Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BDW 2.4 177 KM] Check, brakes, esp - gaśnie w czasie jazdy

Silniki benzynowe
Koner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

[BDW 2.4 177 KM] Check, brakes, esp - gaśnie w czasie jazdy

Post autor: Koner » 17 sie 2017, 15:32

Witam,


Od miesiąca mam problem, auto gaśnie w czasie jazdy i wywala choinkę na desce.
Problem zawsze ma miejsce w trasie, na obwodnicy - przy prędkościach 80-120km/h, w mieście nigdy.
Przy spokojnej jeździe auto po prostu gaśnie i zapala się spowrotem ale już w trybie awaryjnym, ograniczone wspomaganie etc. Przy okazji jak zgaśnie to świeci się check engine, esp, na FISie wywala na czerwono BRAKES i piszczy. Dodatkowo wczoraj przestał mi blokować kierownicę jak wyciągnę kluczyk, próbowałem kilka razy wyciągać i wkładać ale blokada przestała działać.
Na pierwszy rzut oka wszystko wskazuje na jakieś problemy z elektryką, sprawdzałem podszybie i jest sucho, odpływy drożne i czyste, bezpieczniki nie są pozalewane etc.
Z widocznych rzeczy to mam już obie lampy z tyłu pęknięte i czekają na wymianę, ale nie stoi w nich woda (zaparowane też nie są bo pęknięcia już na tyle duże że szybko odparowują).

Pogoda nie ma wpływu na problem bo bez względu na to czy jest sucho czy pada problem się pojawia z różną częstotliwością.

Jutro wymianiam olej i wszystkie filtry z paliwowym włącznie. Odrazu poproszę o sprawdzenie dokładne na komputerze. (podręczne na stałe wpięte OBD + Torque niestety nic nie pokazuje)


Ktoś miał poodobny problem albo ma jakieś sugestie ?

KISZA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lip 2017, 18:08
Lokalizacja: Złotów

Post autor: KISZA » 18 sie 2017, 19:18

:) Witam podłączę się do tematu kolegi , w moim Audi A6 C6 2006 Allroad Quattro 4.2FSI BVJ dzieje się podobnie co kolega opisuje. Samochód gaśnie na postoju szarpie , brak mocy, świecą się kontrolki check engine,EPC,ABS i od podnoszenia zawieszenia.Zakupiłem specjalnie diagnoskop żeby zlokalizować problem .Błędów jest mase z 18 w samym silniku,Najbardziej podejżane są sondy lambda (wszystkie 4) tak diagnoskop wykazał,nibyć zwarcie do masy , mogę później podesłać wszystkie komunikaty błędów.Jak również czujniki powietrza ,poduszek silnika,dozowanie paliwa,błąd komunikacji silnika ze skrzynią biegów i ABS ECU.Zastanawia mnie fakt że nagle wszystkie sondy by padły,zaznaczam że prędzej to się działo kiedy padał deszcz i była wilgoć w powietrzu, teraz to dzieje się ciągle.Kiedyś miałęm źle zamontowaną pokrywę od komputera przy podszybiu od strony kierowcy i sączyła mi się tam woda , ale zlokalizowałem usterkę i problem zniknął na jakiś czas.Czy przypadkiem przewody i wtyczki nie zaśniedziały?
Wyczytałem również że padają podobno zimne luty przy komputerze czy przewodach (proszę mnie poprawić jeżeli źle się wyraziłem)
Proszę również o porady :)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 18 sie 2017, 20:47

koledzy posprawdzac piny w kostkach . a później magistrale cana najszybciej odczytac bledy
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Koner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koner » 18 sie 2017, 21:25

U mnie dzisiaj podpinali komputer i żadnych błędów nie pokazał :[ wymieniłem dzisiaj też olej i wszystkie filtry ale znowu mi zgasł w trakcie jazdy. Jutro zamawiam nowe lampy z tyłu i sprawdzę wszystkie styki przy żarówkach..

KISZA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lip 2017, 18:08
Lokalizacja: Złotów

Post autor: KISZA » 19 sie 2017, 10:16

U mnie występują następujące błędy:

P1857 Sygnał obniżenia Błędny komunikat z jednostki sterującej silnika
P2294 Fuel pressure regulator Valve-N276:open circuit
P2257 Sec powietrze
P129B Fuel Pressure Regulator Valve-N276,Bank2:Open circuit
P0458 Evaporative emission system purge control valve circuit:low
P1067 Intake air swich-Over valve-N335:short to ground
P1435 Secondary air injection system pump relay circuit-N299:short to ground
P1577 Right engine mount solenoid valve-N145:open circuit
P1572 Left engine mount solenoid valve-N144:short to ground
P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit:Low Input
P1653 Please check DTC memory of : ABS ECU
P0031 HO2S Heater Control Circuit(Bank 1 Sensor 1):Low - zwarcie do masy
P0051 HO2S Heater Control Circuit(Bank 2 Sensor 1):Low - zwarcie do masy
P0037 HO2S Heater Control Circuit(Bank 1 Sensor 2):Low - zwarcie do masy
P0057 HO2S Heater Control Circuit(Bank 2 Sensor 2):Low - zwarcie do masy

Ładny bigos z tego ,Moim zdaniem jest gdzieś zwarcie do masy ,zaznaczam że udało mi się parę dni temu usunąć wszystkie błędy oprócz tego:
P1577 czujnik prawej poduszki silnika
Jak pojeździłem autem to nieraz jakiś błąd znikał z deski rozdzielczej raz nie.
Może ktoś miał podobny przypadek :)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 19 sie 2017, 12:47

tu u ciebie jasno widać ze problem z instalacja , trzeba poprzeglądać po kolei co gdzie , a sprawdzałeś alternator ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

KISZA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lip 2017, 18:08
Lokalizacja: Złotów

Post autor: KISZA » 20 sie 2017, 10:47

Póki co altenatora nie sprawdzałem w przyszłym tygodniu wybiorę się na kanał i posprawdzam wszystkie dostępne wtyczki i przewody,mam co do podejżenie odnośnie czujnika poduszki silnika czy przypadkiem nie robi on mi zwarcia do masy przypadkiem i przez to przenosi się na wszystkie sondy lambda i inne podzespoły.

[ Dodano: 2017-08-20, 10:47 ]
Hej
Problem najprawdopodobniej rozwiązany , wzięłem wczoraj zdemontowałem podszybie i pokrywe od bezpieczników i tam są takie 2 indentyczne przekaźniki 12V 70A i dotykam jeden jest ciepły wręcz prawie gorący i wyciągnęłem ,przesmarowałem wtyki smarem do elektryki i przemieniłem je.Prawie wszystkie błędy ustąpiły tylko jeden nowy się pojawił , ale to wina zużytego przekaźnika będzie.Jutro kupuje nowe koszt to śmieszne pieniądze za te przekaźniki.Pod komputerem też zauważyłem że są 2 takie same je też zmienię bo mi błąd pokazuje prawej poduszki silnika.Jak ktoś ma podobne problemy z autem niech najpierw sprawdzi skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Pozdrawiam <lol> <rotfl>

Koner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koner » 21 sie 2017, 10:21

No ja niestety jeszcze nie znam przyczyny tego gaśnięcia <wnerw>

KISZA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lip 2017, 18:08
Lokalizacja: Złotów

Post autor: KISZA » 21 sie 2017, 12:01

Weś posprawdzaj te przekaźniki jak nie sprawdzałeś i bezpieczniki to piny co wchodzą do komputera i wtyczki ,bo wątpię żeby kable gdzieś były przerwane,chyba że samochód kiedyś był bity , klocki hamulcowe jeżeli mają czujniki zużycia.Z reguły jest to jakiś pierdół tylko ciężko go znaleźć.Jeżeli masz LPG to pojeździj na samej benzynie i na odwrót żebyś mógł wykluczyć instalacje LPG.

Pozdrawiam :)

Koner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koner » 23 sie 2017, 16:02

Dzisiaj akurat jechałem do znajomego mechanika i auto ponownie zgasło, zapaliły się kontrolki i udało się go odrazu podpiąc pod komputer, oczywiście wywaliło wszystkie błędy całego świata, od wszystkich 4 czujników ABS, po czujniki nawigacji, świateł, i generalnie cała lista błędów.
Oczywiście było to naturalne bo problem jest natury elektryki. To co wzbudziło największe wątpliwości to współny mianownik tych błędów. VCDS pokazał że praktycznie przy każdym z tych błędów powodem było chwilowe zbyt wysokie napięcie, nawet 17,7V które to spowodowało całą serię błędów.

Prawdopodobnie tu należy szukać przyczyny, padło podejrzenie na regulator napięcia na alternatorze, ktoś coś wie na ten temat lub spotkał się z tym ?

Idąc dalej tym tropem, blokada kierownicy też mogła przestać działać bo zbyt wysokie chwilowe napięcie doprowadziło do spalenia bezpiecznika.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 23 sie 2017, 21:00

pisałem wczesniej sprawdz alternator do wymiany reg
ulator
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Koner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koner » 08 wrz 2017, 09:50

W piątek mam umówioną wizytę w warsztacie, podobno jest jeszcze jakiś moduł elektryki w bagażniku tam gdzie moduł komfortu i to może być jeszcze to, sprawdzą i dadzą znać..

[ Dodano: 2017-09-08, 09:50 ]
Podobno przyczyną problemu był regulator napięcia, został wymieniony na nowy.

ZObaczymy czy problem nie powróci :)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 09 wrz 2017, 20:21

pisałem nie słuchałeś
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Koner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koner » 14 wrz 2017, 12:11

Słuchałem, ale nie byłem w stanie sam tego sprawdzić :) generalnie problem nie wraca więc wyleczony ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja