[2.0TDI BRE] Wymiana poduszek silnika - ile i jak to zrobic?
[2.0TDI BRE] Wymiana poduszek silnika - ile i jak to zrobic?
Czesc,
odnosze wrazenie ze zdechly mi poduszki pod silnikiem.
Spod maski wydobywaja sie dziwne i nieokreslone dzwieki. Silnik szarpie sie na boki podczas gaszenia, podczas przyspieszania wpada w jakis rezonans, co przenosi sie na uklad wydechowy i generalnie wrazenie jest takie jakby lezal na ramie a nie na poduszkach.
Do tego przy ostrych zakretach odnosze wrazenie ze tak jakby przenosil sie srodek ciezkosci auta, nie umiem tego dokladnie Wam opisac, ale kazdy nieco bardziej doswiadczony kierowca na pewno wie o czym mowie. Troche jak jazda na niedopomowanych oponach...
Zawieszenie i amortyzatory sprawdzone, wszystko wzorowo zadnych stukow pukow, amortyzatory po 84 i 86% przod tyl.
Problemem sa wlasnie te dzikie drgania przenoszone na nadwozie, rano na zimnym az glowa boli...
Pytanie do Was, ile tam jest dokladnie poduszek i odbojow dla silnika i skrzyni biegow ? Chce wymienic komplet bo auto i tak bedzie na wymianie dwumasy za 2tygodnie.
Czy bylibyscie tak uprzejmi i podrzucili rowniez numery tych czesci ?
Chwilowo nie mam dostepu do ETKi
I jeszcze jedno pytanie, zupelnie z ciekawosci, jest mozliwosc zeby zrobic to bez kanalu ? Korzystajac jedynie z kobylek czy malych najazdow ?
odnosze wrazenie ze zdechly mi poduszki pod silnikiem.
Spod maski wydobywaja sie dziwne i nieokreslone dzwieki. Silnik szarpie sie na boki podczas gaszenia, podczas przyspieszania wpada w jakis rezonans, co przenosi sie na uklad wydechowy i generalnie wrazenie jest takie jakby lezal na ramie a nie na poduszkach.
Do tego przy ostrych zakretach odnosze wrazenie ze tak jakby przenosil sie srodek ciezkosci auta, nie umiem tego dokladnie Wam opisac, ale kazdy nieco bardziej doswiadczony kierowca na pewno wie o czym mowie. Troche jak jazda na niedopomowanych oponach...
Zawieszenie i amortyzatory sprawdzone, wszystko wzorowo zadnych stukow pukow, amortyzatory po 84 i 86% przod tyl.
Problemem sa wlasnie te dzikie drgania przenoszone na nadwozie, rano na zimnym az glowa boli...
Pytanie do Was, ile tam jest dokladnie poduszek i odbojow dla silnika i skrzyni biegow ? Chce wymienic komplet bo auto i tak bedzie na wymianie dwumasy za 2tygodnie.
Czy bylibyscie tak uprzejmi i podrzucili rowniez numery tych czesci ?
Chwilowo nie mam dostepu do ETKi
I jeszcze jedno pytanie, zupelnie z ciekawosci, jest mozliwosc zeby zrobic to bez kanalu ? Korzystajac jedynie z kobylek czy malych najazdow ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W silniku 2.0 TDI są dwie poduszki i odbój z pzodu, a skrzynia ma jedną poduszkę z tyłu.
Numery części:
1) lewa poduszka: 4F0 199 379 G » 4F0 199 379 AS » 4F0 199 379 BK (835 zł),
2) prawa poduszka: 4F0 199 382 AD » 4F0 199 379 AS » 4F0 199 382 BK (ok. 550 zł),
3) odbój: 8E0 199 339 (ok. 40 zł),
4) poduszka skrzyni: 4F0 399 151 BL (ok. 435 zł).
Lewa poduszka silnika jest z czujnikiem, więc może być problem z dostaniem porządnego zamiennika, a poduszka skrzyni jest dla aut, które mają VIN większy niż 4F-5-200001. Podałem też ceny w ASO, ale chyba lepiej poszukać zamienników np. Lemfordera .
Jeśli chodzi o wymianę bez kanału i podnośnika, to marnie to widzę . Musisz podeprzeć czymś silnik, a potem skrzynię i odkręcić poduszki. Potrzebne jest trochę miejsca, a na kobyłkach czy najazdach nie będziesz go miał. Ewentualnie możesz wymienić odbój, bo jest łatwy dostęp. Nie myślałeś, że te dziwne drgania powoduje dwumasa .
Numery części:
1) lewa poduszka: 4F0 199 379 G » 4F0 199 379 AS » 4F0 199 379 BK (835 zł),
2) prawa poduszka: 4F0 199 382 AD » 4F0 199 379 AS » 4F0 199 382 BK (ok. 550 zł),
3) odbój: 8E0 199 339 (ok. 40 zł),
4) poduszka skrzyni: 4F0 399 151 BL (ok. 435 zł).
Lewa poduszka silnika jest z czujnikiem, więc może być problem z dostaniem porządnego zamiennika, a poduszka skrzyni jest dla aut, które mają VIN większy niż 4F-5-200001. Podałem też ceny w ASO, ale chyba lepiej poszukać zamienników np. Lemfordera .
Jeśli chodzi o wymianę bez kanału i podnośnika, to marnie to widzę . Musisz podeprzeć czymś silnik, a potem skrzynię i odkręcić poduszki. Potrzebne jest trochę miejsca, a na kobyłkach czy najazdach nie będziesz go miał. Ewentualnie możesz wymienić odbój, bo jest łatwy dostęp. Nie myślałeś, że te dziwne drgania powoduje dwumasa .
Czesc mat1324 jestem w 90% przekonany ze ona sama w sobie powoduje te drgania i dziwne wibracje. Klopot w tym ze z uwagi na to ze auta uzywam na codzien, pokonuje znaczne odleglosci z pracy i do pracy wolalbym juz zrobic wszystko za jednym zamachem.
Nie mam niestety mozliwosci postawienia auta najpierw na dwumase a pozniej jak sie nie uspokoi to dopiero kolejny dzien walczyc z poduchami.
Bardzo dziekuje za numery czesci, biore sie za przekopywanie Ebay'a. Moze bylbys w stanie podpowiedziec jeszcze jakiej srednicy plecionke wydechu dobrac do BRE ?
Pozdrawiam i raz jeszcze dzieki serdeczne za pomoc !
Nie mam niestety mozliwosci postawienia auta najpierw na dwumase a pozniej jak sie nie uspokoi to dopiero kolejny dzien walczyc z poduchami.
Bardzo dziekuje za numery czesci, biore sie za przekopywanie Ebay'a. Moze bylbys w stanie podpowiedziec jeszcze jakiej srednicy plecionke wydechu dobrac do BRE ?
Pozdrawiam i raz jeszcze dzieki serdeczne za pomoc !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Z wymianą bez kanału, podnośnika nie zgodzę się. Sam wymieniałem u siebie i robiłem to na działce na trawie. Prawa poduszka.mat1324 pisze: Jeśli chodzi o wymianę bez kanału i podnośnika, to marnie to widzę . Musisz podeprzeć czymś silnik, a potem skrzynię i odkręcić poduszki. Potrzebne jest trochę miejsca, a na kobyłkach czy najazdach nie będziesz go miał. Ewentualnie możesz wymienić odbój, bo jest łatwy dostęp. Nie myślałeś, że te dziwne drgania powoduje dwumasa .
Sama wymiana jest prosta. Na pewno sobie poradzisz.
witam mam ten sam problem na wolnych obrotach dudni w środku trzęsie buda wymieniłem dwumase ale nic to nie dało podnosiłem obroty tez nic wymieniłem poduszkę pod silnikiem bo ciekła tez lipa logi w normie będę wymieniał uszczelniacze na pompkach.Dzieje się to tylko na wolnych obrotach nawet jadąc puszczam na luz trzęsie i dudni a na światłach aż łeb podskakuje czyściłem kolektor erg i klapę filtr paliwa mann silnik BRE dudnienie idzie od wydechu bo skacze prawy wydech a wszystkie mocowania są ok to tak po krotce dodam jeszcze ze silnikiem telepie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sie 2021, 20:27
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zelzate
Re: [2.0TDI BRE] Wymiana poduszek silnika - ile i jak to zrobic?
Nie wiem czy dodało moje pytanie ale zadam jeaCze raz,ewentualnie usune
Mianowicie pytanie brzmi czy w skład podboju wchodzi jakas cześć ? Bo jeśli dobrze rozumiem to odboj to jest ta poduszka okrągła ta pomarańczowa ? Czy wchodzi jakas metalowa cześć do tego ? Bo ta poduszeczka to mały koszt lecz nie wiem czy do tego wchodzi jakas inna cześć ? Są dwie poduszki lewa prawa i jedna do skrzyni i z przodu do chłodnicy zamontowana jest tez jedna i czytam ze to jest odboj lecz nie jestem pewien co mam zamówić ? Silnikiem trzęsie na wolnych obrotach, wtryski czytałem są Ok dwumas tez ale zobaczyłem i mechanik tez i nowi ze to ta poduszka tylko nie jestem pewien co wchodzi w skład tej części
Dziękuje za odp i pozdrawiam
Mianowicie pytanie brzmi czy w skład podboju wchodzi jakas cześć ? Bo jeśli dobrze rozumiem to odboj to jest ta poduszka okrągła ta pomarańczowa ? Czy wchodzi jakas metalowa cześć do tego ? Bo ta poduszeczka to mały koszt lecz nie wiem czy do tego wchodzi jakas inna cześć ? Są dwie poduszki lewa prawa i jedna do skrzyni i z przodu do chłodnicy zamontowana jest tez jedna i czytam ze to jest odboj lecz nie jestem pewien co mam zamówić ? Silnikiem trzęsie na wolnych obrotach, wtryski czytałem są Ok dwumas tez ale zobaczyłem i mechanik tez i nowi ze to ta poduszka tylko nie jestem pewien co wchodzi w skład tej części
Dziękuje za odp i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 kwie 2023, 20:39
- Imię: Jakub
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Re: [2.0TDI BRE] Wymiana poduszek silnika - ile i jak to zrobic?
Witam ponownie w temacie poduszek w 2023 roku. Otóż objawy są proste do rozpoznania, ponieważ komputer pokazuje błąd poduszki pod silnikiem. Auto telepie budą po odpaleniu.
Audi a6 c6 2.0 Tdi BLB z manualną 6 biegową skrzynią biegów. Rok produkcji 2005. Z tego co widzę to numery części które podał mat sa takie same do mojego modelu.
Juz 3 dni szukam oryginalnych części lub zamienników i jak juz coś znajdę bo ktoś polecił ten zamiennik, to oceny poduszki w sklepie sa np. Na 3 gwiazdki. W sklepie aso poduszek brak. Jedynie odbój można kupić. Po przeczytaniu wielu różnych opinii zdecydowałem się na zakup:
Poduszka prawa: LEMFORDER PODUSZKA SILNIKA PR 3623101. Na allegro za 201 zł
Poduszka lewa: Łożyskowanie silnika / mocowanie silnika CORTECO 49461031. Na stronie aparts za 492zl.
Poduszkę lewą oryginalną używaną mozna tez znaleźć na stronie grupawilk.pl, niestety mającej wiele opini negatywnych takiego typu, że wciskaja szrot. Poza tym audi ma juz 18 lat i ciężko mi uwierzyć, że oryginalna poduszka zdjęta z innego audi wytrzyma dłużej niż nowy zamiennik.
Mój problem polega na znalezieniu poduszki pod skrzynie. Numery części, które wrzucił mat1324 (4F0 399 151 BL)
Jest do automatycznej skrzyni biegów. Jakoś nie mogę się połapać, która poduszka pod skrzynie pasuje do manualnej 6 biegowej. Plus zamieszanie z numerem vin i datą produkcji powoduje u mnie trudności z odnalezieniem właściwej części. Na dodatek musi być to dobry zamiennik i w ten sposób nie mogę nic znaleźć. Czy ktoś byłby wstanie wskazać mi odpowiednia poduszkę pod skrzynie pasującą do mojego audi?
Audi a6 c6 2.0 Tdi BLB z manualną 6 biegową skrzynią biegów. Rok produkcji 2005. Z tego co widzę to numery części które podał mat sa takie same do mojego modelu.
Juz 3 dni szukam oryginalnych części lub zamienników i jak juz coś znajdę bo ktoś polecił ten zamiennik, to oceny poduszki w sklepie sa np. Na 3 gwiazdki. W sklepie aso poduszek brak. Jedynie odbój można kupić. Po przeczytaniu wielu różnych opinii zdecydowałem się na zakup:
Poduszka prawa: LEMFORDER PODUSZKA SILNIKA PR 3623101. Na allegro za 201 zł
Poduszka lewa: Łożyskowanie silnika / mocowanie silnika CORTECO 49461031. Na stronie aparts za 492zl.
Poduszkę lewą oryginalną używaną mozna tez znaleźć na stronie grupawilk.pl, niestety mającej wiele opini negatywnych takiego typu, że wciskaja szrot. Poza tym audi ma juz 18 lat i ciężko mi uwierzyć, że oryginalna poduszka zdjęta z innego audi wytrzyma dłużej niż nowy zamiennik.
Mój problem polega na znalezieniu poduszki pod skrzynie. Numery części, które wrzucił mat1324 (4F0 399 151 BL)
Jest do automatycznej skrzyni biegów. Jakoś nie mogę się połapać, która poduszka pod skrzynie pasuje do manualnej 6 biegowej. Plus zamieszanie z numerem vin i datą produkcji powoduje u mnie trudności z odnalezieniem właściwej części. Na dodatek musi być to dobry zamiennik i w ten sposób nie mogę nic znaleźć. Czy ktoś byłby wstanie wskazać mi odpowiednia poduszkę pod skrzynie pasującą do mojego audi?
- Załączniki
-
- 20230913_081533.jpg (79.46 KiB) Przejrzano 2132 razy
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 499
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [2.0TDI BRE] Wymiana poduszek silnika - ile i jak to zrobic?
Według Etki - dla skrzyni manualnej GYX :
- 4F0399151AM
- 4F0399151AN silnik 2,7 diesel
https://ifinterface.com/page/page3.php
- 4F0399151AM
- 4F0399151AN silnik 2,7 diesel
https://ifinterface.com/page/page3.php
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 kwie 2023, 20:39
- Imię: Jakub
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Re: [2.0TDI BRE] Wymiana poduszek silnika - ile i jak to zrobic?
Dziękuję za pomoc.
Znalazłem poduszkę pod skrzynie z numerem który mi podałeś na allegro za 150 zł. Niby orginalna.
Czyli do audi a6c6 blb z manualną skrzynią biegów powinna pasować Poduszka silnika GSP 512235.
https://allegro.pl/oferta/poduszki-siln ... 4306962422
Znalazłem poduszkę pod skrzynie z numerem który mi podałeś na allegro za 150 zł. Niby orginalna.
Czyli do audi a6c6 blb z manualną skrzynią biegów powinna pasować Poduszka silnika GSP 512235.
https://allegro.pl/oferta/poduszki-siln ... 4306962422
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 kwie 2023, 20:39
- Imię: Jakub
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Re: [2.0TDI BRE] Wymiana poduszek silnika - ile i jak to zrobic?
JAK WYMIENIĆ PODUSZKI POD SILNIKIEM.
Ściągamy osłonę pod silnikiem.
Odkręcamy poduszki od dołu lewa i prawa klucz 16.
Odkręcamy łapę odbojnika 3 śruby imbus. Wyjmujemy i wymieniamy odbój, odkładamy obok Wstawiamy lewarek pod miskę olejową dajemy jakąś deskę żeby pomiędzy miskę a lewarek i podbosimy.
Od góry z prawej ściągamy sobie filtr powietrza i mamy elegancko dostęp do prawej poduszki. Przy podnoszeniu silnika uważamy żeby nie przesadzić j nic nie połamać.
Odkręcamy poduszk w lewej wypinam wtyczkę.
Wkładamy nowe poduszki i robimy wszystko w odwrotnej kolejności.
Opuszczamy powoli siknik i celujemy poduszkami (które są już przykręcone z góry ) w dziury z dołu można użyć breszki.
Dokręcamy tak jak było i gotowe.
Zakładamy łapę z odbojnikiem i skręcamy filtr powietrza.
Można zabrać się za poduszkę pod skrzynią biegów.
Odkręcamy dwie śruby od rury wydechowej
Odkręcamy poduszkę od wspornika cztery nakrętki.
Podnosimy lewarkiem skrzynie do góry
Odkręcamy wspornik 6 śrub, zdejmujemy.
Odkręcamy łapę z poduszka. 3 śruby.
Na stole odkręcamy poduszkę od łapy dwie śruby. U mnie oczywiście pękły i trzeba było rozwiercać Także zamiast dwie godziny roboty wyszło 5 godzin.
Powodzenia.
Ściągamy osłonę pod silnikiem.
Odkręcamy poduszki od dołu lewa i prawa klucz 16.
Odkręcamy łapę odbojnika 3 śruby imbus. Wyjmujemy i wymieniamy odbój, odkładamy obok Wstawiamy lewarek pod miskę olejową dajemy jakąś deskę żeby pomiędzy miskę a lewarek i podbosimy.
Od góry z prawej ściągamy sobie filtr powietrza i mamy elegancko dostęp do prawej poduszki. Przy podnoszeniu silnika uważamy żeby nie przesadzić j nic nie połamać.
Odkręcamy poduszk w lewej wypinam wtyczkę.
Wkładamy nowe poduszki i robimy wszystko w odwrotnej kolejności.
Opuszczamy powoli siknik i celujemy poduszkami (które są już przykręcone z góry ) w dziury z dołu można użyć breszki.
Dokręcamy tak jak było i gotowe.
Zakładamy łapę z odbojnikiem i skręcamy filtr powietrza.
Można zabrać się za poduszkę pod skrzynią biegów.
Odkręcamy dwie śruby od rury wydechowej
Odkręcamy poduszkę od wspornika cztery nakrętki.
Podnosimy lewarkiem skrzynie do góry
Odkręcamy wspornik 6 śrub, zdejmujemy.
Odkręcamy łapę z poduszka. 3 śruby.
Na stole odkręcamy poduszkę od łapy dwie śruby. U mnie oczywiście pękły i trzeba było rozwiercać Także zamiast dwie godziny roboty wyszło 5 godzin.
Powodzenia.
- Załączniki
-
- 20231014_120001.jpg (120.91 KiB) Przejrzano 1679 razy
-
- 20231014_115952.jpg (109.21 KiB) Przejrzano 1679 razy
-
- 20231014_105720.jpg (87.94 KiB) Przejrzano 1679 razy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga