Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Przegrzewanie 3.0 Tdi 313KM

Silniki wysokoprężne
IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Przegrzewanie 3.0 Tdi 313KM

Post autor: IzzzasoCha » 14 paź 2017, 20:44

:(
Witam wszystkich .
Mam problem z przegrzewającym sie silnikiem. Im wieksza predkosc tym wiekszy wyciek Plynu.
Prosze pomozcie co to moze byc <stres> :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 21:02

Masz problem z przegrzewaniem się silnika, czy z wyciekiem? Oczywiście wyciek może być pośrednią przyczyną przegrzewania, ale chyba najpierw trzeba znaleźć miejsce skąd wycieka :).

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 14 paź 2017, 21:09

Im wyzsza predkosc tym wiekszy wyciek.
Wymienilam termostat...pompe wody i dalej problem :(

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 14 paź 2017, 21:10

Jeśli płyn wycieka przez zbiorniczek to może być problem. Jaka temperaturę silnik osiąga? Warto było by sprawdzic w zbiorniczku czy się pojawiaja bąbelki powietrza.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 14 paź 2017, 21:16

Tak wycieka przez zbiorniczek, a temperatura dochodzi nawet do 118 jak sie mu da po gazie. ;(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 21:18

Na początek wymień korek <okok>.

[ Dodano: 2017-10-14, 21:18 ]
Chyba, że wycieka z samego zbiorniczka.

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 14 paź 2017, 21:18

Poza zbiorniczkiem nie ma wycieku.
To silnik 3.0 tdi na dwóch turbinach.
313 KM

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 14 paź 2017, 21:20

Ehh miałem podobnie u ojca w aucie ale nie Audi tylko że nie jak na obrotach był tylko odrazu po odpaleniu wywalało płyn i węże puchły przez wysokie ciśnienie spowodowane uszkodzeniem uszczelki pod głowicą. Jeśli silnik osiąga taka temperaturę to lepiej nie jeździć bo szkoda uszkodzić silnik. A co się dzieje po odpaleniu i jak chodzi na wolnych obrotach? Dzieje się coś w zbiorniczku? Węże nie twardnieją?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 21:21

Dość łatwo sprawdzić czy winny jest korek zbiorniczka, ponieważ wystarczy otulić go papierowym ręcznikiem i jeśli po jeździe będzie mokry, to wiadomo z niego wycieka.

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 14 paź 2017, 21:26

Korek zbiorniczka jest szczelny. A co do auta na wolnych obrotach i przy spokojnej jezdzie plyn nie ucieka i temperatura jest miesci sie w normie

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 21:30

To w takim razie wycieka przez zbiorniczek czy nie, ponieważ Twoje wypowiedzi są sprzeczne <uoee> .

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 14 paź 2017, 21:31

Odkręc korek i zajrzyj do środka jeśli będziesz widziała bąbelki powietrza (oby nie) to będzie problem.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 14 paź 2017, 21:45

Za zbirniczkiem wycieka . tak mi sie wydaje.
Ogolnie temperatura z czujnika wyjscia z chlodnicy pokazuje temperature maksymalnie 41 stopni a temperatura silnika to wtedy ok 90 stopni

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 14 paź 2017, 21:48

Różnica jest taka ponieważ obieg płynu nie jest cały czas przez chłodnice, żeby utrzymać temperaturę na siniku. Termostat to reguluje otwierając i zamykając. A przy wyższej temperaturze jaka osiąga tak jak pisałas to chłodnica powinna być gorąca ponieważ to już jest dużo większa temperatura od temperatury otwarcia termostatu
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 14 paź 2017, 22:01

Czy wymieniałeś płyn w układzie chłodzenia w ostatnim czasie? Znajomy miał podobny przypadek. Mechanik zamiast G12 zalał inny płyn i silnik się "gotował
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja