Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Przegrzewanie 3.0 Tdi 313KM

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 00:18

Do wszystkiego można dojść <lol> . Teraz trzeba czekać, aż koleżanka potwierdzi lub zaprzeczy :).

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 paź 2017, 00:20

zalezy kto robil jesli ktos ogrniety w temacie to powinien wiedziec ze sa dwa i ewenualnie dwa wymienic. wlasnie dlatego sa instrukcje napraw :)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 00:24

Wystarczyło wymienić tylko ten drugi :).

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 paź 2017, 00:27

no wystarczylo, dlatego zaczyna sie od diagnostyki sprawdzenie dokladnie wszystkiego
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 15 paź 2017, 02:33

repek92 pisze:zalezy kto robil jesli ktos ogrniety w temacie to powinien wiedziec ze sa dwa i ewenualnie dwa wymienic.
Dokładnie. W BMW wymieniało się dwa termostaty, nawet, jeśli padał tylko jeden. Bo:
1 - robocizna przy ponownej wymianie jednego kosztuje więcej od termostatu
2 - drugi i tak zaraz padnie
3 - wstawia się oryginały, bo są niewiele droższe od zamienników a dużo pewniejsze

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 15 paź 2017, 07:51

Wymieniono jeden ten co jest z filtrem oleju .
A gdzie w takim razie jest ten drugi.
Samochód jest diagnozowany ale nie wyswietla zadnego bledu.
Prosze o info

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 paź 2017, 08:58

Jeśli masz stary termostat to zobacz jak wygląda i i porównaj go z tym co dodał mat1324 lub pokaż zdjęcie który został wymieniony
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 15 paź 2017, 09:04

Ten co jest na zdjeciu nie wymieniony.

[ Dodano: 2017-10-15, 09:04 ]
Gdzie on jest umiejscowiony?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 11:54

Liczyłem na inną odpowiedź <uoee> . Rozpiszę mniej więcej gdzie znajdują się oba termostaty oraz jak wygląda schemtycznie układ chłodzenia Twojego silnika.

Schemat układu chłodzenia silnika CGQB << link >>

Termostaty, które mają wpływ na temperaturę silnika mają numer 3 i 24. Termostat [24] jest sterowany podciśnieniowo i reguluje on temperaturą bloku silnika i jak widać na schemacie nie ma on wpływu na otwarcie dużego obiegu. Znajduje się on przy chłodnicy oleju silnikowego, który umiejscowiony jest mniej więcej na środku silnika patrząc od góry. Wygląda on tak jak zdjęciu, które wrzuciłem wcześniej. W ASO kosztuje on ok. 220 zł. Przy wymianie trzeba zdemontować chłodnicę EGR oraz chłodnicę oleju.

Obrazek

Drugi termostat [3] odpowiedzialny jest za otwieranie dużego obiegu i miałem nadzieję, że on nie został jeszcze wymieniony, ponieważ jego uszkodzenie tłumaczy wszystkie błędy. Znajduje się on się przy obudowie filtra oleju i jest niewymienny, ponieważ jest integralną jego częścią. Trzeba kupić całą obudowę wraz z podstawą, która w ASO kosztuje ok. 990 zł. Sam termostat wygląda jak na zdjęciu poniżej i montowany jest on do bloku silnika. Według ELSY jest on sterowany programowo, ponieważ ma nawet wtyczkę elektryczną z prawej strony.

Obrazek Obrazek

Na pewno wymienili Ci ten drugi termostat?

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 15 paź 2017, 12:01

Tak. Wlasnie ten zostal wymieniony.
:( <zalamka> co w takim razie mu dolega?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 12:29

Wymieniony był ten z obudową filtra oleju? Trochę kosztuje <uoee> .

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 15 paź 2017, 12:29

Tak ten

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 15 paź 2017, 12:33

Patrząc na ten schemat (mat1324 - <brawo> <piwosz> ) i umiejscowienie czujnika temperatury przy chłodnicy zastanawiam się, czy zmniejszenie drożności chłodnicy nie może spowodować zbliżonych objawów? Pompa (27) cały czas pompujeSłaby przepływ spowoduje zwiększenie ciśnienia i skuteczniejsze chłodzenie małej ilości płynu -
stąd temperatura 41C. Zawór zwrotny (29) utrzyma ciśnienie między zbiornikiem wyrównawczym (21) a chłodnicą (1) - stąd rozszczelnianie układu i uciekanie płynu po mocnym podgrzaniu. Z drugiej strony - niedrożna chłodnica działa tak samo jak zamknięty termostat (3) - więc jego wymiana mogła być bezowocna, choć podyktowana słusznymi przesłankami.
Z innej strony - czy awaria termostatu 24 nie doprowadzi od odcięcia obiegu "pomarańczowego" od "czerwonego" (zawory zwrotne 5,22 i 16) a tym samym zmniejszenia przepływu przez chłodnicę? Rozszczelnienie może być jedynie objawem dodatkowym, nie związanym z istotą usterki.

Ja bym sprawdził jeszcze temperaturę na wejściu do chłodnicy i na jej wyjściu. Później drożność chłodnicy. Termostat (3) podobno był sprawdzany i jego próg zadziałania jest poprawny.

Paskudna sprawa, bo ten silnik jest wymagający jeśli chodzi o chłodzenie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 12:39

damos dobrze myśli <okok>. Możliwe, że winna jest chłodnica <mysli> .

Wrzuciłem schemat bez układu SCR i webasta, aby był czytelniejszy, ponieważ nie wnoszą one nic więcej, tylko są dwa dodatkowe obiegi zamykane przez zawory.

IzzzasoCha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2017, 19:40
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: IzzzasoCha » 15 paź 2017, 12:41

Na wejsciu nie sprawdzalam. Wyjscie a i owszem gdy silnik osiagal juz temperature 91-96 , to temperatura na wyjsciu z chlodnicy wynosila maksymalnie 41.
Zdarzyl sie tez wynik ekstremalny ze temperatura plynu byla 88, a plynu 16 stopni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja