Wymiana oleju w skrzyni manualnej
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
powiem ci przykład z amortyzatorami. wg katalogu Sachs (tez dostawca na pierwszy montaż) szukając wg numerów oryginalnych sachs pokazuje kilka rodzai amortyzatorów z róznymi wersjami silnikowymi to jak ja np mam 2.5 tdi v6 zawieszenie 1be a wg numeru sachsa amortyzator może byc montowany np w 2.0 benzyna z zawieszeniem 1ba to jak taki amortyzator może pełnic swoją funkcje w tych samochodach? to jest akurat przykład jak podają "zamienniki" w przypadku oleju może byc tak samo ze spełnia normy takie czy takie ja ostatnio kupiłem olej w ASO i tam specyfikacja oleju nie była napisana jaka jest dokładnie to tez nie ma sie pewności jaki twój olej z ASO ma specyfikacje
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Może być lipa co jak co ale do skrzyni najlepiej zalać oryginalny dedykowany oem olej.
Bardzo często po zalaniu zamiennikiem, który defacto ma podobne właściwości do oryginalnego oleju jest tak, że skrzynia nie chodzi tak płynnie, pojawiają się zgrzyty itp.
Daj znać jak zalejesz castrolem i potestujesz
Bardzo często po zalaniu zamiennikiem, który defacto ma podobne właściwości do oryginalnego oleju jest tak, że skrzynia nie chodzi tak płynnie, pojawiają się zgrzyty itp.
Daj znać jak zalejesz castrolem i potestujesz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
nie. Mówię z doświadczenia posiadam w rodzinie jeszcze 1 audi model a3 i od kilku lat jestem na forum a3 club net. Jest tam opisanych bardzo wiele przypadków stosowania zamienników typu castrol, fuchs itp mimo, że zamiennik o takich samych parametrach co oryginał to występują problemy ze skrzynią.
Wiem, że ori olej to dość spory wydatek ale wymieniając olej w a3 kupiłem oryginał i nie miałem żadnych problemów.
Daj znać jak zalejesz castrolem - może być akurat dobrze ale po opiniach wielu osób z reguły skrzynia nie działa tak jak na oryginale.
Wiem, że ori olej to dość spory wydatek ale wymieniając olej w a3 kupiłem oryginał i nie miałem żadnych problemów.
Daj znać jak zalejesz castrolem - może być akurat dobrze ale po opiniach wielu osób z reguły skrzynia nie działa tak jak na oryginale.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Witajcie.
Zalałem ponad rok temu Castrola z normą TL audi. Ale nie jestem zadowolony. Nawet po kilku tygodniach jakby było delikatnie gorzej. Nie wiem czy to wina oleju czy zużywającej się skrzyni biegów ale objawy ciężko wchodzącego biegu na zimnym zwłaszcza są dalej. Zalał bym jednak Oryginalny (2 razy droższy), ale tylko dla własnej świadomości, że to nie wina słabego jakościowo oleju.
Zalałem ponad rok temu Castrola z normą TL audi. Ale nie jestem zadowolony. Nawet po kilku tygodniach jakby było delikatnie gorzej. Nie wiem czy to wina oleju czy zużywającej się skrzyni biegów ale objawy ciężko wchodzącego biegu na zimnym zwłaszcza są dalej. Zalał bym jednak Oryginalny (2 razy droższy), ale tylko dla własnej świadomości, że to nie wina słabego jakościowo oleju.