie było, silnik opada wtedy na ramę i wszystkie drgania są na budzie
ja opisywałem problem z poduchą, a jak wymieniałem na nową to praktycznie starej nie było, była rozerwana, zero oleju w środku
w aucie brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia poduchy, zauważyłem to na kanale
silnik wisi jeszcze na 3 innych, jak te są ok, to tak zaraz nie da się odczuć, (2xsilnik, 2xskrzynia)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Witam po przerwie heheh wymieniłem dzisiaj poduszki pod silnikiem - kompletnie nic to nie dało, daremna robota i wyrzucone pieniądze. W samochodzie obok silnik pracuje a na karoserii zero drgań. U mnie silnik pracuje tak samo a drgania na pasie przednim mocne. Najgorzej że to czuć podczas postoju na światłach, a najgorzej jak włączona klima. Cały się trzęsę w fotelu
. Ma ktoś jakiś pomysł? goly191, ty to masz obcykane jak ten cały napęd jest zamontowany? Tylko 4 poduszki - 2 silnik 2 skrzynia czy jak?
EDIT: Tak czytam i czytam forum, przejrzałem ELSę - a tam stoi i że mój motor ma mieć wolne obroty 680 ... 780. a ja mam 640 (VAG). Co ma wpływ na wole obroty? Przepływka?

EDIT: Tak czytam i czytam forum, przejrzałem ELSę - a tam stoi i że mój motor ma mieć wolne obroty 680 ... 780. a ja mam 640 (VAG). Co ma wpływ na wole obroty? Przepływka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
rubio, że co, uszkodzona? Nie widzę możliwości. Jedyne co mi przychodzi do głowy to amortyzowanie (poduszki) albo coś z obrotami silnika. Np. temperatura zasysanego powietrzna jest non stop 27 st a przecież na zewnątrz mam 17 st. Może kiepski skład mieszanki na wolnych, tez się takie sugestie pojawiają. Raczej dam samochód do ASO bo sam nie dojdę to tego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 27 maja 2009, 20:35
- Lokalizacja: pomorskie/yorkshire
witam.ja miałem to samo!!!i wiesz co to było???cewki i sondy!
przed wymiana audiana chodziła strasznie rzucało nia jak stara szmata!!!
a zacząłem od wymiany poduszek i nie dało to rezultatu a potem tłumik i nic to nie dało.
a potem kolega miał parę używanych cewek i po wymienialiśmy je-kurna 100%różnicy.od razu po tym wymieniłem sondy-zupełnie inny samochód!
spróbuj
przed wymiana audiana chodziła strasznie rzucało nia jak stara szmata!!!
a zacząłem od wymiany poduszek i nie dało to rezultatu a potem tłumik i nic to nie dało.
a potem kolega miał parę używanych cewek i po wymienialiśmy je-kurna 100%różnicy.od razu po tym wymieniłem sondy-zupełnie inny samochód!
spróbuj
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
carlos, to inny przypadek masz bo ja mam automat. Przed chwilą zauważyłem że na 100% źle podpięte są przewody podciśnienia ponieważ cały czas otwarty jest system sterowania wlotem powietrza w kolektorze - tak nie możne być, ten system włącza się tylko powyżej określony obrotów, po odłączeniu wężyka jest dużo lepiej. Partactwo mechaników, nawet ASO nie zna granic (we środę odebrałem samochód po wymianie UPG to na 100% musieli to rozbierać i już źle poskładali). Czy może ktoś mnie poratować schematem z ELSA (A6 C5 RM2002 silnik ASN) - jest tam rozrysowany diagram który wężyk ma iść do czego, kiedyś to widziałem...
Inna możliwość jest taka że uszkodzony jest zawór sterujący tym podciśnieniem (cały czas otwarty).
Inna możliwość jest taka że uszkodzony jest zawór sterujący tym podciśnieniem (cały czas otwarty).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
W takim razie koledzy mam do Was prośbę :lol: - czy moglibyście zrobić dla mnie zdjęcie gdzie u Was podłączone są wężyki podciśnienia? Trzeba by zdjąć osłonę OOOO i zrobić zdjęcie w dobrej rozdzielczości tej płytki z zaworkiem i zamieścić na forum? To już będę miał ogląd co gdzie jest wpięte. Będę wdzięczny. Jeżeli jeszcze ktoś opisałby mi jak idą wężyki od strony przodu samochodu (pod osłoną z emblematem "3.0 V6") to będę szczęśliwy :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
rubio, koledzy, proszę jeszcze o sprawdzenie u Was jednej rzeczy - pod klapką "V6-3.0" jest mechanizm przełączania zmiany długości kolektora dolotowego. To są takie dwa siłowniki sterowane podciśnieniem (zaznaczone na rysunku):
![Obrazek]()
U mnie przy wyłączonym silniku pozostają tak jak na powyższym zdjęciu - w pozycji takiej: -/_. Po zapaleniu samochodu po ok. 5 sekundach przełączają się i pozostają w pozycji załączonej: -\_ Czy u Was jest tak samo?
U mnie przy wyłączonym silniku pozostają tak jak na powyższym zdjęciu - w pozycji takiej: -/_. Po zapaleniu samochodu po ok. 5 sekundach przełączają się i pozostają w pozycji załączonej: -\_ Czy u Was jest tak samo?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
UPG zwyczajowo w skrócie uszczelka pod głowicą. Kurde przed rozebraniem silnika byłem przekonany że to załącza się dopiero przy przekroczeniu 4300 obr/min. I tak walczyłem z tym tydzień żeby się ostatecznie dowiedzieć od Ciebie że domyślnie jest to włączone a wyłącza się po przekroczeniu 4300 rpm. Ten wałek który wymieniałaś to jest ustrojstwo które zmienia długość kolektora dolotowego - powiedz gdzie to namierzyłeś bo ja mam parę plastików tam popękanych i tez muszę szukać. Dzięki za info! Klikam POMÓGÂŁ.