[BDW 2.4 177 KM] Check, brakes, esp - gaśnie w czasie jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
[BDW 2.4 177 KM] Check, brakes, esp - gaśnie w czasie jazdy
Witam,
Od miesiąca mam problem, auto gaśnie w czasie jazdy i wywala choinkę na desce.
Problem zawsze ma miejsce w trasie, na obwodnicy - przy prędkościach 80-120km/h, w mieście nigdy.
Przy spokojnej jeździe auto po prostu gaśnie i zapala się spowrotem ale już w trybie awaryjnym, ograniczone wspomaganie etc. Przy okazji jak zgaśnie to świeci się check engine, esp, na FISie wywala na czerwono BRAKES i piszczy. Dodatkowo wczoraj przestał mi blokować kierownicę jak wyciągnę kluczyk, próbowałem kilka razy wyciągać i wkładać ale blokada przestała działać.
Na pierwszy rzut oka wszystko wskazuje na jakieś problemy z elektryką, sprawdzałem podszybie i jest sucho, odpływy drożne i czyste, bezpieczniki nie są pozalewane etc.
Z widocznych rzeczy to mam już obie lampy z tyłu pęknięte i czekają na wymianę, ale nie stoi w nich woda (zaparowane też nie są bo pęknięcia już na tyle duże że szybko odparowują).
Pogoda nie ma wpływu na problem bo bez względu na to czy jest sucho czy pada problem się pojawia z różną częstotliwością.
Jutro wymianiam olej i wszystkie filtry z paliwowym włącznie. Odrazu poproszę o sprawdzenie dokładne na komputerze. (podręczne na stałe wpięte OBD + Torque niestety nic nie pokazuje)
Ktoś miał poodobny problem albo ma jakieś sugestie ?
Od miesiąca mam problem, auto gaśnie w czasie jazdy i wywala choinkę na desce.
Problem zawsze ma miejsce w trasie, na obwodnicy - przy prędkościach 80-120km/h, w mieście nigdy.
Przy spokojnej jeździe auto po prostu gaśnie i zapala się spowrotem ale już w trybie awaryjnym, ograniczone wspomaganie etc. Przy okazji jak zgaśnie to świeci się check engine, esp, na FISie wywala na czerwono BRAKES i piszczy. Dodatkowo wczoraj przestał mi blokować kierownicę jak wyciągnę kluczyk, próbowałem kilka razy wyciągać i wkładać ale blokada przestała działać.
Na pierwszy rzut oka wszystko wskazuje na jakieś problemy z elektryką, sprawdzałem podszybie i jest sucho, odpływy drożne i czyste, bezpieczniki nie są pozalewane etc.
Z widocznych rzeczy to mam już obie lampy z tyłu pęknięte i czekają na wymianę, ale nie stoi w nich woda (zaparowane też nie są bo pęknięcia już na tyle duże że szybko odparowują).
Pogoda nie ma wpływu na problem bo bez względu na to czy jest sucho czy pada problem się pojawia z różną częstotliwością.
Jutro wymianiam olej i wszystkie filtry z paliwowym włącznie. Odrazu poproszę o sprawdzenie dokładne na komputerze. (podręczne na stałe wpięte OBD + Torque niestety nic nie pokazuje)
Ktoś miał poodobny problem albo ma jakieś sugestie ?

Wyczytałem również że padają podobno zimne luty przy komputerze czy przewodach (proszę mnie poprawić jeżeli źle się wyraziłem)
Proszę również o porady

U mnie występują następujące błędy:
P1857 Sygnał obniżenia Błędny komunikat z jednostki sterującej silnika
P2294 Fuel pressure regulator Valve-N276:open circuit
P2257 Sec powietrze
P129B Fuel Pressure Regulator Valve-N276,Bank2:Open circuit
P0458 Evaporative emission system purge control valve circuit:low
P1067 Intake air swich-Over valve-N335:short to ground
P1435 Secondary air injection system pump relay circuit-N299:short to ground
P1577 Right engine mount solenoid valve-N145:open circuit
P1572 Left engine mount solenoid valve-N144:short to ground
P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit:Low Input
P1653 Please check DTC memory of : ABS ECU
P0031 HO2S Heater Control Circuit(Bank 1 Sensor 1):Low - zwarcie do masy
P0051 HO2S Heater Control Circuit(Bank 2 Sensor 1):Low - zwarcie do masy
P0037 HO2S Heater Control Circuit(Bank 1 Sensor 2):Low - zwarcie do masy
P0057 HO2S Heater Control Circuit(Bank 2 Sensor 2):Low - zwarcie do masy
Ładny bigos z tego ,Moim zdaniem jest gdzieś zwarcie do masy ,zaznaczam że udało mi się parę dni temu usunąć wszystkie błędy oprócz tego:
P1577 czujnik prawej poduszki silnika
Jak pojeździłem autem to nieraz jakiś błąd znikał z deski rozdzielczej raz nie.
Może ktoś miał podobny przypadek
P1857 Sygnał obniżenia Błędny komunikat z jednostki sterującej silnika
P2294 Fuel pressure regulator Valve-N276:open circuit
P2257 Sec powietrze
P129B Fuel Pressure Regulator Valve-N276,Bank2:Open circuit
P0458 Evaporative emission system purge control valve circuit:low
P1067 Intake air swich-Over valve-N335:short to ground
P1435 Secondary air injection system pump relay circuit-N299:short to ground
P1577 Right engine mount solenoid valve-N145:open circuit
P1572 Left engine mount solenoid valve-N144:short to ground
P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit:Low Input
P1653 Please check DTC memory of : ABS ECU
P0031 HO2S Heater Control Circuit(Bank 1 Sensor 1):Low - zwarcie do masy
P0051 HO2S Heater Control Circuit(Bank 2 Sensor 1):Low - zwarcie do masy
P0037 HO2S Heater Control Circuit(Bank 1 Sensor 2):Low - zwarcie do masy
P0057 HO2S Heater Control Circuit(Bank 2 Sensor 2):Low - zwarcie do masy
Ładny bigos z tego ,Moim zdaniem jest gdzieś zwarcie do masy ,zaznaczam że udało mi się parę dni temu usunąć wszystkie błędy oprócz tego:
P1577 czujnik prawej poduszki silnika
Jak pojeździłem autem to nieraz jakiś błąd znikał z deski rozdzielczej raz nie.
Może ktoś miał podobny przypadek

Póki co altenatora nie sprawdzałem w przyszłym tygodniu wybiorę się na kanał i posprawdzam wszystkie dostępne wtyczki i przewody,mam co do podejżenie odnośnie czujnika poduszki silnika czy przypadkiem nie robi on mi zwarcia do masy przypadkiem i przez to przenosi się na wszystkie sondy lambda i inne podzespoły.
[ Dodano: 2017-08-20, 10:47 ]
Hej
Problem najprawdopodobniej rozwiązany , wzięłem wczoraj zdemontowałem podszybie i pokrywe od bezpieczników i tam są takie 2 indentyczne przekaźniki 12V 70A i dotykam jeden jest ciepły wręcz prawie gorący i wyciągnęłem ,przesmarowałem wtyki smarem do elektryki i przemieniłem je.Prawie wszystkie błędy ustąpiły tylko jeden nowy się pojawił , ale to wina zużytego przekaźnika będzie.Jutro kupuje nowe koszt to śmieszne pieniądze za te przekaźniki.Pod komputerem też zauważyłem że są 2 takie same je też zmienię bo mi błąd pokazuje prawej poduszki silnika.Jak ktoś ma podobne problemy z autem niech najpierw sprawdzi skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-08-20, 10:47 ]
Hej
Problem najprawdopodobniej rozwiązany , wzięłem wczoraj zdemontowałem podszybie i pokrywe od bezpieczników i tam są takie 2 indentyczne przekaźniki 12V 70A i dotykam jeden jest ciepły wręcz prawie gorący i wyciągnęłem ,przesmarowałem wtyki smarem do elektryki i przemieniłem je.Prawie wszystkie błędy ustąpiły tylko jeden nowy się pojawił , ale to wina zużytego przekaźnika będzie.Jutro kupuje nowe koszt to śmieszne pieniądze za te przekaźniki.Pod komputerem też zauważyłem że są 2 takie same je też zmienię bo mi błąd pokazuje prawej poduszki silnika.Jak ktoś ma podobne problemy z autem niech najpierw sprawdzi skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Pozdrawiam


Weś posprawdzaj te przekaźniki jak nie sprawdzałeś i bezpieczniki to piny co wchodzą do komputera i wtyczki ,bo wątpię żeby kable gdzieś były przerwane,chyba że samochód kiedyś był bity , klocki hamulcowe jeżeli mają czujniki zużycia.Z reguły jest to jakiś pierdół tylko ciężko go znaleźć.Jeżeli masz LPG to pojeździj na samej benzynie i na odwrót żebyś mógł wykluczyć instalacje LPG.
Pozdrawiam
Pozdrawiam

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj akurat jechałem do znajomego mechanika i auto ponownie zgasło, zapaliły się kontrolki i udało się go odrazu podpiąc pod komputer, oczywiście wywaliło wszystkie błędy całego świata, od wszystkich 4 czujników ABS, po czujniki nawigacji, świateł, i generalnie cała lista błędów.
Oczywiście było to naturalne bo problem jest natury elektryki. To co wzbudziło największe wątpliwości to współny mianownik tych błędów. VCDS pokazał że praktycznie przy każdym z tych błędów powodem było chwilowe zbyt wysokie napięcie, nawet 17,7V które to spowodowało całą serię błędów.
Prawdopodobnie tu należy szukać przyczyny, padło podejrzenie na regulator napięcia na alternatorze, ktoś coś wie na ten temat lub spotkał się z tym ?
Idąc dalej tym tropem, blokada kierownicy też mogła przestać działać bo zbyt wysokie chwilowe napięcie doprowadziło do spalenia bezpiecznika.
Oczywiście było to naturalne bo problem jest natury elektryki. To co wzbudziło największe wątpliwości to współny mianownik tych błędów. VCDS pokazał że praktycznie przy każdym z tych błędów powodem było chwilowe zbyt wysokie napięcie, nawet 17,7V które to spowodowało całą serię błędów.
Prawdopodobnie tu należy szukać przyczyny, padło podejrzenie na regulator napięcia na alternatorze, ktoś coś wie na ten temat lub spotkał się z tym ?
Idąc dalej tym tropem, blokada kierownicy też mogła przestać działać bo zbyt wysokie chwilowe napięcie doprowadziło do spalenia bezpiecznika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
W piątek mam umówioną wizytę w warsztacie, podobno jest jeszcze jakiś moduł elektryki w bagażniku tam gdzie moduł komfortu i to może być jeszcze to, sprawdzą i dadzą znać..
[ Dodano: 2017-09-08, 09:50 ]
Podobno przyczyną problemu był regulator napięcia, został wymieniony na nowy.
ZObaczymy czy problem nie powróci
[ Dodano: 2017-09-08, 09:50 ]
Podobno przyczyną problemu był regulator napięcia, został wymieniony na nowy.
ZObaczymy czy problem nie powróci
