Patrząc na ten schemat (mat1324 -

) i umiejscowienie czujnika temperatury przy chłodnicy zastanawiam się, czy zmniejszenie drożności chłodnicy nie może spowodować zbliżonych objawów? Pompa (27) cały czas pompujeSłaby przepływ spowoduje zwiększenie ciśnienia i skuteczniejsze chłodzenie małej ilości płynu -
stąd temperatura 41C. Zawór zwrotny (29) utrzyma ciśnienie między zbiornikiem wyrównawczym (21) a chłodnicą (1) - stąd rozszczelnianie układu i uciekanie płynu po mocnym podgrzaniu. Z drugiej strony - niedrożna chłodnica działa tak samo jak zamknięty termostat (3) - więc jego wymiana mogła być bezowocna, choć podyktowana słusznymi przesłankami.
Z innej strony - czy awaria termostatu 24 nie doprowadzi od odcięcia obiegu "pomarańczowego" od "czerwonego" (zawory zwrotne 5,22 i 16) a tym samym zmniejszenia przepływu przez chłodnicę? Rozszczelnienie może być jedynie objawem dodatkowym, nie związanym z istotą usterki.
Ja bym sprawdził jeszcze temperaturę na wejściu do chłodnicy i na jej wyjściu. Później drożność chłodnicy. Termostat (3) podobno był sprawdzany i jego próg zadziałania jest poprawny.
Paskudna sprawa, bo ten silnik jest wymagający jeśli chodzi o chłodzenie.