Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDG 2.5 169 KM] problem z wałkiem 4-6 ex

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
ELF102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2017, 00:42
Lokalizacja: Jaworzno

[ BDG 2.5 169 KM] problem z wałkiem 4-6 ex

Post autor: ELF102 » 12 gru 2017, 02:56

Witam forumowiczów,

Mam taki problem i nie mogę z moim kolegą mechanikiem dojść z jakiego powodu.
Uszkodziło mi zębatkę wałka wydechowego głowicy 4-6, złamało 8 zębów

Obrazek

Obrazek

Dodam że wałek jest nowy pracował tylko kilka godzin gdyż poprzedni był uszkodzony

Obrazek

Do tego wymieniłem wszystkie dźwigienki i hydrauliki na nowe w dwóch głowicach, zawory ciśnienia oleju pod czopem filtra sprawdzone i wyczyszczone do tego kanały olejowe wyczyszczone, zmieniony łańcuch pompy oleju, napinacz hydrauliczny z dźwignią i koło zębate pompy oleju. Rozrząd zmieniony kompletnie i ustawiony na blokady. Dało się słychać właśnie z tej głowicy tykanie tak jakby się hydraulik nie napompował ale silnik pracował równo do czasu gdy się nie zagrzał, po nagrzaniu do puki nie dodało się gazu było wszystko ok, po dodaniu gazu i odpuszczeniu nie mógł ustabilizować obrotów biegu jałowego lub zajmowało mu to sporo czasu, wyskakiwał wtedy błąd klapy dolotu pomimo iż ona pracuje i ustawia się w pozycji.
Czytając forum dotarłem do tematu o kącie trysku i zacząłem przestawiać gdyż po wymianie rozrządu było 1,6 na plusie a tutaj Piotr proponował -1. I właśnie przy regulacji, po którymś przestawieniu koła od pompy na wałku coś chrupnęło, trzasło i zaczęło głośno klepać. Po ściągnięciu pokrywy ukazały się uszkodzone zęby na nowym wałku. Od razu sprawdziłem zawory, dźwignię i hydrauliki, wszystko jest w porządku i teraz zastanawiam się co jest przyczyną uszkodzonej zębatki bo co z tego że założę nową jak znów mi ją uszkodzi.
Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem i może mi pomóc?

Pozdrawiam
Marcin

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 24 gru 2017, 12:25

oba wałki wymieniłeś ,może w nowym nieco różnił się moduł zębów ,i widać na zdjęciu że wałek nie stykał się całą powierzchnią tylko tą co się połamała . Albo coś zostało z opiłków po starym wałku i jest efekt .

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 24 gru 2017, 19:50

Kasator luzu był napięty przed złożeniem? Napewno nie błąd montaźu

ELF102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2017, 00:42
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: ELF102 » 07 mar 2018, 08:15

Kasator luzów uszkodzony z nowego wywaliłem i założyłem ze starego, podkładkę sprężynującą założyłem z nowego. Obecnie przejechał 15k km i nic się nie dzieję.
Wałek wymieniłem tylko uszkodzony wydechowy i właśnie myślałem nad tym że zęby z ssącego już wyrobione mogły nie zgrać się z tymi nowymi z wydechowego.
W każdym razie jak na razie jest dobrze jeśli chodzi o wałki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga