Witam
Panowie potrzebuję pilnie pomocy. Za kilka dni muszę dotrzeć moim samochodem do pracy ponad 1500km a na chwilę obecną nie mogę przejechać 50...
Audi A6 C6 2.4 z LPG
Problem dotyczy hmm płyny z chłodnicy na zimnym silniku płyn tak jak by odzies został zassany zbiornik wyrównawczy był pusty dolałem płynu do minimum. po przejechaniu 30 km dym spod maski po sprawdzeniu co sie stało okazało sie ze zbiorniczek wyrównawczy jest pełny po brzegi dym a dokładniej para powstała przez uciekający płyn z zaworu wyrównawczego. Poczekałem az samochód ostygnie odkeciłem korek zeszczło ciśnienie. Odpaliłem samochód z odkręconym korkiem od płyny chłodniczego powstało coś w stylu wulkanu płyn i powietrze uciekało tak ze chlapało po całej masce po około 10 min sie uspokoiło. Pierwsza mysl uszczelka pod głowicą oddałem samochód do warsztatu zrobili 3 razy test na obecność spalin w płynie za kazdym razem czysto. Pomysł ze to moze wina parownika badz reduktora bo było czuć gaz z wlewu płynu chłodniczego. wszystko sprawdzone to nadal nie to. Samochód trzyma stałą temperature 90 stopni. Tylko ze wytwarza sie tam ogromne cisnienie. Panowie co to moze byc
Pilnie potrzebna pomoc!! płyn chłodniczy chłodnica
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Skoro było czuć gaz w płynie chłodniczym to ja bym tego gazu tak szybko nie eliminował, może się reduktor rozszczelniać tylko na krótką chwile w losowych momentach. Najlepiej zakręć gaz, odłącz reduktor gazu od układu chłodzenia i zamiast niego wstaw łącznik/rurkę. Jeśli objawy ustąpią to jednak z tym reduktorem jest coś jednak nie tak.
Było sprawdzone tak jak napisałeś. Butla z gazem zakrecona, zrobiony obwód zamiat tego i dalej to samo. Nie ma fizycznej możliwości by to było od tego bo cześci były wyjęte i gaz zakręcony. I dalej bez zmian. Wiec razem z mechanikiem wykluczyłem gaz.
[ Dodano: 2017-08-24, 14:10 ]
Chodzi mi po głowie ta uszczelka pod głowica ale test pokazuje ze z tym jest wszystko dobrze. Czytałem gdzieś ze to moze byc wina korka od zbiorniczka płynu chłodzącego ale jesli było by chyba z nim coś nie to płyn uciekał by korkiem a nie zaworem bezpieczestwa
[ Dodano: 2017-08-24, 19:25 ]
doszedł nowy obiaw po za uciekającym płynem na silnik z wyjscia awaryjnego (im bardziej kręce samochodem tym wiecej ucieka, robi sie wieksze cisnienie) doszła rosnąca temperatura
[ Dodano: 2017-08-24, 14:10 ]
Chodzi mi po głowie ta uszczelka pod głowica ale test pokazuje ze z tym jest wszystko dobrze. Czytałem gdzieś ze to moze byc wina korka od zbiorniczka płynu chłodzącego ale jesli było by chyba z nim coś nie to płyn uciekał by korkiem a nie zaworem bezpieczestwa
[ Dodano: 2017-08-24, 19:25 ]
doszedł nowy obiaw po za uciekającym płynem na silnik z wyjscia awaryjnego (im bardziej kręce samochodem tym wiecej ucieka, robi sie wieksze cisnienie) doszła rosnąca temperatura
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Korek od wyrównawczego może powodować taki efekt, tym bardziej że rośnie ci ciśnienie. Korek ma za zadanie utrzymywać stałe podwyższone ciśnienie w układzie ale nadmiar ciśnienia wypuszczać. Jak jest uwalony to nie wypuszcza nadmiaru ciśnienia i może powodować wywalanie płynu zaworem bezpieczeństwa.