Witam, zakupiłem niedawno audi jak w temacie, i problem polega na tym że auto jak na ten silnik jakos mam wrazenie ze słabo jedzie( dla porównania kolega tez ma ten silnik tylko are i jego to jest rakieta w porównaniu do mojej). Po zczytaniu kodów błedów nic nie ma.
podejrzewam że może byc słabe doładowanie, jakie powinny byc wartosci dla tego silnika doładowania i wartosci przepływomierza?
przy dodawaniu gazu na postoju słychac w momencie puszczenia takie buczenie fukanie nie wiem dokładnie jak to nazwac, podejrzewam dv? jak je sprawdzic?
Audi a6 c5 2004 2.7bit BES słabo przyspiesza brak błedów
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Żeby sprawdzić dv musisz zaciągnąć powietrze przez króciec od podciśnienia musi być wyraźny opór i w środku ma się odsunąć zaworek po zwolnieniu podciśnienia z króćca powinno dać się wyczuć jak sprężyna zamyka zawór w środku. Ewentualnie możesz dmuchnąć ustami w króciec jeśli dasz rade to znaczy, że zaworek uwalony bo membrana poszła. Więcej szczegółów na temat DV i innych ważnych rzeczy można znaleźć na http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=2151 w s4 były montowane bliźniacze jednostki i większość elementów się pokrywa
Buczenie, fukanie można np. usłyszeć: przy źle zamkniętej obudowie filtra (zapinka ta ciężko dostępna), po przeróbce układu dolotowego: demontażu obudowy filtra i wstawieniu stożka (szwagrowi w 2.8 takową wykonali przy montażu webasto). Wnioskuje że ten dźwięk powstaje podczas powrotu powietrza po zamknięciu przepustnicy. Zawory DV bardzo możliwe, że nie otwierają i zamykają się do końca. Rezultatem będzie spadek mocy. Na początek proponuje sprawdzić szczelność układu dolotowego.
Sposób:
Bierzemy Plaka (preparat do nabłyszczania). Zalecam wykonanie testu po nocnym postoju, aby silnik był chłodny (łatwopalny jest ten preparat). Odpalamy auto. Delikatnie spryskujemy miejsca połączeń. Zaczynamy od obudowy filtra. Ważne!, aby nie lać preparatem na połączenie, lecz by tworzyć mgiełkę w powietrzu. W przypadku nieszczelności, zostanie zassana, a obroty delikatnie wzrosną. Wzrost obrotów informuje o nieszczelności.
UWAŻAJ NA NAGRZANE ELEMENTY!!!!!:)
Adaptacja przepustnicy, po wcześniejszym jej przeczyszczeniu. Może zasyfiona jest strasznie i podczas domykania praktycznie domyka się całkiem? Dochodzi do momentów w których auto prawie zostaje zaduszone?
Zawory DV, o których napisał kolega.
Sposób:
Bierzemy Plaka (preparat do nabłyszczania). Zalecam wykonanie testu po nocnym postoju, aby silnik był chłodny (łatwopalny jest ten preparat). Odpalamy auto. Delikatnie spryskujemy miejsca połączeń. Zaczynamy od obudowy filtra. Ważne!, aby nie lać preparatem na połączenie, lecz by tworzyć mgiełkę w powietrzu. W przypadku nieszczelności, zostanie zassana, a obroty delikatnie wzrosną. Wzrost obrotów informuje o nieszczelności.
UWAŻAJ NA NAGRZANE ELEMENTY!!!!!:)
Adaptacja przepustnicy, po wcześniejszym jej przeczyszczeniu. Może zasyfiona jest strasznie i podczas domykania praktycznie domyka się całkiem? Dochodzi do momentów w których auto prawie zostaje zaduszone?
Zawory DV, o których napisał kolega.