Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Delikatne szarpniecie Multi w graniaqch 1200/1300obr/min

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Artur1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2009, 13:05
Lokalizacja: Terespol

Delikatne szarpniecie Multi w graniaqch 1200/1300obr/min

Post autor: Artur1977 » 04 sie 2017, 17:47

Witam
Mam mały problem z Multitronikiem. Posiadam Multitronic OAN 7 -o biegowy JQG.
Otóż po wymianie oleju na Ravenol o specyfikacji takiej jak w instrukcji.
Na zimnym oleju jak jade delikatnie i obroty mam w granicach 1200/1300 jest nie raz takie delikatne szarpniecie jakby chciał jechac i sie rozmyslał. Jak dodam gazu to ok, dodam ze jak od poczatku dam wiecej gazu i silnik sie wkreci na 1500 do 2000 to takich szarpniec nie ma.
dzieje sie to tylko jak auto stoi cała noc. Czyli tylko na zimnym silniku. I to nie zawsze. Nie wiem od czego to zalezy.
Zrobić adaptację VCDS-em?. Ale chyba po wymianie oleju nie trzeba. Dodam ze jak olej bym wymieniany to nie było opiłków w oleju spuszczanym.
Poza tym skrzynia chodzi bardzo łądnie, przy ruszaniu i chamowaniu zadnych szarpniec nie czuc. Błedów w skrzyni nie ma.
dołącze zdjecia z bloków mierzalnych
Artur

pawell_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 maja 2016, 07:33
Lokalizacja: manchester

Post autor: pawell_28 » 05 sie 2017, 08:26

Siema nie jestem fachowcem od multi ale posiadam.
Miałem podobnie tylko przy ruszaniu zaczynał cie toczyć i było lekkie szarpnięcie jeżeli ruszałem dynamicznie było ok.
Nigdy byś nie zgadł co było przyczyną w moim przypadku :) , już myślałem że trzeba będzie remontować.
Póżniej zmieniałem tarcze hamulcowe z przodu i sprawdziłem luzy na górnych wachaczach no i były luzy ,po zmianie wachaczy szarpnięcia nie ma <lol>
Wydaje mi się że zaczynał się toczyć było ok ,potem przy dodawaniu gazu większy moment dociskał górne wachacze do przodu a przez ten luz było szarpnięcie.
No i tym sposobem zregenerowałem moją skrzynie za niewielkie pieniądze <radocha>
Ale tak było w moim przypadku , wiadomo przyczyny mogą być różne.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 sie 2017, 09:05

Ja napewno jakbym miał multi to nie zalalbym go takim olejem.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Artur1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2009, 13:05
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Artur1977 » 05 sie 2017, 10:39

Jezeli chodzi o wachacze , to byłem na przegladzie i zadnych luzów nie miałem. Zawieszenie dzwon.
A co sie tyczy oleju Ravenol, to przgrzebałem opinie i rózne fora i nikt nie pisął złego słowa o tym oleju. Ale jeżeli bede musiał wykluczyć olej to pewie go zmienie na inny ATF ze specyfikacja do multi. Wole zmienic olej niz remontowac skrzynie.
Artur

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 sie 2017, 12:51

Zalej taki jak fabryka zaleca nawet lepiej oryginalny. Albo po prostu skrzynia uległa awarii tak kolega miał też po wymianie oleju w multi i musiał regenerować
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 06 sie 2017, 14:11

powiem jedno, do multitronica w C6 tylko i wyłącznie olej oryginalny z ASO
zaoszczędzisz wprawdzie 300 zł na oleju, ale skrzynia na byle gównie nie będzie działać dobrze.
Amen.

ja u siebie już 2 razy wymieniałem olej na ORI, skrzynia ma jebnięte 400.000 km i działa jak nowa
nawet nie myślę ryzykować zamiennego oleju do niej
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga